Gå till innehåll

Tomtes Inferno - Omaha Commedia


tomtetomte

Recommended Posts

“Move on up, towards your destination. You may find, from time to time, complications.” – Curtis Mayfield

 

Spontant känner jag att jag skulle vilja flytta upp till PLO100 omkring årsskiftet för att känna att det går framåt. Vi får se. Jag återkommer i ärendet.

 

Så var det snart dags för en flytt. Åtminstone om jag ska följa mina egna lösa planer från slutet av september. Jag har som tidigare meddelats redan snubblat in på ett PLO100-bord av misstag och lyckats bränna nästan ett inköp, så för närvarande har jag en BB/100 på -357 på den nivån. Det kan ju bara bli bättre! :)

 

Nu skulle jag behöva lite tips från vana klassklättrare. Dels generella angående vad man ska tänka på när man flyttar upp i nivå. Ska man prova lite i taget eller avsätta en viss budget och sen slänga sig i med huvudet före? Även texasspelares åsikter efterfrågas. Nivåbyten borde vara rätt så lika oavsett spelform.

 

Men även specifika PLO-tips uppskattas. Åsikter om olika klienter, om man borde spela shorthanded eller full ring, och så vidare. Allt är av intresse.

 

Äh bare att prova dårå..

 

Kör lite nutpeddling style och spela tight i handselektion så kan det inte gå fel..Kanske bättre att köra fullring då också.

 

Sen att sätta av x antal dollares kan vara bra. Typ 200 eller nåt för det..

 

Vet att Cassano brukar göra det dvs skapa en Skottrulle helt enkelt.

 

Kan väl dra min story litegranna..

 

Jag började skotta i Omaha rätt så snabbt. Det gick väldigt bra till rullen kom upp i 11k E.

 

så när jag äntligen hade rulle för 1/2 vad gjorde jag då?

Jo jag böra spela lite 2/4 och 3/6 och lyckades torska

stora pengar. Sen så lärde jag mig inte utav det utan forstsatte med 2/4 3/6 och med lite 1/2 inblandat för att ta tillbaka pengarna.

 

Slutade med att nästan hela rullen gick. Br management Eureka moment. :)..Hade som minst 1k Euro kvar i rullen..

 

Funderade på att lägga av helt osv du vet de vanliga tankarna som kommer :)..

 

Men nu har jag gått ner i nivå och kör sporadiska skott men framför allt så spelar jag mycket tightare och gör inte lika många moves som kan kosta.

 

Så mitt råd är att ta det vääääldigt lungt och ha perspektiv som jag saknade. Det är inte förrän man har haft stora - dagar som det går upp för en hur hård Omaha variansen kan vara.

 

Lycka till jag hejar hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...tight i handselektion .... fullring .... skapa en Skottrulle .... ta det vääääldigt lungt

 

Lycka till jag hejar hårt.

 

Tack för tänkvärda åsikter och påhejande. :) Ovanstående massaker av ditt citat är de saker jag tar med mig. Plus en avskräckande skottningsstory som jag förstår måste ha tagit hårt på pokerpsyket.

 

Hittills har jag aldrig varit i närheten av något liknande själv, mest på grund av att jag är snål/inte riskbenägen. Faktiskt så har jag inte en enda minusmånad sen jag började med poker för ett drygt år sedan (delvis tack vare bonusar ska väl tilläggas, jag har ett par månader då jag gått back på själva spelandet), men därifrån är det långt till att påstå att jag har maximerat mina vinster.

 

Förmodligen är det väl snarast så att jag spelat för lågt, om det nu är så att jag är en vinnande spelare även på $100-nivån, vilket jag alltså tänker ta reda på.

 

Sportingbet har en rätt så trevlig reload nu i december som ger $450 för 4000 rejkade händer som får finansiera min skottning och jag skulle tro att jag sätter av $500 (fem inköp) i december som jag ska jobba mentalt på att se som redan förlorade. Fullring verkar vettigt också, så det lär väl bli på Party eller Stars som pengarna doneras.

 

Jag ska fundera lite till, och fler åsikter är också välkomna, så får vi se vad jag kommer fram till på fredag då målen för december presenteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att börja köra lite grann på $100-borden, känn dig för. Sätt inte ett datum där du byter utan låt det komma successivt. Snart kommer du känna dig hemma på dessa nivåer och släppa de lägre borden allt mer, för att till slut sitta med ett leende på läpparna och minnas tillbaka hur det var att vara fisk =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tänkvärda åsikter och påhejande. :) Ovanstående massaker av ditt citat är de saker jag tar med mig. Plus en avskräckande skottningsstory som jag förstår måste ha tagit hårt på pokerpsyket.

 

Det jag tycker är svårast är att vänja sig vid nya betsummor. Därför är det så bekvämt att skotta 10x högre än man normalt spelar. Det är samma satsningar fast med en extra nolla. :)

 

100 är som 50-nivån rent spelmässigt, så där har du nog inga svårigheter. Jag har dock en skum teori att det är mest gambling på helgerna på 100-nivån, mer än på någon annan nivå. Jag tror 100 dollar är en lagom nivå för en godtycklig jänkare att hobbyspela för på helgen. 200 dollarsborden är lite för dyrt för en del, och 50 är för lite för att det skall vara kul. Variansen är störst på helgerna och floppar med hela bordet involverade är inte helt ovanliga, även i höjda potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Tack för tänkvärda åsikter och påhejande. Ovanstående massaker av ditt citat är de saker jag tar med mig. Plus en avskräckande skottningsstory som jag förstår måste ha tagit hårt på pokerpsyket."

 

Jo det tog jäkligt hårt på egot den saken är klar. Finns många som sagt åt en att inte skotta och orden "i told you so" ekade i skallen.

 

Ekonomiskt sätt så var alla pengar + pengar och jag har som de flesta

ett fast jobb så det var ingen ko på isen.

 

Men känslan att förlora 3,5K E eller 1/3 av rullen på ett par timmar är inte rolig.

 

"Hittills har jag aldrig varit i närheten av något liknande själv, mest på grund av att jag är snål/inte riskbenägen.""

