Superflugan Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2006 Hej, Jag lirar för tillfället 0.5/1 pund samt 1/2 pund på crypto... och 0.5/1 går vlädigt bra, plussar i princip varje session, medans 1/2 går jag knappt plus, mer + - noll. Spelet på 1/2 pund är klart mer aggressivt, och jag har bluffat alldelles för mycket, har dock bara spelat där ca 2 veckor. Nu undrar jag, är det någon här som spelar 1/2 pund eller 2/5 pund på crypto som plussar mer än 20 inköp per månad? Jag vore väldigt tacksam om Ni kunde beskriva eran spelstil, räcker tight spel med blindssteal långt även på 2/5 pund? Vore tacksam om Ni kunde beskriva eran spelstil samt hur Ni tycker att spelet förändrats till dessa nivåer. MVH Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Superflugan Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 det måste ju finnas nån här som lirar 2/5 pund på crypto.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LongAgo Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 heppåre, jag spelar inte där för tillfället men jag har spelat där. Min generella uppfattning om 2/5 punds borden är att de är ganska proppade med grinders. Det är inte att jämföra med resten av crypto som är lite semilöst och ganska underhållande spel. Det är iallafall stor skillnad mellan 1/2 och 2/5 anser jag. Fast se till och göra en fin tableselection inan du sätter dig, så du vet att du iallafalla har 1 eller 2 som du kan råna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sansrom Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 En lite OT-fråga: Anser du att det är såpass mycket mer lönsamt att spela på pundborden att det är värt den dubbla cappen på rejken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gila01 Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 En lite OT-fråga: Anser du att det är såpass mycket mer lönsamt att spela på pundborden att det är värt den dubbla cappen på rejken? Precis detta är jag också väldigt nyfiken på... Varför inte spela $5/10 isället? Halva rejken. Och samma sak gäller väl B2B med €, blir lite dyrare än $... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 nu ska jag vara lite snäll o dela med mig då jag lirar 2-5$, 2-5£ o 5-10$ på crypto. hur du ska spela kan jag inte säga, men däremot skiljer det sig mellan en del mellan spelen. 2-5 dollar är inte så hårt, folk är inte överdrivet aggresiva o regulars är inte lika svåra som 2-5pund. rejken är lägre mot pundbordet samt att det är klart högre procent fisk samt mkt lättare regulars. speciellt om du spelar lite väl abc-poker för de går på en del saker. 2-5 pund är ganska mkt regulars, sällan man hittar folk som inte lirar 4bord. lite mer tight-aggresivt. hårdare spel preflop o mot limpare. sätter sig en del superfiskar som donerar men inte lika ofta som 2-5dollar. vissa regulars här är faktist riktigt tuffa som sätter press på folk ur pos el som visar svaghet. 5-10 är blandat. ibland riktigt hård western poker, ibland riktigt grindig. men generellt är det oftat regulars. för några månader sedan var det mkt 5-10 bord men folk börja lira 2-5pund för det ryktades om mkt fisk. synd för rejken o nu är det inte lika mt 2-5pund fisk som förut. vill du leta fisk ska du komma till sng-borden. 60-100pund är fulla av fisk, finns många som lirar konstant o som inte kan vinna. ännu mer fisk är det i turneringarna men timlönen är nog bättre på sng´s. notes är bra på nätverket, vissa skulle jag folda kk mot preflop, vissa blixtsyna med aq/88. så mkt skiljer det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Superflugan Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 Angående SnG´s, tycker du timlönen är bättre där än på 1/2 pund cashgame? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 Hela crypto har generellt sett en väldigt hög frekvens med tighta grinders, Lösaggressivt spel kan vara väldigt bra här då de flesta bara spelar nötter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 Angående SnG´s, tycker du timlönen är bättre där än på 1/2 pund cashgame? aldrig spelat 1-2 pund, men om jag jämför kvaliten mellan en hel del sngspelare mot regulars på 2-5 pund är det stor skillnad. tycker just sngs där kan vara ganska stabilt att vinna på, men timlönen beror ju lite på hur bra man är samt hur mkt multitabling man pallar. ser mig inte som sng proffs men har gjort en del bra resultat på sng borden. har svårare att köra fler än 2st samtidigt (3 om ingen thunder) så timlönen är säkert lite sämre än på 2-5 pund, men säkrare samt inte lika stressig. har bara lirat 1k sngs o inte tagit hänsyn till timlön (tar aldrig tid när jag spelar) men min generella uppfattning är att de är lönsamma. de går snabbt samt att det finns så många som är så dåliga. är man grym på cashgame kommer timlönen alltid vara bättre, man måste lira mkt höga sngs för det ska vara samma. skulle kunna tänka mig att 60pundarna är ekvivalent med 1-2nl. 7% roi på 66 pund skulle väl ge 4.62dollar. säg 6 med rakeback. tar kanske 25 min i snitt så 13-14d per timme vilket jag kan tänka mig är ok medelresultat på 1-2 pund. du får räkna lite på de olika nivåerna själv el fråga ngn duktig om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 rakear man inte mer på pund-borden än på dollar-borden eller något sånt sjukt på crypto? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rosen Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 rakear man inte mer på pund-borden än på dollar-borden eller något sånt sjukt på crypto? jo det gör man, även på pund sngs. allt som har med euro el pund e på den sidan lite dyrare i rake Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gila01 Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 rakear man inte mer på pund-borden än på dollar-borden eller något sånt sjukt på crypto? jo det gör man, även på pund sngs. allt som har med euro el pund e på den sidan lite dyrare i rake På SnG lär ju den högre rejken inte spela någon roll då den troligtvis är en fast procentsats oavsätt nivå... Problemet ligger ju i när rejken cappas i cash game. £3 är ju dubbelt så mycket som $3. Folk här få forumet har lämnat Party för den nya Monster kampanjen, men sedan finns det folk som gladeligen betalar dubbel rake. Det gör mig konfunderad. Jag spelar ju inte ens på B2B för att dom kör €. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 rakear man inte mer på pund-borden än på dollar-borden eller något sånt sjukt på crypto? jo det gör man, även på pund sngs. allt som har med euro el pund e på den sidan lite dyrare i rake På SnG lär ju den högre rejken inte spela någon roll då den troligtvis är en fast procentsats oavsätt nivå... Problemet ligger ju i när rejken cappas i cash game. £3 är ju dubbelt så mycket som $3. Folk här få forumet har lämnat Party för den nya Monster kampanjen, men sedan finns det folk som gladeligen betalar dubbel rake. Det gör mig konfunderad. Jag spelar ju inte ens på B2B för att dom kör €. lol det är ju sant, det har jag inte ens tänkt på. dags att lämna b2b med också kanske. kass support ändå. men de har ju iaf allmänt rakeback-program. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gila01 Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2006 lol det är ju sant, det har jag inte ens tänkt på. dags att lämna b2b med också kanske. kass support ändå. men de har ju iaf allmänt rakeback-program. Ja, men 60% kan du ju få utan progressiv trappstege på annat håll... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts