Gå till innehåll

Lurar Neteller mig på pengar?


MrLiffa

Recommended Posts

Jag har tagit ut pengar från neteller flertalet gånger utan några helst problem. Jag har då tagit ut ca 300- 400$ åt gången. Jag har fått växlingskurs på ca 7kr per dollar. den 29e tog jag ut en lite mindre summa 115$ och i förrigår kom det in 633kr på kontot alltså 5,45 kr per dollar. vilket är så fruktansvärt lågt att jag blev tvungen att klaga.

 

Jag har gått till banken och dom säger att insättningen är gjord i kronor.

 

Jag skickade då ett mail och klagade hos neteller och fick detta i svar

 

Dear Filip,

 

 

 

The funds where exchanged by your bank. Please contact your bank with this inquiry. We are unable to assist you with this.

 

 

Thank you,

 

Cindy

 

 

då skicakde jag ett till mail och berättade att min bank inte alls hade växlat pengarna, då fick jag ett till mail som löd:

 

Filip,

 

 

 

We sent USD as requested by yourself. We do not exchange it unless you request it to be. You will need to talk to your bank. This is not done by NETeller.

 

 

 

Cindy

 

 

Vad jag fattat så finns det folk som har angett valuta $ så att banken växlar pengarna och man får en bättre växling. När jag angav valuta på mitt BANKPERSONKONTO så angav jag svenska kronor. själva neteller kontot är dock i $. borde inte det betyda att dom växlar pengarna själva och sedan skickar svenska kronor för att själva tjäna mer pengar på uttaget jag gjorde.

 

Tacksam för svar och hjälp!

 

* Flytt till Neteller - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vanligen skickar de dollar om du inte gjort någon särskild inställning sen växlar banken till dig och de (banken) tar ut en avgift.

 

Njaej e det verkligen så? Om man, när man registrerar sitt konto, fyller i att det är i kronor så _tror_ jag neteller själva sköter växlingen till hutlösa avgifter. Detta har diskuterats i många andra trådar då neteller inte gillar att ändra ett konto som först registrerats i kronor till dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att banken ofta tar ca 50kr i någon slags "insättningsavgift" från $ så det är ingen ide att ta ut småsummor (Att ta ut 100$ med växlingsavgift plus de 50kr känns inte lönt)

 

Någon som vet vad de olika bankerna har för avgifter och om någon bank rent av är gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte Neteller som lurar dig. Det är din bank.

 

De flesta banker har växlingsavgifter som är mer hutlösa än Netellers. När du tar ut så små summor (som någon annan också påpekade) så drabbas du hårdare om de också tar en fast avgift, vilket säkerkligen är fallet.

 

Prata med din bank. (Skaffa Ica-banken eller någon annan bank som har 0% valutapåslag och 0 kr i insättningsavgifter från utlandet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på banken idag igen och pratade med dom.

 

Det var tydligen banken(nordea) som växlade pengarna.

 

Gissa vad dom tog i avgift? 130kr!!! det är ju sjukt! :x

 

så det var därför jag fick den fantastikt låga växlingskursen på 5,45 :x

 

Jaja, dags att byta till ICA banken då:)

 

Tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en cashout häromdagen. Då kunde jag redan på neteller sidan se hur mycket i sek det skulle bli. Jag har angett på neteller att min bank är i sek.

 

Det har diskuterats vad som är bäst. Att ange att man har sek som valuta på banken, eller $.

 

Beroende på vad du väljer så växlar antingen netteller, eller banken.

 

Det är så jag har förstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på banken idag igen och pratade med dom.

 

Det var tydligen banken(nordea) som växlade pengarna.

 

Gissa vad dom tog i avgift? 130kr!!! det är ju sjukt! :x

 

så det var därför jag fick den fantastikt låga växlingskursen på 5,45 :x

 

Jaja, dags att byta till ICA banken då:)

 

Tack för alla svar

 

Hej!

 

Bara en liten fråga. Hur hade du angett ditt kontonummer?

 

Bästa sättet att ta emot pengar från utlandet är att få betalt till ditt konto i Nordea. Om du talar om ditt kontonummer (helst i IBAN-format) och Nordeas BIC/SWIFT-adress (NDEASESS) för avsändaren, kommer uppdraget att hanteras så snabbt och billigt som möjligt. Om vi är tvungna att komplettera uppdraget från den utländska banken för att kunna sätta in pengarna på rätt konto, tar vi ut en tilläggsavgift för detta.

 

Jag har själv Nordea, men det har inte blivit någon utbetalning för min del än. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha registrerat ditt svenska bankkonto som dollarkonto hos Neteller. Varje gång jag cashar ut från Neteller står det exakt den summa som kommer sättas in (i SEK) .. Tycker att kursen de använder e ganska schysst, ungefär som Forex.

 

Den är inte shysst, den är usel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha registrerat ditt svenska bankkonto som dollarkonto hos Neteller. Varje gång jag cashar ut från Neteller står det exakt den summa som kommer sättas in (i SEK) .. Tycker att kursen de använder e ganska schysst, ungefär som Forex.

 

Den är inte shysst, den är usel!