 

Tror inte jag har samma snål/riskbenägenhet. Jag ser väl det mera som en tävling ibland vilket inte är bra. Buhu pelle päron där hade tur och vann x antal kr och så har han tur mot mig här vi gillar inte han. Vips så spelar man en hand piss mot Pelle päron och förlorar ännu mer.

 

Sen kan jag väl säga att det går inte att spela på samma sätt på 3/6 som på 05/1 då du kommer du bli uppäten direkt.

 

Man måste ta mycket mera risker osv annars så blindas man till döds. Samt att man inte får något spel då man har något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaaaaargh!

 

Jag vet att jag har lovat mig själv att inte whina i dagboken, men det gäller tammefan bara poker. Jag måste ventilera.

 

Den här gamla länken speglar tyvärr min arbetsdag ganska så väl för tillfället.

 

Jag har fått en helt egen cow-orker som, de få timmar hon orkar vara på jobbet, lyckas helt utomordentligt med att tilta mig å det grövsta, och jag får ta till alla knep i boken för att inte få ett vansinnesutbrott. Och då har ändå erfarenheter från pokerborden gjort mig ganska svårtiltad. Till exempel kan jag numera förlora i valfritt spel mot familjemedlemmar och inte ens grymta besviket.

 

Hur kan man jobba på en ekonomiavdelning och inte orka söka accesser till de få system där data finns?

 

Hur kan man ställa frågor i en kvart om ett enda spreadsheet?

 

Hur kan man dagen efter ha lyckats glömma bort allting man frågade om dagen innan?

 

Hur kan man efter att ha ställt ytterligare 15 minuter frågor inte förstå det som a) borde ta två minuter att fatta och b) man (förmodligen felaktigt) påstod sig ha förstått dagen innan fast nu glömt helt?

 

Hur kan man, efter att ha ställt en veckoranson av meningslösa frågor, utan att skämmas vända sig till sin upptagna medarbetare gång efter annan bara för att visa något helt oväsentligt som varken är nytt, intressant eller något som bara händer henne?

 

Alternativt för att snacka skit om diverse medarbetare som inte klarar sitt jobb?

 

Alternativt för att snacka skit om chefen som hon borde veta var en gammal kompis till mig redan innan han blev vår gemensamma chef?

 

Hur kan 99% av alla telefonsamtal vara av privat natur?

 

Hur kan människan inte ha ett stort plakat ovanför sin arbetsplats där det står ’jag älskar LAS’?

 

Varför, åh, varför är den arbetsplatsen precis bredvid min?

 

TILT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen skulle jag inte ha spelat igår. Jag var fortfarande lite småtiltad när jag kom hem. Men eftersom övriga familjen var ute på äventyr så var det bara att passa på när man fick ha datorn för sig själv i lugn och ro.

 

Jag började med att spela riktigt bra, men tre härliga utdragningar och lika många förlorade inköp senare så var tilten verklighet. Då hittar jag ett par kända fiskar på ett hundradollars hi-lo-bord och slår mig ner. Den ena fisken sticker tyvärr i den vevan så det blir tremanna mot en fisk (synstation) och en okänd.

 

Efter ett tag sitter jag i SB med $110, fisken i BB med $25 och okänd på knappen med $60. Knappen höjer pott och jag synar med A35Js. Borde höja. Synstationen synar!

 

Floppen kommer 982 regnbåge.

 

Check, check, knappen betar $4, jag synar fast jag nog borde slå om. Och en syn till såklart.

 

Turn 3.

 

Check, check, knappen betar pott ($22). Jag slår om (fast jag snarast borde lägga mig). Båda synar.

 

River 4!

 

Tackar. Knappen satt på A489ds, så jag hade väl en EV på 0,15 eller nåt sånt när jag tyckte det verkade bra att få in alla pengarna. Men vad gör det när man vet att det måste komma.

 

Sen var det dags att ge upp för dan endast ett inköp back och inse att man har en bit kvar till världstoppen.

 

Idag har jag sluppit arbeta iallafall eftersom vi har varit och tittat på ett hus, inte långt från middle of fucking nowhere om ni vet var det ligger. Renoveringsbehov i varje rum. Men det var relativt billigt i alla fall. Sambon är eld och lågor. Jag är återhållsamt positiv. Vi får se vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter några riktigt trista dagar så lossnade det lite igår. För att fixa en bonus snabbare har jag spelat två PLO50-bord och två NL10-bord samtidigt. Samtidigt som det är sjukt lätt att plussa på NL10 (i korthet: vänta tills du har nånting, typ TPNK räcker, ställ in, bli synad av nyfiken i en strut), så blir spelet på PLO-borden lidande eftersom jag helt enkelt inte hinner med att läsa fyra stycken shorthandedbord (fem man eller färre) samtidigt.

 

Så bonusen be damned, jag drog ner till enbart två bord och fick mycket bättre reads och checkraisade sönder ett par snacksaliga spanjorer totalt. De lyckades syna när jag satt med en hand och lägga sig när jag bluffade. God bless them. Fyra inköp upp som satt precis där de skulle.

 

Har tyvärr inga HHs tillgängliga, men de två bästa potterna kommer jag ihåg. De kom med ca fem minuters mellanrum.

 

1. Galen spanjor som täcker hela bordet höjer på knappen med KJT5 (alla spader), hela bordet synar inklusive jag som sitter i BB med AKQT (och $90).

 

Floppen kommer AJT regnbåge, ingen spader.

 

Alla checkar till spanjoren som bettar pott ($9). Jag slår om pott till $36. Näste man med ca $20 kvar synar all-in. Han sitter på KQ65 ska det visa sig. Spanjoren synar!

 

Turn K.

 

Jag betar 52 all-in. Spanjoren synar med tre knektouts för scoop och två damer för delning.

 

River blank. En halv huvudpott och en massiv sidopott beställd.

 

 

2. Galna spanjoren, nu på tilt, som har ca $40 kvar höjer återigen preflop. Han har AJ74. Jag synar ur position med 8876.

 

Flop AK8.

 

Mot en vanlig motståndare hade man kanske blivit lite fundersam efter att jag checkat, han betat ut pott, jag slagit om, och han instahöjt all-in. Men här var det bara att syna och åttorna stod. Tackar.

