Gå till innehåll

Är pengarna säkra?


ISTATE60

Recommended Posts

nu kommer alla svenska nötgrinders lämna party poker och bosätta sig på prima,b2b,crypto..

 

riktigt jobbigt, detta gynnar inte direkt någon sajt :/

 

grindare finns väl inte speciellt många på party (procentuellt sätt)? är inte alla grinders ut efter bananer, därav prima tex.. trodde bananer var förbjudna på party

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du såg ju vad som hände med pokerchamps när de bannade amerikanerna.

Sidan dog direkt.

Finns knappt några bord längre och riktigt dålig action numera.

 

Upprepar mig men:

 

Everest klarade sig däremot alldeles utmärkt. Likaså bör t.ex. Boss och Crypto göra eftersom de har en relativt liten andel jänkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De amerikanska bolagen kommer att satsa stenhart i Europa. B2B, prima och andra natverk som redan ar etablerade i europa kommer att ha en fordel iom att de redan kanner till marknaden.

 

1. Jag fattar vad du menar, men for the record så finns det inga amerikanska bolag som driver nätpoker. Och jag fattar att du fattar att jag fattar att du fattar att det inte finns några amerikanska bolag. ;)

 

2. Möjligheten finns även att de satsar utanför Europa/USA, vilket är en högst oexploaterad marknad. Dessutom är ju den europeiska marknaden rättså begränsad till Skandinavien/UK i nuläget (om man bortser från Boss/Everest då, men de är ju knappast gigantiska), finns en hel del möjligheter i övriga Europa, t.ex. Tyskland, Frankrike, Holland, Belgien, Spanien, Italien etc.

 

En fråga från en som inte är det minsta insatt... Kommer inte amerikanarna kunna spela alls??

 

1. Det kommer eventuellt att bli väldigt svårt att implementera lagstiftningen fullt ut.

 

2. Det finns redan nu sajter som har gått ut och sagt att de kommer att skita i lagstiftningen. Detta förutsätter förstås att man får transaktionerna att fungera.

 

3. Det är inte omöjligt att lagstiftningen förändras (läs: det finns tunga aktörer som skulle tjäna multum på att USA reglerade pokermarknaden och tillät amerikanska bolag att driva nätpoker) och amerikanarna tillåts spela igen inom en relativt snar framtid.

 

4. WTO och UK kommer troligen att motsätta sig den nya lagen.

 

 

Ja, jag vet, jag kanske låter överoptimistisk, men pessimismen står så många andra för så jag skiter i att skriva om nackdelarna/riskerna även fast jag förstås är medveten om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att pengarna inte används i den löpande verksamheten...

Det är ju ekonomiskt självmål att inte "använda" dem.

Hur de används kan jag inte precisera men jag vet av erfarenhet från andra verksamheter att de inte bara finns på ett 0-rate konto.

Det är ju ett slutet system o dina dollars är bara siffror tills du tar ut dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att pengarna inte används i den löpande verksamheten...

Det är ju ekonomiskt självmål att inte "använda" dem.

Hur de används kan jag inte precisera men jag vet av erfarenhet från andra verksamheter att de inte bara finns på ett 0-rate konto.

Det är ju ett slutet system o dina dollars är bara siffror tills du tar ut dem.

 

Jag tvivlar på att detta skulle stämma. Antagligen så ser dom till att få avkastning på pengarna på något sätt. Men pengarna skulle ingå i bolagets tillgångar tror jag inte.

 

Jag har iofs ingen aning. Men det vore sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att pengarna inte används i den löpande verksamheten...

Det är ju ekonomiskt självmål att inte "använda" dem.

Hur de används kan jag inte precisera men jag vet av erfarenhet från andra verksamheter att de inte bara finns på ett 0-rate konto.

Det är ju ett slutet system o dina dollars är bara siffror tills du tar ut dem.

 

Vet ej vad som gäller för övriga sajter men:

 

Tillgodohavanden på spelarkonton hos PokerStars hålls på avskiljda bankkonton som inte ingår i den dagliga verksamheten. Dessa bankkonton sköts av Royal Bank of Scotland, som är en av Europas ledande bankkoncerner.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå att pengarna inte används i den löpande verksamheten...

Det är ju ekonomiskt självmål att inte "använda" dem.

Hur de används kan jag inte precisera men jag vet av erfarenhet från andra verksamheter att de inte bara finns på ett 0-rate konto.

Det är ju ett slutet system o dina dollars är bara siffror tills du tar ut dem.

 

Vet ej vad som gäller för övriga sajter men:

 

Tillgodohavanden på spelarkonton hos PokerStars hålls på avskiljda bankkonton som inte ingår i den dagliga verksamheten. Dessa bankkonton sköts av Royal Bank of Scotland, som är en av Europas ledande bankkoncerner.

 

När jag läste hur det fungerade på Crypto så kom jag fram till att pengarna skulle vara på något som skulle kunna liknas vid ett svenskt klientmedleskonto. Så jag tror på dig mer än den där Posener i denna fråga. (Även om du MÅSTE BYTA BILD. Snart går jag till pressen... det handlar om minuter....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du såg ju vad som hände med pokerchamps när de bannade amerikanerna.

Sidan dog direkt.

Finns knappt några bord längre och riktigt dålig action numera.

 

Upprepar mig men:

 

Everest klarade sig däremot alldeles utmärkt. Likaså bör t.ex. Boss och Crypto göra eftersom de har en relativt liten andel jänkare.

 

Andra sajter kommer givetvis inte att bli drabbade lika hårt och en del kommer att vinna på det, men för pokerspelarna och för branchen totalt sett är det inte bra att en stor del av kunderna försvinner.

 

 

2. Möjligheten finns även att de satsar utanför Europa/USA, vilket är en högst oexploaterad marknad. Dessutom är ju den europeiska marknaden rättså begränsad till Skandinavien/UK i nuläget (om man bortser från Boss/Everest då, men de är ju knappast gigantiska), finns en hel del möjligheter i övriga Europa, t.ex. Tyskland, Frankrike, Holland, Belgien, Spanien, Italien etc.

 

Mycket hänger på hur många som har tillgång till bredband i de länderna. Ju fler som får tillgång till bredband, desto fler kommer att börja spela, förutsatt att deras regeringar inte gör som USA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i princip hela min BR på fulltilt tyker ni att jag borde casha ut eller är det ingen fara?

 

Oavsett vad som hänt så är de aldrig säkert att ha hela sin rulle på en sajt. Din bank är väl enda stället som pengarna är säkra på.

 

Avsevärt mycket större risk att ditt konto blir hackat än att fulltillt konkar antagligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...