Gå till innehåll

Myt4z - Vakter, Vakter! DOM TAR ALLT MITT GUUUUULD!


Myt4z

Recommended Posts

Alltså vissa spelare är fasen bättre på 0.25-0.50 nivån när jag ser den där handen.

Har faktisk aldrig varit med om att nån har synat sig all in med 87.

 

 

Mjo, finns många spelare på nl50 som är bättre än de på nl200. Samtidigt är det ju ett helt annat spel på nl200 tycker jag, om man ska jämföra nivåerna. Vi hade en del historia, men jag håller med om att jag tyckte det spelet var rätt iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lirade en kort session nu på ca 1 timme, lite mer kanske. Är sjukt trött så orkade inte lira längre än så. Blev ca 400$ plus, vilket känns helt ok.

 

Har en hand som jag skulle vilja ha kommentarer kring mitt resonemang.

 

Att ha i åtanke är att jag väldigt väldigt sällan 3 betar Ax ur pos, eller i pos för den delen heller. Nu hade FI raisat en hel del från CO och knapp, och jag valde att spela tillbaka. Det jag mest undrar över är vilken linje ni föredrar att ta på floppen för att se vart ni står.

 

Mitt resonemang i handen blev som sådant att jag gick för C/R och tänkte folda för shove. Valde den linjen då jag känner att jag i de flesta fall, om jag betar ut på floppen, kommer bli synad och stå inför ett svårt beslut på turn då jag inte tror ngt turnkort hjälper mig. När han då degar efter min C/R så känner jag att han inte bör göra detta med en sämre hand. Har diskuterat detta med en polare och han var av andra intressanta åsikter.

 

Ös på med kommentarer!

 

GAME #1180077413: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-23 20:12:55

Table Danilov (No DP)

Seat 1: Kasamannen ($101.00 in chips)

Seat 3: Sl4rtib4rtf4st ($215.00 in chips)

Seat 6: shula1515 ($85.00 in chips)

Seat 10: hessll ($248.89 in chips) DEALER

Kasamannen: Post SB $1.00

Sl4rtib4rtf4st: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 9 of DiamondsAce of Spades

shula1515: Fold

hessll: Raise (NF) $7.00

Kasamannen: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $23.00

hessll: Call $16.00

*** FLOP *** King of Diamonds4 of SpadesAce of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Check

hessll: Bet $37.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $82.00

hessll: Raise (NF) $225.89

Sl4rtib4rtf4st: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $352.89 Rake $2.00

hessll: wins $352.89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4real??

Synen är väl det enda som garanterat är korrekt i den handen.

 

Ja vad är det som säger att bara för man spelar Nl200 gör att man är en bättre spelare än NL50?

Ett flertal NL200 spelare har kanske inte klättrat den långa vägen utan hade kapital för att spela på den nivån ändå.

När det finns NL50 spelare som vandrat den långa vägen från micronivå.

 

Det är som Mytz säger att synen är korrekt men 4beten är rejält kall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAME #1180077413: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-23 20:12:55

Table Danilov (No DP)

Seat 1: Kasamannen ($101.00 in chips)

Seat 3: Sl4rtib4rtf4st ($215.00 in chips)

Seat 6: shula1515 ($85.00 in chips)

Seat 10: hessll ($248.89 in chips) DEALER

Kasamannen: Post SB $1.00

Sl4rtib4rtf4st: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 9 of DiamondsAce of Spades

shula1515: Fold

hessll: Raise (NF) $7.00

Kasamannen: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $23.00

hessll: Call $16.00

*** FLOP *** King of Diamonds4 of SpadesAce of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Check

hessll: Bet $37.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $82.00

hessll: Raise (NF) $225.89

Sl4rtib4rtf4st: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $352.89 Rake $2.00

hessll: wins $352.89

 

Ja om jag spelar tillbaka med Ax föredrar jag att göra det med minst AJ-ATs för det är som sagt en knepig situation man hamnar i när man träffar A och inte vet var man står, i en 3betad pott och ur position. Nu när man väl träffat hade jag betat ut $33-$37. Beror ju även en del på FI men hade foldat om jag fått starkt motstånd.

 

Tycker ju inte din linje heller är så dum men jag föredrar att beta ut vid träff när jag 3betat.

