Gå till innehåll

Religion är av ondo...


TotalFarsa

Recommended Posts

Satt och slösurfade under eftermiddan och kom på att det var länge sen jag var inne på flashbacks hemsida (testade adressen mest för att se om de fortfarande fanns kvar).

 

Väl där hittar jag en jag en hemsida som fan var det värsta jag sett. Nån kvasireligös jävel som tycker att det var rätt åt alla svenskar som miste livet i asien pga "sverige" har slängt pastor Åke Green i fängelse en månad för hets mot folkgrupp. Alltså, allvarligt talat! Inte ofta man blir upprörd över all skit man trillar över på nätet men det här tog priset. http://www.godhatessweden.com om du tycker att du har för lågt blodtryck.

 

/TF - ta rubriken med en nypa salt, finns säkert nån religon som fört nåt gott med sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religion kan säkerligen vara bra för enskilda personer som söker tröst och styrka, men generellt sätt är religion till ondo enligt mig också.

 

Hur många gånger har inte religion varit orsaken till krig, indirekt eller direkt? Vissa makthavare utnyttjar naturligtvis religion som täckmantel för sin önskan att regera världen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Sweden - Come for the beautiful nature and free healthcare. Stay for the legalized sodomy.

 

Någon som kan komma på fler slogans att sätta på ryggan under en backpackersemester i amerikanska bibelbältet?

 

 

Sweden - Where you don't have to be a prisoninmate to enjoy the thrills of your best friends schlong up your *ss.

 

Det här öppnar upp för de lite mer sjuka individerna på forumet

:roll:

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Religion är inte av ondo, det är människan som är ond

 

Tja, religion är ju knappast nåt som gör människan godare. Snarare tvärtom, att det används för att rättfärdiga krig, förtryck och folkmord...

 

Religion kan säkerligen vara bra för enskilda personer som söker tröst och styrka

 

Lite som att använda sprit eller droger för att finna styrka att fortsätta i mina ögon. Kan inte se religion som någonting nyttigt, då det går ut på att sätta någonting högre upp än sig själv och de sina. Det går emot den mänskliga(inte bara den mänskliga, men människor är de enda djur som sysslar med religion såvitt jag vet) naturen och gör människor till någonting mindre än de skulle kunna vara.

 

TF - ta rubriken med en nypa salt, finns säkert nån religon som fört nåt gott med sig...

 

Absolut, det finns ingenting som är helt av ondo. Men i det här fallet tycker jag inte att inte det goda uppväger det onda

 

 

Mina två cent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

TF - ta rubriken med en nypa salt, finns säkert nån religon som fört nåt gott med sig...

 

Absolut, det finns ingenting som är helt av ondo. Men i det här fallet tycker jag inte att inte det goda uppväger det onda

 

 

Mina två cent

 

Enligt moderatorsomröstningen så verkar det inte vara länge kvar tills QoS får någon form av religös status... Om inte annat så har han säkert redan någon som böjjer knä framför honom ett par ggr i veckan ;)

 

Sen om QoS-religonen är av ondo eller godo, tja, time will tell...

 

And behold, yee of little faith, the time is near when the chosen one will appear before your unworthy eyes... The time of The QoS is soon upon us!!!

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...