 

Eller om man så vill: ”Gracias. Envíelo!”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... vi har varit och tittat på ett hus, inte långt från middle of fucking nowhere om ni vet var det ligger. Renoveringsbehov i varje rum. Men det var relativt billigt i alla fall. Sambon är eld och lågor. Jag är återhållsamt positiv. Vi får se vad som händer.

 

Mäklaren hade enbart fått ett skambud på 300k under utgångspris, så vi höjde med 50k (alla referenser till poker och skottning är så självklara att jag låter bli dem helt). Mest för att kolla vad som händer. Om det blir budgivning eller ej. Vet inte om jag vill ha husskrället egentligen; så inihelvete mycket att renovera. Men blir det billigt har man i och för sig råd att leja bort det mesta.

 

Strax därefter följde jag den här länken och fick fram att jag var Tha Eurythmic King of Nowhere.

 

Coincidence?! Most likely.

 

+++

 

Och så var november slut också. En liten rush sista två dagarna gjorde att resultatet blev +$740. Vilket innebär att jag missade månadsmålet. Däremot har jag fått rätt bra struktur på hur mycket poker jag spelar och när. Bättre disciplin helt enkelt. Blommor har det blivit också, och lite motion faktiskt. Däremot inte mycket till badrum. Vilket osökt leder fram till nya mål för december.

 

+++

 

Som jag tidigare nämnt ska jag försöka mig på att kliva upp på PLO100-borden, åtminstone delvis. Jag vet inte riktigt vad som är rimligt, men chansar på att jag hinner med ca 2000 händer på den nivån, och förhoppningen är att jag inte backar.

 

Följdaktligen kommer jag att hinna med ungefär 2000 färre händer på lägre nivå, och sen så är det julledighet och sånt i december så det får bli ett blygsammare mål denna månad. $750 känns lagom, lägre än tidigare mål, men högre än novemberresultatet. Exklusive bonusar som vanligt.

 

Blomsterköp och disciplin känns under kontroll nu och är inte mål längre utan räknas som standard.

 

Däremot måste badrumshelvetet bli färdigställt pronto. Ska vi flytta så kan det ju vara bra med ett färdigt rum och inte ett hål i väggen. Och ska vi bo kvar kan det ju vara bra med ett färdigt rum och inte ett hål i väggen.

 

Slutligen ska jag utan att sätta ett specifikt mål försöka att posta lite mer handhistories. Det har blivit lite dåligt med det på senaste tiden. Särskilt om jag ska upp på ny nivå kan det nog bli en del klurigheter som jag behöver hjälp med. Jag lär mig mycket på det, så tack till alla som bidrar. Och vill ni stjäla lite utrymme och posta egna händer går det naturligtvis bra det med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

December har startat tveksamt. Efter ett stabilt plus på $140 på den vanliga nivån så kände jag mig mogen att prova att kliva upp och prova på $100-borden. En blandning av varians och dåligt spel fick ner mig på jorden igen. Back $170 på ungefär lika många händer, och just nu känns det som att nivåbytet får vänta ett tag. HHs följer i annan post, tyck gärna till lite.

 

Inte blev det nåt hus heller. Vi blev reraisade, och det kändes inte riktigt hundra, så det får bli nåt annat nån annan gång. Det lockade verkligen inte att helrenovera ett helt hus. Det lockade inte ens att flytta. Vi bar upp jullådorna till första advent och bara det var tröttande (motion!). Lite beroende på att min sambo är sjukt förtjust i julprylar. Sjutton lådor av varierande storlek (plus två plastkassar) fyllda med julgrejer av alla de slag. Absolut mer än en kubikmeter. Season’s greetings.

 

Lite interaktivitet efterfrågas igen. Jag har några frågor jag behöver svar på, och naturligtvis ställer jag dem här istället för nånstans där de verkligen syns. :)

 

Går det att importera HHs från Sportingbet till PTO?

 

Jag har för mig att jag sett det nånstans och behöver fräscha upp mitt minne, hur gör man för att bli av med motriggen på Stars?

 

Är det någon som har ett bra recept på gulaschsoppa?

 

är nog en månad gammal vid den här laget, men visst är det briljant, oavsett om det var menat som allvar eller gjort med glimten i ögat? (dessutom finns det
också)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som utlovat, några händer från mina första försök på $100-nivån. Comments please.

 

1. Den här får väl läggas i kategorin: “kan inte lägga toppset oavsett omständigheter.” Usch.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (6 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

SB ($45.55)

BB ($60)

UTG ($73.90)

MP ($98.50)

CO ($21.55)

Hero ($96.50)

 

Preflop: Hero is Button with

Qdiamond.gif, Qclub.gif, 9heart.gif, 8club.gif.

UTG calls $1, MP calls $1, 1 fold, Hero calls

$1, 1 fold, BB raises to

$2, UTG calls $1, MP calls $1, Hero calls $1.

 

Flop: ($8.50)

Qspade.gif, 2club.gif, 7spade.gif

(4 players)

BB bets $1, UTG calls $1, MP folds,

Hero raises to $12.1, BB calls $11.10, UTG folds.

 

Turn: ($33.70)

Jspade.gif

(2 players)

BB bets $32.05, Hero raises to

$64.1, BB calls $13.85 (All-In).

 

River: ($143.70)

3diamond.gif

(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $143.70

 

Results in white below:

 

 

Outcome: BB shows [Ks Ah 2s 5h] (a flush, King high)

and wins $125.50. Hero wins $18.20.

 

2. No-brainer med AAxx. Inte mycket att kommentera kanske.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (8 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

UTG ($39.05)

UTG+1 ($94)

MP1 ($60)

MP2 ($49.35)

CO ($95.50)

Button ($58.15)

Hero ($34.50)

BB ($71.65)

 

Preflop: Hero is SB with

Adiamond.gif, 6heart.gif, Aclub.gif, 2spade.gif.

MP1 posts a blind of $1.

UTG calls $1, UTG+1 raises to $3, 1

fold, MP2 calls $3, 2 folds,

Hero raises to $15, 1

fold, UTG calls $14, UTG+1 calls $12, MP2 calls $12.

