Gå till innehåll

NLT - SH, turnat set i knepig sits mot möjlig flush


listig

Recommended Posts

Handen utspelades i dagarna på ett av Partys regular NL$100-bord. Vi har varken reads eller stats på fi. Hero har tidigare stackat en annan fi som inte kunde släppa TPTK och bör ses som TAG, vi vet dock inte hur uppmärksam fi är på detta.

 

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Rekhlov ( $131.95 )

Seat 6: Hero ( $284.70 )

Seat 1: socratezzz ( $135.05 )

Seat 4: OsamaWinsAgain ( $168.80 )

Seat 2: Sir__Mario ( $24.60 )

Seat 5: L337PoKaGoD ( $0 )

 

Hero posts small blind [$0.50].

socratezzz posts big blind [$1].

 

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Js Jc ]

 

Sir__Mario calls [$1].

Rekhlov folds.

OsamaWinsAgain folds.

Hero raises [$4.50]. * Sitter i SB och en har limpat men jag tycker det är lite väl vekt att calla här, så standard-raise till 4xBB+1xBB/limp.

socratezzz calls [$4].

Sir__Mario calls [$4].

 

** Dealing Flop ** [ 9s, 6d, 4d ] ** Ok flop, underkort med två ruter.

 

Hero bets [$12]. * ~Pottar.

socratezzz raises [$24]. * Miniraisad, ack. Vad betyder detta, vad slår jag?

Sir__Mario is all-In [$19.60] * Pang, en shortie pushar också.

Hero calls [$12]. * Känns trots allt som jag leder, även om brädan och betmönstret inte talar för det, så syn för att få ut lite bluffvärde. Shortien anses irrelevant då vi är mer intresserade av vår andre fi.

 

** Dealing Turn ** [ Jd ] * Klonk, vi fullbordar vårt set och det enda som slår oss nu är en färg.

 

Hur går vi vidare härifrån? Tror vi att vi leder? Tror vi att fi har färg? Det är egentligen det vi måste bestämma oss för. Tror vi att vi leder borde check-raise vara ett finfint verktyg för att bygga pot och få det svettigt för fi med typ överpar. Anar vi att fi har turnat en färg kan vi checksyna om vi får hyfsade odds för att rivra en båt och stacka fi.

 

Miniraisar han flop med färgdrag? Ja, det är fullt möjligt i mina ögon, särskilt på denna nivå. Jag har sett det förr åtminstone. Men samtidigt kan han spela 44/66/99/KK/AA likadant utan problem, händer vi på turn slår.

 

Ang de tidigare besluten vi tar, dvs 1) preflop och 2) flop. Somliga hävdar att vi inte vill bygga pot ur position med mediokra händer som ofta blir utfloppade utan att vi snarare med sådana händer bör limpa för setvärde och potcontrol od. Jag har sett en diskussion om TT i liknande sits där en framstående spelare hävdade att limp var det bästa alternativet, men jag har svårt att se att det även skulle gälla JJ, trots att steget dem emellan är minimalt. Beslutet på flop diskuteras kortfattat i handhistoriken.

 

Välkomna att kommentera varje beslut Hero tar och ge tips på hur man fortsätter handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yep, betta. AA och KK lär checka bakom här, speciellt med ruter, övriga händer (set och färg) lär du få action mot ändå. Skit samma att du representerar färgen när du betar ut, du vill ändå inte ge gratiskort.

 

EDIT: Att sidopotten är i stort sett tom gör det ännu mer osannolikt att han skulle "bluffa" potten med en hand sämre än din.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...