 

Ett tips är att när du besämmer dig för att spela tillbaka så mixa det med riktigt starka händer och riktiga skräphänder eller händer som du troligen inte får dominerade. Då har du ofta lättare beslut att ta på floppen. Bet och folda mot höjning eller bet och AI mot höjning. Synat FI så kan du ju checka eller fortsätta beta för värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om jag spelar tillbaka med Ax föredrar jag att göra det med minst AJ-ATs för det är som sagt en knepig situation man hamnar i när man träffar A och inte vet var man står, i en 3betad pott och ur position. Nu när man väl träffat hade jag betat ut $33-$37. Beror ju även en del på FI men hade foldat om jag fått starkt motstånd.

 

Tycker ju inte din linje heller är så dum men jag föredrar att beta ut vid träff när jag 3betat.

 

Ett tips är att när du besämmer dig för att spela tillbaka så mixa det med riktigt starka händer och riktiga skräphänder eller händer som du troligen inte får dominerade. Då har du ofta lättare beslut att ta på floppen. Bet och folda mot höjning eller bet och AI mot höjning. Synat FI så kan du ju checka eller fortsätta beta för värde.

 

Bra skrivet. Håller med i det du skriver. Som sagt brukar jag inte spela 3 betade potter oop med händer som Ax. Brukar följa den linje du verkar ha gällande 3betade potter, iaf hyfsat lika.

 

Det jag funderat på i efterhand, är vad ni/jag tror fi pushar med där? Synar han mitt 3bet med händer som AJ AT AQ? Han pushar ju knappat AA KK där?

Frågan är om min C/R ser bluffig ut och man kan ta syn där? Har som sagt diskuterat med en annan spelare som lutade åt att jag skulle synat.

 

Frågan är om FI är kapabel att pusha QQ KQ eller liknande? Känns inte som det, iaf inte utan att ha ngn spec read. Vi har inte lirat mot varandra spec mkt så känns inte troligt att han har ngn read. Samt att det är svårt för mig att ta syn utan ngn read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderat på i efterhand, är vad ni/jag tror fi pushar med där? Synar han mitt 3bet med händer som AJ AT AQ? Han pushar ju knappat AA KK där?

Frågan är om min C/R ser bluffig ut och man kan ta syn där? Har som sagt diskuterat med en annan spelare som lutade åt att jag skulle synat.

 

Frågan är om FI är kapabel att pusha QQ KQ eller liknande? Känns inte som det, iaf inte utan att ha ngn spec read. Vi har inte lirat mot varandra spec mkt så känns inte troligt att han har ngn read. Samt att det är svårt för mig att ta syn utan ngn read.

 

Som du spelar handen på floppen så sätter han dig ju på bluff en del gånger och då kommer han ställa med alla A träffar. Då finns det ju en del du slår. Tror inte att han vågar ställa med QQ, KQ. Det känns ju riktigt kallt tycker jag. Är han en aggressiv spelare synar han garanterat din 3bet med händer ända ner till ATs tror jag. AQs slår många aggressiva om med och 4betar i sådana här situationer. Det beror lite på vad han har för stats på dig. Nu kanske han inte hade några så AQ-AJ känns som troliga händer.

 

Tror faktiskt även han kan pusha AA-KK där för om han synar din CR så fullständigt skriker han ju styrka. Han gör då en syn i en hand där han lagt in halva sin stack på floppen och det är två gator kvar. Kanske ställer han med det och hoppas på syn från AK, AQ, AJ och i vissa fall AT, Ax. Om han sätter dig på bluff vet han att han ändå inte kommer få ut något värde av dig på senare gator utan kan lika gärna ställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som du spelar handen på floppen så sätter han dig ju på bluff en del gånger och då kommer han ställa med alla A träffar. Då finns det ju en del du slår. Tror inte att han vågar ställa med QQ, KQ. Det känns ju riktigt kallt tycker jag. Är han en aggressiv spelare synar han garanterat din 3bet med händer ända ner till ATs tror jag. AQs slår många aggressiva om med och 4betar i sådana här situationer. Det beror lite på vad han har för stats på dig. Nu kanske han inte hade några så AQ-AJ känns som troliga händer.

 

Tror faktiskt även han kan pusha AA-KK där för om han synar din CR så fullständigt skriker han ju styrka. Han gör då en syn i en hand där han lagt in halva sin stack på floppen och det är två gator kvar. Kanske ställer han med det och hoppas på syn från AK, AQ, AJ och i vissa fall AT, Ax. Om han sätter dig på bluff vet han att han ändå inte kommer få ut något värde av dig på senare gator utan kan lika gärna ställa.