 

Flop: ($62)

2diamond.gif, 4spade.gif, 7club.gif

(4 players)

Hero bets $19.5 (All-In), UTG folds, UTG+1 folds, MP2

folds.

 

Final Pot: $81.50

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $81.50.

 

3. Hero representerar. Bra/dåligt spel?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (8 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

CO ($60)

Button ($76)

SB ($58)

BB ($34.35)

UTG ($83.10)

UTG+1 ($57.15)

Hero ($77.50)

MP2 ($74.85)

 

Preflop: Hero is MP1 with

Aspade.gif, Kheart.gif, 7heart.gif, Qspade.gif.

CO posts a blind of $1.

2 folds, Hero calls $1, MP2 calls $1, CO

(poster) checks, 2 folds, BB checks.

 

Flop: ($4.50)

6heart.gif, Jclub.gif, Aheart.gif

(4 players)

BB checks, Hero bets $4.3, MP2 folds, CO calls $4.30,

BB folds.

 

Turn: ($13.10)

9spade.gif

(2 players)

Hero bets $10, CO folds.

 

Final Pot: $23.10

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $23.10.

 

4. Borde jag slå om preflop? Fel läge (och för liten bet för) att försöka sno potten?

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (9 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

BB ($108.55)

UTG ($31.20)

UTG+1 ($58.40)

MP1 ($74.80)

MP2 ($29.85)

MP3 ($87.30)

CO ($64.80)

Hero ($84.10)

SB ($61.35)

 

Preflop: Hero is Button with

Adiamond.gif, Qclub.gif, 3club.gif, Kdiamond.gif.

2 folds, MP1 calls $1, 2

folds, CO raises to $4.5, Hero calls

$4.50, 1 fold, BB calls $3.50, MP1 calls

$3.50.

 

Flop: ($18.50)

2club.gif, 5spade.gif, 8club.gif

(4 players)

BB checks, MP1 checks, CO checks, Hero bets $6, BB

calls $6, MP1 folds, CO calls $6.

 

Turn: ($36.50)

Qdiamond.gif

(3 players)

BB checks, CO checks, Hero checks.

 

River: ($36.50)

Jspade.gif

(3 players)

BB bets $18, CO folds, Hero folds.

 

Final Pot: $54.50

 

Results in white below:

 

Outcome: BB wins $54.50.

 

5. Den här sved. Tycker att det var ett bra läge för en semi-bluff. Blir synad, prickar draget men blir tre-outad. :(

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (9 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

BB ($149.75)

UTG ($18)

UTG+1 ($44.20)

MP1 ($100)

MP2 ($90.30)

MP3 ($210.05)

Hero ($89.50)

Button ($98.50)

SB ($33.20)

 

Preflop: Hero is CO with

9spade.gif, Tclub.gif, Jdiamond.gif, Jclub.gif.

UTG calls $1, UTG+1 calls $1, 1 fold, MP2

calls $1, MP3 raises to $6.5, Hero calls $6.50,

3 folds, UTG calls $5.50, UTG+1 folds, MP2

folds.

 

Flop: ($23)

Qheart.gif, Kspade.gif, 2club.gif

(3 players)

UTG checks, MP3 bets $21.85, Hero

raises to $83, UTG folds, MP3 calls $61.15.

 

Turn: ($189)

Jspade.gif

(2 players)

 

River: ($189)

Tdiamond.gif

(2 players)

 

Final Pot: $189

 

Results in white below:

 

 

Outcome: MP3 shows [Ac Kc Ah 6h] (a straight, Ten to Ace)

and wins $189.

 

6. Dumt att reraisa med AAxx med såpass djupa stackar? Bra/dålig reraise på floppen om jag tror att fi är aggro (bla med tanke på att det är samma fi som i handen innan)? Jag har ju nötfärgsdraget.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (9 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

Button ($93.05)

SB ($88.40)

BB ($26.70)

UTG ($100.75)

UTG+1 ($109.15)

MP1 ($305.65)

Hero ($90.80)

MP3 ($98.25)

CO ($24.65)

 

Preflop: Hero is MP2 with

Aspade.gif, Aclub.gif, 9heart.gif, Jclub.gif.

UTG raises to $3.5, 1

fold, MP1 calls $3.50, Hero raises to

$15.5, 5 folds, UTG folds, MP1 calls

$12.

 

Flop: ($36)

2club.gif, 6spade.gif, 5club.gif

(2 players)

MP1 bets $34.2, Hero raises to

$75.3, MP1 calls $41.10.

 

Turn: ($186.60)

Aheart.gif

(2 players)

 

River: ($186.60)

8club.gif

(2 players)

 

Final Pot: $186.60

 

Results in white below:

MP1 has 9c 7c 8d 9d (flush, nine high).

Hero has As Ac 9h Jc (flush, ace high).

Outcome: Hero wins $186.60.

 

7. Inte mycket att kommentera kanske. AAQ7 möter AA75 som träffar stegen. Hittills är jag 0 för 2 med AAxx mot AAxx på den här nivån. Riggat.

 

PokerStars Pot-Limit Omaha High, $1.00 BB (8 handed)

Hand History

Converter Tool from

FlopTurnRiver.com (Format:

FlopTurnRiver)

 

UTG ($87.05)

UTG+1 ($87.90)

MP1 ($102.65)

MP2 ($125.35)

CO ($224.70)

Hero ($181.10)

SB ($97.25)

BB ($24.65)

 

Preflop: Hero is Button with

Adiamond.gif, Aclub.gif, 7spade.gif, Qdiamond.gif.

5 folds, Hero raises to

$3.5, 1 fold, BB raises

to $11, Hero raises to $33.5, BB calls $13.65

(All-In).

 

Flop: ($58.65)

6heart.gif, 3club.gif, 4club.gif

(2 players, 1 all-in)

 

Turn: ($58.65)

Jheart.gif

(2 players, 1 all-in)

 

River: ($58.65)

3spade.gif

(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $58.65

 

Results in white below:

BB has 7d Ah 5h As (straight, seven high).

