Gå till innehåll

NLT - TT mot all in på turn, vad göra?


Rezzpect

Recommended Posts

Glömde visst skriva om jag hade nån read etc på motspelaren :)

Nej jag har ingen read, han är ny till bordet och har bara spelat ett par händer.

 

***** Hand History for Game 5312220045 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 04, 16:20:27 ET 2006

Table Table 108728 (No DP) (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: HERO ( $221.24 )

Seat 5: oranges2 ( $69.87 )

Seat 2: theguuudlife ( $278.49 )

Seat 4: SharkSlayerr ( $90.85 )

Seat 6: BeStiny ( $105.05 )

oranges2 posts small blind [$0.50].

BeStiny posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Ts Th ]

HERO raises [$4].

SharkSlayerr calls [$4].

oranges2 folds.

BeStiny folds.

** Dealing Flop ** [ 7h, 6c, 5d ]

HERO bets [$7].

SharkSlayerr raises [$22].

HERO calls [$15].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

HERO checks.

M4RKJ has joined the table.

SharkSlayerr is all-In [$64.85]

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lägg.

 

Utan read på fienden som otroligt fiskig så tycker jag att du ska lägga den. Vad slår du som fienden raisar med på den floppen? Kan mycket väl ha floppat en stege som fienden försöker skydda.

 

Trots att överbet relativt ofta tyder på svaghet hade jag valt att folda. Det finns bättre händer att vinna pengarna på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen read på din motspelare?

 

Helt utan read skulle jag troligen syna. Svårt att sätta honom på AA-JJ då det är händer som normalt höjer preflop. 55-66 alternativt a7 känns också sådär. Varför ställa in med dessa händer istället för att beta typ halvpott.

 

edit Naturligtvis kan han också ha en hand som 89. Tycket dock han spelar den lite väl aggro. Luktar mellanstark hand alternativt bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan read skulle jag troligen syna. Svårt att sätta honom på AA-JJ då det är händer som normalt höjer preflop. 55-66 alternativt a7 känns också sådär. Varför ställa in med dessa händer istället för att beta typ halvpott.

 

Nämn en hand han pushar med där som vi faktiskt slår, utan att vi har read på honom som "fish of the year"? Blixtfold, tackarrrr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan read skulle jag troligen syna. Svårt att sätta honom på AA-JJ då det är händer som normalt höjer preflop. 55-66 alternativt a7 känns också sådär. Varför ställa in med dessa händer istället för att beta typ halvpott.

 

Nämn en hand han pushar med där som vi faktiskt slår, utan att vi har read på honom som "fish of the year"? Blixtfold, tackarrrr.

 

Vilken handdistribution sätter du honom på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan read skulle jag troligen syna. Svårt att sätta honom på AA-JJ då det är händer som normalt höjer preflop. 55-66 alternativt a7 känns också sådär. Varför ställa in med dessa händer istället för att beta typ halvpott.

 

Nämn en hand han pushar med där som vi faktiskt slår, utan att vi har read på honom som "fish of the year"? Blixtfold, tackarrrr.

 

Vilken handdistribution sätter du honom på?

 

55-AA, 7x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt utan read skulle jag troligen syna. Svårt att sätta honom på AA-JJ då det är händer som normalt höjer preflop. 55-66 alternativt a7 känns också sådär. Varför ställa in med dessa händer istället för att beta typ halvpott.

 

Nämn en hand han pushar med där som vi faktiskt slår, utan att vi har read på honom som "fish of the year"? Blixtfold, tackarrrr.

 

Vilken handdistribution sätter du honom på?

 

55-AA, 7x

 

Har svårt att sätta honom på händer som AA-JJ (möjligen att han kan slowspela AA) helt utan read. Varför bara syna med dem preflop? Om han nu har träffat kåken alternativt trissen på turn, varför ställa in?

 

Men som du säger, det är samtidgt svårt att sätta honom på en hand vi slår (vid sidan om en ren bluff). Det skulle väl vara 88 i så fall.

 

Hursomhelst tycker jag att fienden spelar handen aningen konstigt. Får inte riktigt spelet på de olika gatorna att gå ihop.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som han bara försöker förvirra dig och alla andra vid bordet med sitt spel. En självklar fold mot otippad motståndare, mot en fisk självklar syn.

 

Ok, det verkar som om de flesta tycker att killen skall folda. Om man nu inte är villig att syna en stor bet på turn vore det inte bättre att lägga redan på floppen?

 

Men alltså han kan ju inte veta att bordet skall para upp sig på turn... Annars hade nog en syn varit ganska given. I alla fall enklare :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, det verkar som om de flesta tycker att killen skall folda. Om man nu inte är villig att syna en stor bet på turn vore det inte bättre att lägga redan på floppen?

 

Det är inte fel att folda på floppen, nej.