 

 

Bra synpunkter. Hela handen blir svår postflop då jag inte har några stabila stats att gå på. Känns som att man kan ta många olika linjer i denna hand, känns som att man kan argumentera för många av dom också. Poker är klurigt:-)

 

Lättast är fold pre;-) Som alltid.

 

Ville få en diskussion och fick det ang denna hand, ty! Hade en väldigt snarlik hand igår som jag inte postat, där tog jag dock en annan linje. Ska se om ja orkar posta den sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad är det som säger att bara för man spelar Nl200 gör att man är en bättre spelare än NL50?

Ett flertal NL200 spelare har kanske inte klättrat den långa vägen utan hade kapital för att spela på den nivån ändå.

När det finns NL50 spelare som vandrat den långa vägen från micronivå.

 

Det är som Mytz säger att synen är korrekt men 4beten är rejält kall.

 

Det du sa var att det var kallt att syna sig allin, det jag sa var att det enda som inte nödvändigtvis var kallt var synen.

 

Har inte påstått någonting annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som september varit en jobbig månad för dem flesta, men så länge du inte backar på NL200 tycker jag du sköter dig bra. Du har iallafall börjat stabilisera dig och om du kan få marginalerna på din sida och bli rungood så kommer nog resultaten också att visa sig. Bara köra vidare ytterligare en månad så ska det nog gå fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som september varit en jobbig månad för dem flesta, men så länge du inte backar på NL200 tycker jag du sköter dig bra. Du har iallafall börjat stabilisera dig och om du kan få marginalerna på din sida och bli rungood så kommer nog resultaten också att visa sig. Bara köra vidare ytterligare en månad så ska det nog gå fint.

 

Tack för uppmuntran. Givetvis kunde läget varit betydligt värre. Så jäkla jobbigt att spela i motvind bara. Men det vänder alltid, förr eller senare.

 

Du spelar 6-handed va? Spelar också på NL200 på ipoker men fullring...det e bara att jobba på när man har det motigt..brukar lösa sig...

 

Stämmer, 6-handed. Ok, vad nickar du?

Tack för uppmuntran, jag ska dra en session redan ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1 QQ, beta mer på turn, typ 32 skulle jag tro, river är standard:)

 

hand 2 99, beta meeeer på floppen, strax under pott

 

hand 3 AJ, R mer på floppen, 14 känns lite meesigt:P

 

hand 1 AQ beta turn absolut, för värde mot 2par osv

 

hand 2 KTs woow, no limping pre, och inte dubbla floppen för guds skull, det skriker ju monster! jag skulle nog synar och låtit honom ställa Ax

 

hand 3 KK, hm hm, höj upp den till 10 pre, beta flop känns okej för värde mot drag, förstår dock inte varför du höjer såå mkt. om du höjer mindre flopp och får syn så kan du c/ställa turn, nu när du har RR pre och ställer när förgen kommer, vilken färghand försöker du reppa? KQ?

 

JJ känns okej att syna floppen, sen turn.. ja beta mer, jag skulle kunna överbetställa om potten var lite liteshortare, hm, meeh, jo jag skulle ställa turn tror jag, om jag hade lite galen image och ni battlat lite. galet kanske men han har ju aldrig överpar, men 99 TT A8 98 kan jag se syn av för vårt spel ser så fiskigt ut.

 

orkar inte skriva mer nu, ska käka lite mat med tjejen, vi är i sthlm över helgen:) gl med liret iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hand 1 QQ, beta mer på turn, typ 32 skulle jag tro, river är standard:)

 

hand 2 99, beta meeeer på floppen, strax under pott

 

hand 3 AJ, R mer på floppen, 14 känns lite meesigt:P

 

hand 1 AQ beta turn absolut, för värde mot 2par osv

 

hand 2 KTs woow, no limping pre, och inte dubbla floppen för guds skull, det skriker ju monster! jag skulle nog synar och låtit honom ställa Ax

 

hand 3 KK, hm hm, höj upp den till 10 pre, beta flop känns okej för värde mot drag, förstår dock inte varför du höjer såå mkt. om du höjer mindre flopp och får syn så kan du c/ställa turn, nu när du har RR pre och ställer när förgen kommer, vilken färghand försöker du reppa? KQ?

