Wiznakh Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Har kört en pokerdagbok och en "livsdagbok" parallellt ett tag, men efter en semester till Turkiet har jag inte orkat ta tag i det ordentligt. Men nu ska det bli andra bullar, vi slår ihop dagböckerna till en enda som får avhandla både poker och annat.. Detta har hänt den senaste tiden... Har börjat jobba ofantligt mycket (mina egna mått mätt) så har mycket mindre fritid än förr. Morsan och idioten, min föredetta styvfar, har gått isär och vi har flyttat till en ny lägenhet. Jag har inte orkat att motionera som jag ska och äter lite för mycket snabbmat igen... Hur som helst, nu sätter vi upp lite mål för Oktober! Poker: 1. Spela 1000 SNGs. 2. Hålla ROI på minst 10% under dessa 1000 SNGs. 3. Bygga upp en bankrulle så att jag kan spela utan stejk. När jag har total bankrulle på 5000$ så har jag 2300$ själv efter att ha betalat DaPine ursprungscashen plus hans del av vinsterna. Det får vara målet. Behöver jag plocka ut pengar till IRL-saker får det dock gå före att bygga BR ett tag framöver, har en del grejjer som jag måste ha nu med flytten och så.. Nu ligger BR på ca 2500$, den ska alltså dubblas! Livet (lite copypaste från gamla livsdagboken): 1. Skriva dagbok varje dag. Det hjälper mig att motivera mig att göra det andra jag sagt att jag ska göra. 2. Motionera VARJE dag. Spela fotboll, döma fotboll, börja gymma snart. När jag inte gör något av detta ska jag promenera ordentligt. Springa var visst inte min grej, orkade inte göra det varje dag, men kan försöka att komma ut någon gång ibland i alla fall. 3. Sköta jobb och skola. Jobbar på en lokaltidning, och det börjar kännas som det är journalistik jag vill syssla med på framtiden. Har en riktigt bra chans att komma in ordentligt i branschen, ska försöka förvalta den. Pluggar lite historia på distans också, det känns rätt viktigt att jag inte sumpar det, får massa extra pengar och utbildning på ett enkelt sätt. 4. Bättre vardagsvanor. Har riktigt värdelösa vanor just nu gällande dygnsrytm och dylikt. Skärpning på det, uppgång senast 12 varje dag, äta frukost och dylikt. Äta mindre pizza och snabbmat, och dricka mindre läsk och sådant skit. Ska även sköta ekonomin bättre samt hjälpa till i hushållet på daglig basis. Citera
Wiznakh Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Gick upp 12 som tänkt, käkade frukost och lite sånt. Sen blev det en snabb omgång poker innan jag ska till jobbet nu.. Gick kasst som fan. Bubblade massor. SNGs: 13 ROI: -43.3% ITM:23.1% Vinst/Förlust: 224$ Citera
Wiznakh Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Inleder nya dagboken med att ha sämsta pokerdagen någonsin.. är tiltad i huvet och ska sova nu och inte spela mer. Nya tag imorgon. SNGs: 39 ROI: -52.6 ITM: 23.1% Vinst/Förust: 808$ Progress på målen.. SNGs: 39/1000. ROI: -52.6%, mål 10% BR: 1720$/5000$ Citera
Wiznakh Postad 3 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Tittade ett avsnitt prisonbreak och tog det lungt. Tilten är borta och jag är revanschsugen, så lirar en omgång till Ger upp 60$ för nu, har för liten BR. Blir mixade 24$ och 36$ på FT en omgång nu... ...som gick bra! Hittade spelet igen, men 36$ var taintat idag, så plussade inte så mycket.. men var stabilt iaf, det är det viktigaste Blev ca 150 dollar plus på sista sessionen med. Editerar dagens resultat till: SNGs: 60 ROI: -38.8% ITM: 30.0 Vinst/Förlust: -671 progress på mål: SNGs: 60/1000 ROI: -38.8<10% BR: 1870$/5000$ Citera
Wiznakh Postad 5 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Har inte haft suget på poker de senaste dagarna, så har inte blivit så mycket. Igår lirade jag en liten sväng, gick mycket bättre. Spelar bara 24$ ett tag till jag känner mig stabilare igen. Lirade även en sväng NL50 för att det var skoj, plussade typ ett inköp och fick ut lite bonus med. Gårdagens session SNGs: 14 ROI: 47.3 ITM: 50.0 Vinst/förlust: 159$ Totalt: Sngs: 74/1000 ROI: -20.9%/10% BR: 2030$/5000$ IRL grjejerna går det sådär med... 1. Skriva dagbok varje dag. funkar väl sådär.. skriver nästan varje dag iaf. 2. Motionera varje dag. Har gjort det hittils iaf, dömt lite fotboll, spelat lite fotboll med polarna och så.. 3. Sköta skola och jobb No problems there. 4. Bättre vardagsvanor Har funkat bättre än förut, men fortfarande inte bra. Dygnsrytmen är fortfarande fuckad, men har gått upp runt tolv iaf hälften av dagarna sen jag börja med dagboken. Har inte käkat någon snabbmat vilket är bra, men dricker fort mkt läsk och äter godis och snacks och så. Ekonomin och hushållsarbete funkar bra, är ensam hemma ett par veckor så är väl illa tvungen [/b] Citera
Myt4z Postad 5 Oktober , 2006 Rapport Postad 5 Oktober , 2006 Ska bli spännande att följa denna dagbok! GL! //Myt4z Citera
Wiznakh Postad 7 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2006 Fredag var en riktigt fin pokerdag Började med att lira lite live, vann en femhundring. Sen så blev det en omgång på nätet med som gick finfint Dagens lir SNGs: 26 ROI: 39.6% ITM: 50.0% Vinst/Förlust: 247$ (bara liret, fick lite bonusar med) Progress på målen.. SNGs: 100/1000 ROI: -8.6%/10% BR: 2300$/5000$ Den andra delen av dagboken, dvs IRL grejjerna går lite tyngre.. är tungt som fan just nu av någon anledning. Har en skolgrej som ska vara klar imorgon, har knappt börjat, får sitta hela dagen. På kvällen ska jag iväg och jobba, ska jobba extra åt allmänna redaktionen och skriva om en spelning av patrik isaksson. Skoj som fan i och för sig, men rätt jobbigt. Söndag ska jag jobba på dagen med Patrik Isaksson grejjen, sen ska jag döma fotboll och sen jobba på sporten hela helgen. Blir en tung helg helt enkelt Citera
Wiznakh Postad 10 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 10 Oktober , 2006 Måste börja lira MYCKET mer om jag hade tänkt att klara av målen... lirade en liten sväng igår, blev bara 14 sngs.. plussade lite iaf. Gårdagens lir SNGs: 14 ROI: 29.6% ITM: 50.0% Vinst/Förlust: 99$ Progress på målen.. SNGs: 100/1000 ROI: -4.9%/10% BR: 2450$/5000$ Citera
Wiznakh Postad 14 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 14 Oktober , 2006 Har flyttat tillbaka IRL grejerna till min "livsdagbok". Se min signatur för länk. Citera
Wiznakh Postad 16 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Dagens lir SNGs: 13 ROI: 33.3% ITM: 46.2% Vinst/Förlust: 103$ Progress på målen.. SNGs: 127/1000 ROI: -1.7%/10% BR: 2650$/5000$ Citera
Recommended Posts