 

Överspela inte den här typen av händer, ta in fler parametrar än bara "jag har ett överpar". Du har ett överpar, ja. Men du har ett överpar som är mer eller mindre den svagaste hand i din HD du kan ha när du synar hans omslag på floppen. Dessutom är brädan pretty jävla äcklig, du saknar read, och du spelar oop, mot en motståndare som visar otrolig styrka. Är det ett läge man vill spela om stacken för?

 

På turn är det en väldigt enkel fold, och på floppen kan man folda lätt utan att skämmas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sina resonemang.

 

Känns som att du ofta blir stackad med överpar/TPTK, right?

 

Dina resonemang känns ganska kalla faktiskt. Du skriver

 

"Känns som han bara försöker förvirra dig och alla andra vid bordet med sitt spel."

 

WTF? Gör han? Jag tycker han känns väldigt stark, och vi har en av de svagaste händer vi överhuvudtaget kan fundera på att spela vidare (och det ska vi inte), och din spontana "känsla" är att "han försöker förvirra"?

 

Sen skriver du:

 

Men alltså han kan ju inte veta att bordet skall para upp sig på turn... Annars hade nog en syn varit ganska given. I alla fall enklare

 

En given syn om VILKET kort föll på turn? Mot en fi vi inte har read på är det typ ALDRIG syn här, skulle jag säga, om vi inte hittar vår 2-outare. Och om man ändå ska ta in att bordet faktiskt parade sig på turn, så skulle jag snarare säga att det faktiskt, om nånting, kunde öka vår synbenägenhet, snarare än minska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WTF? Gör han? Jag tycker han känns väldigt stark, och vi har en av de svagaste händer vi överhuvudtaget kan fundera på att spela vidare (och det ska vi inte), och din spontana "känsla" är att "han försöker förvirra"?

 

Jo får väl hålla med om att det resonemanget var ganska lulligt!

 

En given syn om VILKET kort föll på turn? Mot en fi vi inte har read på är det typ ALDRIG syn här, skulle jag säga, om vi inte hittar vår 2-outare. Och om man ändå ska ta in att bordet faktiskt parade sig på turn, så skulle jag snarare säga att det faktiskt, om nånting, kunde öka vår synbenägenhet, snarare än minska.

 

Fast detta köper jag inte, om du antar att vi har en 2-outare menar du väl att motståndaren sitter på ett överpar eller tvåpar?? I så fall blir väl läget inte bättre p.g.a att turnkortet parade upp brädan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast detta köper jag inte, om du antar att vi har en 2-outare menar du väl att motståndaren sitter på ett överpar eller tvåpar?? I så fall blir väl läget inte bättre p.g.a att turnkortet parade upp brädan?

 

Notera först mitt "om nånting" - jag tycker inte på något sätt att parandet på turn egentligen kan borga för en syn. Det jag ville bemöta var ditt påstående att det hade varit syn om inte bordet parat, inte att föreslå synen.

 

Med det förklarat så var grunden till det jag skrev att hans starka bet på turn kunde väcka ev. lite mer misstanke om en bluff (fortfarande så är det inte dags att syna) eftersom bordet som parade antingen gjorde hans hand till ett monster (FH), och då hade han kanske bettat nånstans närmare halvpott snarare än över pott, eller att hans ev. 65-tvåpar (som passar in på hans floppbet), dödade handen, och då borde han kanske också sakta ner, snarare än att stoppa in allt. Dock är vår hand fortfarande för svag för att ta reda på vilket det är, så vårt spel påverkas inte nämvärt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att diskutera vad Fi har så kan man fundera på vad Fi tror att vi sitter med. 88/99 kan ju i Fi:s värld vara den bästa handen om vi fiskar med exempelvis AK eller har A8. Synen på flopp luktar ju fiskfabrik för många spelare och då vill man ju att draget ska få kosta. Jag tror det är 50/50 här

 

50% "han har AK å ska inte få dra in en kung eller ess" --> Fi har 88/99 eller 5a, 6a.

 

50% "han har TT+ och kommer inte kunna släppa handen" --> Fi har monster

 

Många gånger har jag dubblat upp när Fi tror att 22/33 räcker bara för att det inte kommer A eller K på floppen när jag höjt preflop med TT+ (de kanske bara tror sånt på $1/2 Party men ändå :) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att diskutera vad Fi har så kan man fundera på vad Fi tror att vi sitter med. (Osv)

 

Orkar inte vara dissig, men den där typen av tänk du har är en rationalisering för att kompensera att man inte kan släppa ett dåligt överpar, vilket i sin tur är jättefiskigt. Faktiskt.

 

Vi har iom våran floppsyn visat en väldigt mycket styrka, så det är inte 50% chans att fi sätter oss på bara två överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har räknat på handen.

Att välja den linjen som fi valde med en sämre hand en vår blir korrekt ca 5% av gångerna i det ögonblick han ser floppen. Jag har satt honom på en rimlig HD pre. Skrev en lång uträkning om detta men den försvann när jag tryckte på sänd.

Jag räknade också ut att om du direkt degar in på floppen så blir det ungefär EV=0.

Om någon är väldigt sugen på att se uträkningen så kan jag tänka mig att göra om den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...