 

JJ känns okej att syna floppen, sen turn.. ja beta mer, jag skulle kunna överbetställa om potten var lite liteshortare, hm, meeh, jo jag skulle ställa turn tror jag, om jag hade lite galen image och ni battlat lite. galet kanske men han har ju aldrig överpar, men 99 TT A8 98 kan jag se syn av för vårt spel ser så fiskigt ut.

 

orkar inte skriva mer nu, ska käka lite mat med tjejen, vi är i sthlm över helgen:) gl med liret iaf

 

 

Ty för kommentarerna, men jag hittar inte vilka händer det är du menar. Letade 2 sidor bakåt..orkade inte bläddra längre:roll: :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutspelat för idag, eller igår. Hursom, spelet fortsätter tyvärr i samma anda som tidigare, men nog om det. Ska se om det var några intressanta händer.

 

Slutade iaf ca 350$ plus och spelade in ca 2300 händer. Så har bara 2000 kvar till målet på 30 k spelade händer. Det ska allt avklaras:-)

 

Dagens största förlustpott. Har lite otur i denna då FI är helt retarderad. Vet att jag har honom och låter honom sköta betandet. Han hade skjutit any river. Lite oturligt att han prickar sin kicker, men men.

 

GAME #1185582183: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-27 00:26:20

Table Benalla (No DP)

Seat 1: fletcher50 ($147.71 in chips)

Seat 3: FScottFitzgerald ($197.00 in chips)

Seat 5: gtbre ($76.10 in chips)

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($408.07 in chips) DEALER

Seat 8: HANSSACHS ($123.80 in chips)

Seat 10: UKStudentPoker ($129.95 in chips)

HANSSACHS: Post SB $1.00

UKStudentPoker: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st Jack of DiamondsJack of Hearts

fletcher50: Fold

FScottFitzgerald: Fold

gtbre: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

HANSSACHS: Call $6.00

UKStudentPoker: Fold

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Clubs9 of Hearts

HANSSACHS: Bet $14.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $14.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

HANSSACHS: Bet $30.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $30.00

*** RIVER *** 5 of Spades

HANSSACHS: Bet $72.80

Sl4rtib4rtf4st: Call $72.80

*** SUMMARY ***

Total pot $246.60 Rake $3.00

HANSSACHS: Shows 10 of Diamonds5 of Diamonds

HANSSACHS: wins $246.60

 

 

Denna är lurig. Fi är en kompetent spelare. Har inte sett spec mkt av hans showdowns. Känns som att det är på tok för många händer som slår mig här när han synar turn. För vek fold? Är bet/fold bättre på rivern? Tvekade mellan c/f och b/f nämligen.

 

GAME #1185486488: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-26 23:25:04

Table Benalla (No DP)

Seat 1: fletcher50 ($55.65 in chips)

Seat 3: DavidasPremiere ($65.61 in chips)

Seat 5: trompicon ($71.20 in chips) DEALER

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($476.62 in chips)

Seat 8: IBetMyDog ($200.00 in chips)

Seat 10: Marquis2 ($37.00 in chips)

Sl4rtib4rtf4st: Post SB $1.00

IBetMyDog: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 5 of Hearts5 of Diamonds

Marquis2: Fold

fletcher50: Fold

DavidasPremiere: Call $2.00

trompicon: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Call $1.00

IBetMyDog: Check

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of Spades9 of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Check

IBetMyDog: Bet $6.00

DavidasPremiere: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $18.00

IBetMyDog: Call $12.00

*** TURN *** Jack of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Bet $32.00

IBetMyDog: Call $32.00

*** RIVER *** Ace of Spades

Sl4rtib4rtf4st: Check

IBetMyDog: Bet $68.00

Sl4rtib4rtf4st: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $171.00 Rake $3.00

IBetMyDog: wins $171.00

 

Ska iväg med tjejen imorgon och kolla lite möbler och diverse prylar till lägenheten. Får se om det blir så mkt lir.

 

Edit,

Hittade denna också. Pusha flop efter hans CR va? Känns kallt att bara syna. Pushar jag kanske han hittar syn med KK eller Ax?