 

Outcome: BB wins $49.80. Hero wins $8.85.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två hander från Partypoker också. FTR-convertern vägrar funka för partypoker så de här är handgjorda. Tips på annan converter?

 

8. Tycker det var en bra flop att stoppa in pengarna på...

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Fi1 ( $100.95 )

Seat 2: Fi2 ( $106.90 )

Seat 3: Fi3 ( $80.65 )

Seat 4: Fi4 ( $62.25 )

Seat 5: Fi5 ( $64.20 )

Seat 6: Hero ( $97.15 )

Seat 7: Fi6 ( $53.20 )

Seat 8: Fi7 ( $69.30 )

Seat 9: Fi8 ( $68.65 )

Seat 10: Fi9 ( $97 )

 

Fi5 posts small blind [$0.50].

Hero posts big blind [$1].

 

Dealt to Hero :Ac::Ad::4h::8c:

Fi6 folds. Fi7 folds. Fi8 raises [$3.50]. Fi9 folds. Fi1 calls [$3.50]. Fi2 calls [$3.50]. Fi3 folds. Fi4 folds. Fi5 calls [$3]. Hero raises [$20]. Fi8 calls [$17.50]. Fi1 folds. Fi2 calls [$17.50]. Fi5 folds.

 

** Dealing Flop ** :4d:, :2h:, :Ts:

Hero bets [$67] Fi8 is all-In. Fi2 folds.

 

** Dealing Turn ** :Jc:

 

** Dealing River ** :9s:

 

Hero shows :Ac::Ad::4h::8c: a pair of Aces.

Fi8 shows :5s:, :Td:, :As:, :Jd: two pairs, Jacks and Tens.

Hero wins $19.35 from side pot #1 with a pair of Aces.

Fi8 wins $162.30 from the main pot with two pairs, Jacks and Tens.

 

 

9. Jag är lite småtiltad och bestämmer mig för att det får bära eller brista när jag har par+oesd+j-högt färgdrag. Naturligtvis är jag totaldominerad i just det här fallet. Men ok spel mot motståndarnas range, eller?

 

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Fi1 ( $62.50 )

Seat 2: Fi2 ( $157.70 )

Seat 3: Fi3 ( $0 )

Seat 4: Fi4 ( $145.10 )

Seat 5: Fi10 ( $92.50 )

Seat 6: Hero ( $19 )

Seat 7: Fi6 ( $30 )

Seat 8: Fi7 ( $127.95 )

Seat 9: Fi8 ( $244.85 )

Seat 10: Fi9 ( $184.38 )

 

Fi4 posts small blind [$0.50].

Fi10 posts big blind [$1].

 

Dealt to Hero :Js::7d::Ts::Kh:

Hero calls [$1]. Fi6 folds. Fi7 calls [$1]. Fi8 calls [$1]. Fi9 folds. Fi1 calls [$1]. Fi2 calls [$1]. Fi4 calls [$0.50]. Fi10 checks.

 

** Dealing Flop ** :Td:, :6s:, :Qs:

Fi4 checks. Fi10 checks. Hero bets [$6.65]. Fi7 folds. Fi8 calls [$6.65]. Fi1 calls [$6.65]. Fi2 calls [$6.65]. Fi4 folds. Fi10 folds.

 

** Dealing Turn ** :2h:

Hero is all-In [$11.35]. Fi8 calls [$11.35]. Fi1 raises [$39]. Fi2 folds. Fi8 folds.

 

** Dealing River ** :9s:

 

Fi1 shows :6d:, :3s:, :6c:, :Ks: a flush, King high.

Hero doesn't show :Js::7d::Ts::Kh: a flush, Queen high.

Fi1 wins $27.65 from side pot #1 with a flush, King high.

Fi1 wins $64.65 from the main pot with a flush, King high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående händerna:

 

1 - Spew, det fanns bara ett drag där och det träffade.

2 - Wp

3 - Raise pre, annars är det helt ok.

4 - Om du skall beta på floppen, gör det rejält.

Minst 12. Jag hade dock checkat där och bettat pott på turnen istället.

5 - Ok spel, dock har du bara 12 outs.

6 - Jiha.

7 - Standard.

8 - Var 20 maxbet där eller kunde du få in mer?

9 - Det där är en jätteflopp för dig, du kan gå på en c/r där också så du får in allt direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående händerna:

 

1 - Spew, det fanns bara ett drag där och det träffade.

2 - Wp

3 - Raise pre, annars är det helt ok.

4 - Om du skall beta på floppen, gör det rejält.

Minst 12. Jag hade dock checkat där och bettat pott på turnen istället.

5 - Ok spel, dock har du bara 12 outs.

6 - Jiha.

7 - Standard.

8 - Var 20 maxbet där eller kunde du få in mer?

9 - Det där är en jätteflopp för dig, du kan gå på en c/r där också så du får in allt direkt.

 

Tänkte svara innan Othello och håller med om allt i hans analyser (WP GG NH Göran) och skulle sagt i princip likadant :). Och nej det säger jag inte bara :)..

 

Enda som jag förmodligen skulle spelat lite annorlunda är hand nr 4 och 5.

I hand nr 4 brukar jag potta dessa direkt.

Fördelerna är dessa. Du får oftast bra betalt av dom som jagar med lägre flushdrag (vilket många gör). Du får också bort top 2 och lägre trissar ibland.

Nackdelen är ju att du riskerar att bli reraisad pott och har ett jobbigt beslut.

 

Så jag spelar inte så alla gånger i hand 4 pga detta.

 

Hand 5 skulle jag nog bara synat efter floppen och degat in på turn (dock lite motvilligt eftersom det inte är nötterna men det finns redraws ifall vi inte leder så. Hade din 9 varit ett A hade jag nog reraisat floppen med. Detta pga att alla dina outs är nötouts. Men som spelat inte fel heller.

 

Hand 6 ör lite rolig då jag gjorde ett liknande spel som fi gjorde igår.

Detta är normalt inget spel jag brukar göra dock men hade lite gambool ådra just då.

 

Fi reraisade pre (shortstack) så potten var på c:a 80E efter floppen.

