psatiw Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 5/10 Live, Sviten, Sthlm. Ett standardslaskigt Sviten-bord, fredagkväll. Typ 4 eller 5 syner till mig på CO. Min image är LAG. Jag har J3d. Stackar: Blindfisk: ~3000 MPFisk: ~1900 HERO: ~2800 Jag spelar 140, nån i blindarna synar, och killen till höger om mig (MPFisk) synar. Flop (~480, 3 players) Check. Check. HERO bettar 340. Blindfisk foldar. MPfisk synar. Turn (~1160, 2 players) () MPfisk bettar 400. Han har cirka 1100 kvar bakom. HERO? Citera
parre Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Du spelar den här handen URUSELT! Citera
Roberteriksson Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Nån som fått tag i parres konto eller? Citera
eurythmech Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Nån som fått tag i parres konto eller? Nejdå. parre är nog bara tiltad över att han inte mer än 40-dubblade sin stack igår. Citera
psatiw Postad 30 September , 2006 Författare Rapport Postad 30 September , 2006 Nån som fått tag i parres konto eller? Parre mår inte bra, thats all. Tyvärr. (Men förståligt, eftersom han är han) En av anledningarna till att han inte mår bra just idag är att han satt vid samma bord igår och blev så sönderläst och våldtagen i sitt spel att folk till slut var tvugna att sluta håna och istället ge honom stöd och tröst. DÅ är det illa. Inga kommentarer om handen? Hur gillar ni push? Vad sätter ni fi på för hand? Citera
psatiw Postad 30 September , 2006 Författare Rapport Postad 30 September , 2006 Nejdå. parre är nog bara tiltad över att han inte mer än 40-dubblade sin stack igår. Det sjuka är ju att han faktiskt nästan gjorde det. Med sina nötspel lyckades han spela sig ner till ynka 120 kvar, och utan att köpa in på nytt satt han efter ett tag på 5k igen. Swings någon? Ärketur? Citera
eurythmech Postad 30 September , 2006 Rapport Postad 30 September , 2006 Nejdå. parre är nog bara tiltad över att han inte mer än 40-dubblade sin stack igår. Det sjuka är ju att han faktiskt nästan gjorde det. Med sina nötspel lyckades han spela sig ner till ynka 120 kvar, och utan att köpa in på nytt satt han efter ett tag på 5k igen. Swings någon? Ärketur? Det roliga var att han trodde han var gul efter handen som tog honom ner på 120. Citera
parre Postad 2 Oktober , 2006 Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Ingen som fått tag i mitt konto, kände bara för att håna min gode (o)vän psatiw innan lagpokern i lördags... Vad sägs om att folda denna hand? Inget att tänka på, han viker inte Ax, han kan ha stege/en tvåa/set. Och min upphämtning var klart skillad, stort tack till dealern som påminde mig om att jag inte var gul Citera
psatiw Postad 2 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2006 Vad sägs om att folda denna hand? Med tanke på hur spelet varit innan, så kändes hans turn-bet som "den här ska du inte få bluffa, din fitta", och med fyra-outaren (som iof är död mot A2/52 och lite sånt) så tänkte jag att han inte skulle spela vare sig en tvåa eller ett A sådär, och vilka andra händer skulle han göra det med, så ja, då blev det...ja, push. Dessutom ville jag att han fortfarande skulle tycka jag var jobbig bakom, så att han inte slutade checka till mig. En annan tanke var att det skulle vara så skönt att få visa en riktigt äcklig turnbluff för honom (eftersom han redan då var på väg in i tilten) och att det skulle vara mycket värt till senare också. Nu funkade ju just den här, men jag kände mig lite tveksam efteråt till hur den spelades. Det är kanske fold som gäller här ändå, ja. Citera
Gekko Postad 4 Oktober , 2006 Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Inga kommentarer om handen? Hur gillar ni push? Vad sätter ni fi på för hand? Jag foldar ofta här. Klart han kan ha drag eller ett svagt A, men jag tror FE är för liten (nästan obefintlig, IMO) samt att din PE mot hans HD är för liten. Du har ju inga outs..! Att han är en fisk gör heller inte saken bättre då dom tenderar att folda betydligt mindre än sig bör. Citera
psatiw Postad 4 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2006 Du har ju inga outs..! När jag läste det här tänkte jag "men vafan, jag har ju hålpipan och tänkte både...ja, det ena och det andra om dig, G. Men sen är det ju så SJUKT tiltande att man skrivit fel! Trean på floppen är en fyra eller femma, inte en trea. Jag har inte parat 3:an (då hade jag ju värdebettat istället ). Iof oväsentligt om han redan sitter på båten, men det trodde jag inte att han gjorde. Så då är det en given push, eller hur? Citera
Recommended Posts