 

GAME #1185549106: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-27 00:03:23

Table "TURBO" Lomonosov (No DP)

Seat 1: Bajnok2008 ($322.50 in chips)

Seat 5: RespectlozeHond ($211.75 in chips)

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($368.12 in chips)

Seat 8: thmutsnuts ($74.22 in chips) DEALER

Seat 10: Mildon ($299.85 in chips)

Mildon: Post SB $1.00

Bajnok2008: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st [DA HA]

RespectlozeHond: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

thmutsnuts: Fold

Mildon: Fold

Bajnok2008: Raise (NF) $23.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $66.00

Bajnok2008: Call $43.00

*** FLOP *** [sA C8 H3]

Bajnok2008: Check

Sl4rtib4rtf4st: Bet $55.00

Bajnok2008: Raise (NF) $125.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $70.00

*** TURN *** [H9]

Bajnok2008: Check

Sl4rtib4rtf4st: Bet $177.12

Bajnok2008: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $557.12 Rake $3.00

Sl4rtib4rtf4st: wins $557.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutspelat för idag, eller igår. Hursom, spelet fortsätter tyvärr i samma anda som tidigare, men nog om det. Ska se om det var några intressanta händer.

 

Slutade iaf ca 350$ plus och spelade in ca 2300 händer. Så har bara 2000 kvar till målet på 30 k spelade händer. Det ska allt avklaras:-)

 

Dagens största förlustpott. Har lite otur i denna då FI är helt retarderad. Vet att jag har honom och låter honom sköta betandet. Han hade skjutit any river. Lite oturligt att han prickar sin kicker, men men.

 

GAME #1185582183: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-27 00:26:20

Table Benalla (No DP)

Seat 1: fletcher50 ($147.71 in chips)

Seat 3: FScottFitzgerald ($197.00 in chips)

Seat 5: gtbre ($76.10 in chips)

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($408.07 in chips) DEALER

Seat 8: HANSSACHS ($123.80 in chips)

Seat 10: UKStudentPoker ($129.95 in chips)

HANSSACHS: Post SB $1.00

UKStudentPoker: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st Jack of DiamondsJack of Hearts

fletcher50: Fold

FScottFitzgerald: Fold

gtbre: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

HANSSACHS: Call $6.00

UKStudentPoker: Fold

*** FLOP *** 7 of Spades10 of Clubs9 of Hearts

HANSSACHS: Bet $14.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $14.00

*** TURN *** 3 of Diamonds

HANSSACHS: Bet $30.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $30.00

*** RIVER *** 5 of Spades

HANSSACHS: Bet $72.80

Sl4rtib4rtf4st: Call $72.80

*** SUMMARY ***

Total pot $246.60 Rake $3.00

HANSSACHS: Shows 10 of Diamonds5 of Diamonds

HANSSACHS: wins $246.60

 

 

Denna är lurig. Fi är en kompetent spelare. Har inte sett spec mkt av hans showdowns. Känns som att det är på tok för många händer som slår mig här när han synar turn. För vek fold? Är bet/fold bättre på rivern? Tvekade mellan c/f och b/f nämligen.

 

GAME #1185486488: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-26 23:25:04

Table Benalla (No DP)

Seat 1: fletcher50 ($55.65 in chips)

Seat 3: DavidasPremiere ($65.61 in chips)

Seat 5: trompicon ($71.20 in chips) DEALER

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($476.62 in chips)

Seat 8: IBetMyDog ($200.00 in chips)

Seat 10: Marquis2 ($37.00 in chips)

Sl4rtib4rtf4st: Post SB $1.00

IBetMyDog: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 5 of Hearts5 of Diamonds

Marquis2: Fold

fletcher50: Fold

DavidasPremiere: Call $2.00

trompicon: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Call $1.00

IBetMyDog: Check

*** FLOP *** 6 of Clubs5 of Spades9 of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Check

IBetMyDog: Bet $6.00

DavidasPremiere: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $18.00

IBetMyDog: Call $12.00

*** TURN *** Jack of Clubs

Sl4rtib4rtf4st: Bet $32.00

IBetMyDog: Call $32.00

*** RIVER *** Ace of Spades

Sl4rtib4rtf4st: Check

IBetMyDog: Bet $68.00

Sl4rtib4rtf4st: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $171.00 Rake $3.00

IBetMyDog: wins $171.00

 

Ska iväg med tjejen imorgon och kolla lite möbler och diverse prylar till lägenheten. Får se om det blir så mkt lir.