Floppen kom Q 3 5 Rainbow. Jag har 10JQK en suit. Jag sitter först och checkar och reraisaren degar in sina sista 68E och killen efter lägger. Jag steksynar.

 

Turn var en K och jag är säker på att jag leder. River är en 5:a och jag är säker på att jag torskat potten. Fi hade AA5X

 

SKulle ni gjort samma syn? Kollade aldrig twodimes efter oddsen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna. Visst är det så att man blir auto-bannad om man ifrågasätter en moderators åsikter? Jag håller också med om allt. ;)

 

Bara en hand som var riktigt dålig (den första såklart), även om det nog var lite många standard-höj-AAxx-till-pengarna-tar-slut i den där bunten händer. Jag ska sluta med att syna ner allt med topset, jag lovar.

 

Sen så märker jag att jag är alldeles för tight preflop i vissa lägen (ex hand 3). Särskilt när jag spelar fullring. Nästa vända kan det nog bli exempel på preflop-situationer där jag är lite osäker på om jag ska höja eller ej (och då ska jag förmodligen det).

 

Iallafall har jag efter min femte raka minussession på Stars lyckats bli klar med bonusen; nu blir det nog inte så mycket spel där på ett tag. Synd egentligen, för jag gillar den klienten.

 

Istället hänger jag på Sportingbet där det går bättre, möjligen på grund av att jag spelar femmanna, men troligare på grund av mängden sydeuropéer bland motståndarna och min förbättrade förmåga att välja bord.

 

---

 

Ikväll kan det nog bli lite poker (som omväxling :) ). Dagen har varit kaotisk. Jag bytte ut en lugn(?) dag på jobbet mot obetalt vabbande och jobb hemifrån samtidigt. Tur att DVDn kan sitta barnvakt en stund.

 

---

 

Avslutningsvis så skulle jag spontant inte ha synat med Snookers hand, ända tills jag kollade lite olika varianter i twodimes. Absolut worst-case jag kunde komma på var en ev på 0.248

 

http://twodimes.net/h/?z=2224114

pokenum -o kc qc jc tc - as ah 2h 4s -- qs 5d 3h

Omaha Hi: 820 enumerated boards containing Qs 5d 3h

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Kc Qc Jc Tc 203 24.76 617 75.24 0 0.00 0.248

As 4s Ah 2h 617 75.24 203 24.76 0 0.00 0.752

 

men de allra flesta låg klart över de 0,315 man behöver för att synen ska vara +EV.

 

Så då har jag lärt mig nåt nytt idag. Det behövs inte mycket till hand för att syna ner en shortstack med tanke på de döda pengarna i potten. Ett par och lite höga kort räcker bra. Inte extremt revolutionerande kanske, men ett steg närmare ’going pro’. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa pressarna! AAxx mot AAxx blev en split pot. Men det är inte därför jag postar den här. Lite klurigt läge, och förmodligen drabbades jag av FPS/Rolf-sjukan.

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1 9 players

 

Stack sizes:

UTG: $124

Hero: $119.55

MP1: $30.40

MP2: $100

MP3: $95.20

CO: $100

Button: $20.05

SB: $83.20

BB: $237.10

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :Ad::3h::Ac::Kc:

UTG calls, Hero calls, MP1 folds, MP2 raises to $2, 2 folds, Button calls, SB folds, BB calls, UTG calls, Hero ???

 

Ja, hur skulle ni ha spelat här? Avslöjar jag för mycket av min hand om jag pottar? Iallafall fortsatte handen så här...

 

Hero raises to $5, MP2 raises to $23.5, 2 folds, UTG asks: "are yuu guys colluding ????" then folds, Hero raises to $83, MP2 calls all-in $78.5, Hero calls.

 

Flop: :7d::Qd::Qs: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

Turn: :9c: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

River: :3d: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

Results:

Final pot: $210.5

Hero shows :Ad::3h::Ac::Kc:

MP2 shows :6h::Ah::4s::As:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa pressarna! AAxx mot AAxx blev en split pot. Men det är inte därför jag postar den här. Lite klurigt läge, och förmodligen drabbades jag av FPS/Rolf-sjukan.

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game

Blinds: $0.50/$1 9 players

 

Stack sizes:

UTG: $124

Hero: $119.55

MP1: $30.40

MP2: $100

MP3: $95.20

CO: $100

Button: $20.05

SB: $83.20

BB: $237.10

 

Pre-flop: (9 players) Hero is UTG+1 with :Ad::3h::Ac::Kc:

UTG calls, Hero calls, MP1 folds, MP2 raises to $2, 2 folds, Button calls, SB folds, BB calls, UTG calls, Hero ???

 

Ja, hur skulle ni ha spelat här? Avslöjar jag för mycket av min hand om jag pottar? Iallafall fortsatte handen så här...

 

Hero raises to $5, MP2 raises to $23.5, 2 folds, UTG asks: "are yuu guys colluding ????" then folds, Hero raises to $83, MP2 calls all-in $78.5, Hero calls.

 

Flop: :7d::Qd::Qs: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

Turn: :9c: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

River: :3d: ($210.5, 1 player + 1 all-in - Main pot: $210.5)

 

Results:

Final pot: $210.5

Hero shows :Ad::3h::Ac::Kc:

MP2 shows :6h::Ah::4s::As:

 

Jag skulle bara synat första raisen. Du får inte in tillräckligt med deg och du vill gärna mörka din hand om du inte får det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan dominerades av obetalt vabbande/hemjobb, dålig sömn och allmänt pusslande för att få ihop vardagen när dotterns ögoninflammation så småningom gick över i hosta och vanlig förkylning. Vi är inne på åttonde dagen hemma från dagis nu och det är bara en tidsfråga innan jag däckar med huvudvärk och ont i halsen.

 

Dessutom har jag hunnit med årets första (och eventuellt sista) julbord kombinerat med minisläktträff. Visst är det gott, men har man sett ett julbord så har man sett alla känns det som ibland. Så jag är inte helt missnöjd med att jobbets julbord kommer att bli en långlunch på en sushibuffé istället för ett reguljärt sill-skinka-köttbulle-bord. Och så lyckades jag slösa bort en hel söndag med att spela schack. Bad move.

