Gå till innehåll

Vad tjänar man på?


DaPine87

Recommended Posts

har börjat lira lite shortstack poker nu. Inköp varierar mellan 10-15BB. Tänkte då höra vad man tjänar mest på av: 60% rakeback contributed eller 30% rakeback dealt?

 

Och skiljer det sig mellan SH och FR?

 

Full ring hade jag valt hands dealt metoden. Hmm, jag har aldrig prövat lira som shortstack så jag har ingen aning hur ofta man blir synad etc... så har ingen aning för shorthanded.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte kliva ner till din rätta nivå och och spela med fullt inköp+bonusar, istället för att köra RB samtidigt som du skottar/duttspelar.

 

han är på lägre nivå än sin rätta nivå.. hans BR är enorm, hans kulor är inte enorma :)

 

hehe, jag är väldigt "försiktig" av mig med bankrule krav.. Fast detta har INGET att göra med att jag är försikitig eller feg! Shortstack poker lirar jag för att det är kul plus att ajg tycker att man har väldigt fin edge, sen att jag inte är bra postflopp med djup stack gör det ju ännu bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
har börjat lira lite shortstack poker nu. Inköp varierar mellan 10-15BB. Tänkte då höra vad man tjänar mest på av: 60% rakeback contributed eller 30% rakeback dealt?

 

Och skiljer det sig mellan SH och FR?

 

Undrar jag med, finns det några tabeller etc med jämförelser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstackspel kan lätt vara lönsammare...

Nix, inte på pf. Här är sedan länge gällande att:

 

1. Alla man möter med liten stack är tomtar som torskar direkt.

2. Ju större stack du har desto mer kan du vinna.

 

Heltäckande sammanfattning av argumenten för och emot alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har börjat lira lite shortstack poker nu. Inköp varierar mellan 10-15BB. Tänkte då höra vad man tjänar mest på av: 60% rakeback contributed eller 30% rakeback dealt?

 

Och skiljer det sig mellan SH och FR?

 

Antar att du kommer lira aggresivt som fan med så liten inköp så jag tror att det blir bättre med 60% contributed. Men varför inte testa båda alternativen?

 

Kom på nu att du snackade om att testa FR, då är kanske 30% bättre :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...