Gå till innehåll

Lurar Neteller mig på pengar?


MrLiffa

Recommended Posts

Oops. Ryckte visst i en gammal tråd.

 

Men det är fortfarande ganska aktuellt. Förstår inte varför folk tar ut med Neteller?

 

Själv funderar jag på vad som är billigast - att ta ut direkt från pokersajten till kortet/banken, eller att ta ut till Moneybookers (som man har i SEK) och sedan till banken. Någon som har testat?

 

Jag har slutat med att göra överföringar från Neteller, moneybookers verkar inte mycket bättre (har i USD).

Nu gör jag utagen från pokersidorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har slutat med att göra överföringar från Neteller, moneybookers verkar inte mycket bättre (har i USD).

Nu gör jag utagen från pokersidorna.

 

Kanske är OT, men Moneybookers har ju växlingsavgift på 0,95% medan de flesta svenska banker har >1,6%. Fast spelar man på en svensk sida verkar man kunna få en schysst deal om de växlar åt en. T.ex. Unibet verkar växla enligt kursen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är OT, men Moneybookers har ju växlingsavgift på 0,95% medan de flesta svenska banker har >1,6%.

 

Om det du säger är sant så är det ju bra. Jag hade för mig att Moneybookers endast växlar till euro. Men jag har säkert fel jag har inte testat. 0.95% är ju grymmt bra. Någon som kan bekräfta detta????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort ca tio överföringar från Neteller till mitt konto på Swedbank. Summorna har varierat mellan 1-5K USD. De avgifter jag har fått betala är 1$ till Neteller och 25 eller 30 SEK till Swedbank. Så för mig har det fungerat mycket bra med överföringar från Neteller... Sedan tillkommer det ju lite beroende på vad banken har för växlingskurs... Hur mycket banken tar där är jag osäker på men deras fasta avgifter är iaf låga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort ca tio överföringar från Neteller till mitt konto på Swedbank. Summorna har varierat mellan 1-5K USD. De avgifter jag har fått betala är 1$ till Neteller och 25 eller 30 SEK till Swedbank. Så för mig har det fungerat mycket bra med överföringar från Neteller... Sedan tillkommer det ju lite beroende på vad banken har för växlingskurs... Hur mycket banken tar där är jag osäker på men deras fasta avgifter är iaf låga.

 

Senast jag skulle göra ett utag så skulle Neteller först växla till euro för en kostnad på 1.9% innan de skickades. Lite trist om man ska betala 2 st växlingskostnader.

 

Men de kanske här ändrat detta igen???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...