 

En del poker blev det trots allt i veckan, och resultatet var inte helt oävet. Hittills i månaden +$485 varav -$150 på PLO100. Den generösa bonusen på Sportingbet är avklarad också, så för tillfället är jag bonuslös. Det verkar funka rätt bra med shorthanded för tillfället så man kanske skulle försöka med en signup på Full Tilt? Men då måste man öppna Neteller account för det funkar inte att ta ut till Visa om jag förstått det rätt. Verkar krångligt. Any suggestions/comments från rutinerade bonusrävar?

 

Eller så fortsätter jag helt enkelt att spela på Sportingbet även utan bonus. Det är svårt att tröttna på att checkraisa tiltande spanjorer.

 

Motionen ligger på samma stabila, marginellt existerande, nivå som tidigare. Jag tar trapporna ibland istället för att åka hiss på jobbet. Det tycker jag borde räknas som motion eftersom min arbetsplats är på sex trappor. Det ofärdiga badrummet är tills vidare ett förråd för en ansenlig mängd jullådor (se förra veckan) och får nog så förbli ett tag framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar funka rätt bra med shorthanded för tillfället så man kanske skulle försöka med en signup på Full Tilt? Men då måste man öppna Neteller account för det funkar inte att ta ut till Visa om jag förstått det rätt. Verkar krångligt. Any suggestions/comments från rutinerade bonusrävar?

 

Det finns en massa fördelar med Neteller ändå, så det är bara att fylla i uppgifterna, vänta på telefonsamtalet och sätta in 30 dollar eller vad det nu är. Sedan kan du flytta pengar så det står härliga till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här var det förkylt värre. Dottern har fått penicillin och är tillbaka på dagis, men både sambon och jag har fått hennes baciller. Eftersom jag är kille är jag såklart betydligt sjukare, och stannade hemma från jobbet idag. Precis samtidigt som Party kom med en reloadbonus. Mycket lägligt.

 

Jag börjar känna mig lite bekvämare på PLO100 nu även om resultaten låter vänta på sig. Dessutom har jag plötsligt väldigt svårt för PLO25. Jag slaskar å det grövsta eftersom det är så “billigt”.

 

Lite händer för allmän beskådan. Tyck gärna till.

 

 

1. Floppar J-hög färg, vad är planen här?

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $0.50/$1 9 players

 

Stack sizes:

UTG: $86.80

UTG+1: $117.50

MP1: $96

MP2: $100

MP3: $94.25

Hero: $96.50

Button: $327.15

SB: $27.87

BB: $111.75

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :Jh::3d::Jd::Ac:

3 folds, MP2 (poster) checks, MP3 folds, Hero calls, Button folds, SB calls, BB (poster) checks.

 

Flop: :8d::Ad::6d: ($4, 4 players)

SB checks, BB bets $3, MP2 folds, Hero ????

 

 

2.Turnen ger mig topp tvåpar, hur går jag vidare när fi betar och med fler bakom som ska agera?

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $0.50/$1 10 players

 

Stack sizes:

UTG: $99.65

UTG+1: $223.62

UTG+2: $154.85

MP1: $220.15

Hero: $98.50

MP3: $70.88

CO: $233.57

Button: $98

SB: $133.10

BB: $103.15

 

Pre-flop: (10 players) Hero is MP2 with :8c::9s::Qs::Ts:

UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 folds, Hero calls, 3 folds, SB raises to $5, BB calls, UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls, Hero calls.

 

Flop: :4s::2c::Th: ($30, 6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 checks, UTG+2 checks, Hero checks.

 

Turn: :9d: ($30, 6 players)

SB checks, BB checks, UTG checks, UTG+1 bets $19, UTG+2 folds, Hero ???

 

 

3. Mitt mellanset blir reraisat efter ofarlig turn. Vad göra?

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $0.25/$0.50 9 players

 

Stack sizes:

UTG: $48

UTG+1: $112

MP1: $112.45

MP2: $41.85

MP3: $48.40

Hero: $42.20

Button: $55.11

SB: $47.30

BB: $53.60

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with :Jc::Jh::Qc::As:

2 folds, MP1 calls, 2 folds, Hero calls, Button calls, SB calls, BB checks.

 

Flop: :Jd::3c::Kh: ($2.5, 5 players)

SB checks, BB checks, MP1 bets $2, Hero calls, 3 folds.

 

Turn: :8s: ($6.5, 2 players)

MP1 bets $4.5, Hero raises to $12, MP1 raises to $42.2, Hero ???

 

4. Träffar bottenset på A-5-3 bräda i höjd pott. Preflop raiser betar ut. Vad göra?

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $0.25/$0.50 8 players

 

Stack sizes:

UTG: $57.10

UTG+1: $28.40

MP1: $52.15

Hero: $35.40

CO: $218.67

Button: $13.35

SB: $48.34

BB: $50.20

 

Pre-flop: (8 players) Hero is MP2 with :Ts::3s::Tc::3h:

UTG raises to $1.75, UTG+1 raises to $6, MP1 folds, Hero calls, 4 folds, UTG calls.

 

Flop: :Ad::5c::3c: ($18.75, 3 players)

UTG checks, UTG+1 bets $17.85, Hero ???

 

 

5. Topset på bräda där drag träffar. Två varianter.

 

Party Poker Pot Limit Omaha Ring game Blinds: $0.25/$0.50 10 players Converter

 

Stack sizes:

UTG: $29

Hero: $67.90

UTG+2: $41.25

MP1: $26.95

MP2: $51.90

MP3: $52.50

CO: $27.10

Button: $48.85

SB: $47.50

BB: $68.15

 

Pre-flop: (10 players) Hero is UTG+1 with :2c::Jc::2s::Js:

UTG folds, Hero raises to $2.25, UTG+2 calls, MP1 calls, 2 folds, CO calls, Button calls, SB folds, BB calls.

 

Flop: :Jh::6d::Qh: ($13.75, 6 players)

BB checks, Hero bets $13.3, UTG+2 calls, 2 folds, Button calls, BB folds.