 

Det är sant, men man får vad man betalar för. Jag har mig veterligen aldrig betalat för att använda neteller. Nånstans måste dom ju få pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utlandsbetalning och ankommande inom EU (utanför EU 100 kr) 40 kr

 

Gällande ICA-banken, borde inte det betyda att det kostar 40 kr att ta emot betalningar?

 

Om man tar ut på posten menar du, som tar 40kr?

Men det borde väl gå att flytta pengarna från Ica-banken pengarna via internet till en annan bank där man kan ta ut kostnadsfritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utlandsbetalning och ankommande inom EU (utanför EU 100 kr) 40 kr

 

Gällande ICA-banken, borde inte det betyda att det kostar 40 kr att ta emot betalningar?

 

Om man tar ut på posten menar du, som tar 40kr?

Men det borde väl gå att flytta pengarna från Ica-banken pengarna via internet till en annan bank där man kan ta ut kostnadsfritt?

 

Det är när pengarna överförs från den utländska bank neteller använder sig av till ICA-banken det kostar 40:-. Sen kan man naturligtvis överföra pengarna kostnadsfritt till någon annan bank.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med ICA banken. Dom kan itne ta emot utlandsbetalning ännu utan det sker via SEB eller nån annan stor bank. Jag försökte lösa det för ett år sen, men gav upp efter att ha lagt mycket tid på det. Vänta med att ta ut till du har grindat ihop $10k istället bara.

 

Går genom Handelsbanken, men kostar bara 40 kr (inom EU) tror jag. Däremot tar de ingen växlingsavgift.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till med ICA banken. Dom kan itne ta emot utlandsbetalning ännu utan det sker via SEB eller nån annan stor bank. Jag försökte lösa det för ett år sen, men gav upp efter att ha lagt mycket tid på det. Vänta med att ta ut till du har grindat ihop $10k istället bara.

 

Går genom Handelsbanken, men kostar bara 40 kr (inom EU) tror jag. Däremot tar de ingen växlingsavgift.

 

Handelsbanken tar 10kr för Euro, men 60kr för dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

 

Bara en liten fråga. Hur hade du angett ditt kontonummer?

 

Bästa sättet att ta emot pengar från utlandet är att få betalt till ditt konto i Nordea. Om du talar om ditt kontonummer (helst i IBAN-format) och Nordeas BIC/SWIFT-adress (NDEASESS) för avsändaren, kommer uppdraget att hanteras så snabbt och billigt som möjligt. Om vi är tvungna att komplettera uppdraget från den utländska banken för att kunna sätta in pengarna på rätt konto, tar vi ut en tilläggsavgift för detta.

 

Jag har själv Nordea, men det har inte blivit någon utbetalning för min del än. :)

 

Jag angav det när jag reggade mitt svenska bankkonto på neteller. i det där IBAN formatet tror jag..

 

 

 

 

 

 

 

 

JaJa.. nu har jag ett nytt nästan ännu större problem

 

Jag trodde ju att allt var löst och var endast lite less på nordbankens EXTREMT höga kostnat för uttag.

 

Men iförrigår när jag loggade in på min internetbank med KOD så kunde man trycka på transaktionen i fråga.

alltså 633kr.

Nu såg jag att endast 95 dollar (inte 115$, som jag tog ut) hade blivit skickade! jag blev jätteförvånad för, varför skulle neteller vilja lura mig på 20 dollar??? låter rätt dumt..

 

Sen kollade jag de andra transaktionerna från neteller för att se om dom skickade exakt den summan som jag tog ut och det var det. så dom tar ingen avgift från dollarna, vad kan ha skett?

 

Jag skickade då ett till argt mail där jag skrev att jag fått för lite pengar.. det var i förrigår men ännu inget svar :S

 

Man tycker ju att det inte får gå till på detta visen, men tydligen får det de :(:(:(:x:x:x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mitt neteller konto i euro för att det ska bli mindre avgifter när jag gör transaktioner mellan neteller och min bank.. Hade jag haft det i dollar så hade alla transaktioner fått höga avgifter.

 

Sen växlas väl det då mellan neteller och de pokersiterna som använder dollar (från euro-dollar)när jag gör transaktioner därimellan men det tycker jag har varit låga avgifter..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mitt neteller konto i euro för att det ska bli mindre avgifter när jag gör transaktioner mellan neteller och min bank.. Hade jag haft det i dollar så hade alla transaktioner fått höga avgifter.

 

Sen växlas väl det då mellan neteller och de pokersiterna som använder dollar (från euro-dollar)när jag gör transaktioner därimellan men det tycker jag har varit låga avgifter..

 

Där har du helt fel, det är sjukt höga avgifter för detta.

 

Du måste ha registrerat ditt svenska bankkonto som dollarkonto hos Neteller. Varje gång jag cashar ut från Neteller står det exakt den summa som kommer sättas in (i SEK) .. Tycker att kursen de använder e ganska schysst, ungefär som Forex.

 

Den är inte shysst, den är usel!

 

Det är sant, men man får vad man betalar för. Jag har mig veterligen aldrig betalat för att använda neteller. Nånstans måste dom ju få pengar.

 

Dom tar betalt för varje transaktion du gör mellan dig och pokersidorna, och det är inte lite heller, så dom får nog in sina pengar ska du se.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...