 

Edit,

Hittade denna också. Pusha flop efter hans CR va? Känns kallt att bara syna. Pushar jag kanske han hittar syn med KK eller Ax?

 

GAME #1185549106: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-27 00:03:23

Table "TURBO" Lomonosov (No DP)

Seat 1: Bajnok2008 ($322.50 in chips)

Seat 5: RespectlozeHond ($211.75 in chips)

Seat 6: Sl4rtib4rtf4st ($368.12 in chips)

Seat 8: thmutsnuts ($74.22 in chips) DEALER

Seat 10: Mildon ($299.85 in chips)

Mildon: Post SB $1.00

Bajnok2008: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st Ace of DiamondsAce of Hearts

RespectlozeHond: Fold

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $7.00

thmutsnuts: Fold

Mildon: Fold

Bajnok2008: Raise (NF) $23.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $66.00

Bajnok2008: Call $43.00

*** FLOP *** Ace of Spades8 of Clubs3 of Hearts

Bajnok2008: Check

Sl4rtib4rtf4st: Bet $55.00

Bajnok2008: Raise (NF) $125.00

Sl4rtib4rtf4st: Call $70.00

*** TURN *** 9 of Hearts

Bajnok2008: Check

Sl4rtib4rtf4st: Bet $177.12

Bajnok2008: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $557.12 Rake $3.00

Sl4rtib4rtf4st: wins $557.12

 

Eftersom potten inte var höjd på din triss så kan jag förstå att du hittar fold, annars som spelad så känns det som han kan valuebeta tvåpar för man sätter dig verkligen inte på trissen. Det som slår dig är färgen, nu hade du visserligen respekt för spelaren så det motiverar till folden :).

 

Annars är det väl standard, JJ hade jag skjutit turn men lätt att säga i efterhand, du vill ju trots allt ha så mkt värde som möjligt. Men om han betar any2, så synar han förmodligen lika löst, så ingen ide att ge honom freecards.

 

Annars så fick du ett godkänt plus iallafall :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började spela för ca 45 minuter sedan. Bla 10k på ipoker, men orkade inte rebya efter att jag som CL mött 2an AK mot AQ ai preflop. Q på flop ofc.

 

Annars rullar spelet på fint, är back ca 800 på 45 minuter, känns onödigt att börja plussa.

 

Har en hand där jag vet att han inte har mig preflop, men varför ska handen få stå.

 

GAME #1186639824: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-09-27 18:38:04

Table Jindalee (No DP 50 bb min)

Seat 1: polikarpov ($170.00 in chips)

Seat 3: VLTK ($104.20 in chips)

Seat 5: Kiiwiiii ($271.85 in chips)

Seat 6: jlfa34 ($233.04 in chips) DEALER

Seat 8: ElvenSPb ($209.85 in chips)

Seat 10: Sl4rtib4rtf4st ($210.40 in chips)

ElvenSPb: Post SB $1.00

Sl4rtib4rtf4st: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sl4rtib4rtf4st 10 of Diamonds10 of Clubs

polikarpov: Raise (NF) $7.00

VLTK: Fold

Kiiwiiii: Fold

jlfa34: Call $7.00

ElvenSPb: Call $6.00

Sl4rtib4rtf4st: Raise (NF) $34.00

polikarpov: Fold

jlfa34: Call $27.00

ElvenSPb: Raise (NF) $209.85

Sl4rtib4rtf4st: Allin $176.40

jlfa34: Fold

*** FLOP *** 4 of Clubs9 of DiamondsQueen of Spades

*** TURN *** 8 of Hearts

*** RIVER *** 3 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $458.25 Rake $3.00

ElvenSPb: Shows Ace of SpadesQueen of Diamonds

ElvenSPb: wins $457.70

Sl4rtib4rtf4st: wins $0.55

 

 

Poker e kul...mums..så kul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ursäkta men tycker du ditt spel med 1010 var bra eller?

I mina ögon är det väldigt fiskigt spel fast du vet vad han har.

Jag har kanske fel men om du anser att du är bättre än han varför inte spela ut honom efter floppen?

Vilken idiot som helst kan spela poker om man går all in pre flop.

Utnyttja dina kunskaper istället för att donka iväg pengar sådär.

 

Eller har jag fel tycker du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...