 

Turn: :9d: ($53.65, 3 players)

Hero checks, UTG+2 raises all-in $25.7,

 

a) Button calls, Hero ???

b) Button folds, Hero ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Emellanåt fuskar jag lite med Omaha Hi-Lo som omväxling. Och ibland går det rätt bra. Här lyckas jag dra av samma spelare 3 inköp inom loppet av 26 händer. Lite flyt får man väl villigt erkänna. Fast jag borde ha värdebetat den sista handen också. Aldrig kan man vara riktigt nöjd. :)

 

1.

Seat 1: Fi1 (10.00)

Seat 2: Hero (50.25)

Seat 3: Fi2 (25.00)

Seat 4: Donator (49.80)

Seat 5: Fi3 (50.00)

Donator post SB 0.25 Fi3 post BB 0.50

 

Dealt to Hero: :3h::Ah::2h::5c:

 

Hero Raise to 1.75, Donator Call 1.75, Fi3 Fold

 

Flop: :6h::Ad::4h:

 

Donator Check, Hero Bet 2.00, Donator Raise to 10.00, Hero Call 10.00

 

Turn: :9d:

 

Donator Bet 24.00, Hero Call 24.00

 

River: :5h:

Donator Bet 11.00, Hero All-in 14.50, Donator All-in 14.05

 

Hero shows :3h::Ah::2h::5c: Straight flush 5,4,3,2,A Win :97.10

Donator :Ac::6s::Jh::Th: Flush to the jack Win :0.00

 

2.

Seat 1: Fi1 (10.00)

Seat 2: Hero (96.05)

Seat 3: Fi2 (23.50)

Seat 4: Donator (53.05)

Seat 5: Fi3 (49.25)

Hero post SB 0.25, Donator post BB 0.50

 

Dealt to Hero: :Ac::As::9d::2d:

 

Fi3 Call 0.50, Hero Raise to 2.00, Donator Raise to 6.50, Fi3 Fold, Hero Raise to 20.00, Donator Call 20.00

 

Flop: :Th::8d::3d:

 

Hero Bet 40.50, Donator All-in 33.05

 

Turn: :5s:

River: :Kd:

 

Hero shows :Ac::As::9d::2d: Flush to the king 8,5,3,2,A Win :103.60

Donator shows :8c::3c::Ah::Ad: Two pair eights and threes Win :0.00

 

 

3.

Seat 1: Fi4 (17.00)

Seat 2: Hero (141.95)

Seat 3: Fi5 (23.11)

Seat 4: Donator (62.51)

Seat 5: Fi3 (49.80)

Fi3 post SB 0.25, Fi4 post BB 0.50

 

Dealt to Hero: :6c::Ac::7c::3h:

 

Hero Call 0.50, Fi5 Fold, Donator Raise to 2.00, Fi3 Call 2.00, Fi4 Fold, Hero Call 2.00

 

Flop: :7d::8c::5c:

 

Fi3 Bet 2.50, Hero Call 2.50, Donator Call 2.50

 

Turn: :2h:

 

Fi3 Check, Hero Bet 7.00, Donator Call 7.00, Fi3 Fold

 

River: :9h:

*** Bet Round 4 ***

Hero Bet 17.00, Donator All-in 51.01, Hero Call 51.01

 

Hero shows :6c::Ac::7c::3h: Straight to the nine 7,5,3,2,A for low. Win :71.45

Donator shows :As::3d::Js::8h: 7,5,3,2,A for low. Win :23.81

 

4.

Seat 1: Fi4 (10.00)

Seat 2: Hero (175.88)

Seat 3: Fi5 (22.21)

Seat 4: Donator (57.07)

Seat 5: Fi3 (73.80)

Donator post SB 0.25, Fi3 post BB 0.50

 

Dealt to Hero: :5c::3s::As::7c:

 

Fi4 Fold, Hero Raise to 1.75, Fi5 Call 1.75, Donator Call 1.75, Fi3 Fold

 

Flop: :8h::4c::Kc:

 

Donator Bet 3.00, Hero Call 3.00, Fi5 Call 3.00

Turn: :7d:

 

Donator Bet 14.50, Hero Call 14.50, Fi5 Fold

 

River: :7h:

 

Donator Check, Hero Check

 

Hero shows :5c::3s::As::7c: Three of a kind, sevens 8,7,4,3,A Win :41.60

Donator shows: :8d::2s::4h::5h: Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börjar känna mig lite bekvämare på PLO100 nu även om resultaten låter vänta på sig. Dessutom har jag plötsligt väldigt svårt för PLO25. Jag slaskar å det grövsta eftersom det är så “billigt”.

 

Hehe samma för mig. Svårt att gå ner till lägre och spela sitt A spel..

 

Hand1

Syna och evaluera turn. Typ hur fi betar samt vilket belopp han betar. Checkar han kan du checka bakom eller beta halvpott för att få han att lägga sig.

 

 

Hand 2

Är rätt så säker på att du leder här.UTG1 sitter på drag eller samma hand som dig. Har UTG1 en triss så skulle han betat den efter floppen. Oavsett

Så skulle jag nog bara synat. Reraise gillar jag inte då du bara kommer att hamna all in mot en hand som slår dig eller splittar potten eller få ett sämre 2 par att lägga sig. Syna även ett river bet. Checkar han checka bakom.

 

Hand 3.

E han inte helt bakom flötet så kan jag inte se att han sitter med något annatÄn KK här. Du är å andra sida rätt så pottkomittad så och har inte så mycket kvar.

 

Hand 4

Skulle slängt. Du är slagen här alla ganger. Sen så har du en bakom som kan ha nötterna alt får odds att syna med flushdrag och kan dra ut. Finns bättre tillfällen.

 

Hand 5

Synar knappen reraisar du han all in (du kan då vinna sidopotten). Potten är annars för stor för att du ska lägga dig oavsett.

 

Highlow hnd 1

WP nh gg..

 

Hand 2

samma ..

 

hand3

Skulle reraisat på floppen.Du vill att låg jagarna ska få betala för att dra.

Och är det någon som har nötterna (inte troligt) så är det bara att gå all in.

 

Men som spelat inte fel heller.

 

 

Highlow hand 4

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...