parre Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Ett skönt slaskigt 5/10 på Sviten. Sitter väl med rätt mycket bakom, har plussat lite en gång i livet. Fi har i alla fall 1000 bakom när handen börjar. Bordet är aggro-slaskigt som vanligt. Jag har spelat hyfsat solitt (nykter), alltså bara sett typ 60% av alla flopparna och foldat en massa när jag missat. Fått in degen ett par gånger, en gång med AK mot AJ och Q9, en annan med QQ mot xx (QQ stod), en tredje med AJ mot underpar mot en shortstack (J på flop, tack). Men jag är ju jag och har ju den imagen jag har så... Preflop: En hyfsat tajt spelare som inte slaskat för mycket raisar till 100 i mittpos. Jag har övermörkat till 20. Alla foldar till mig, jag tittar ner på AQo. Jag synar höjningen och checkar mörkt. Flop (Pott: 215): K 9 4, rainbow om jag minns rätt. Fi checkar bakom. Turn (Pott: 215): K 9 4 J Jag har alltså träffat nöten - hålstegdraget! Jag checkar. Fi betar 120 . Jag slår om till 300. Fi synar. Fi känns inte alltför stark - det var i alla fall min read för tillfället. Hyfsat svag. River (Pott: 815): K 9 4 J Q Fi har ca 600 bakom. Parre gör.... ? Citera
psatiw Postad 28 September , 2006 Rapport Postad 28 September , 2006 Jag ska inte förstöra eftersom jag redan vet vad du tänker om den här som du sagt på msn, men jag säger att checkfold måste vara standardspelet här. Dina resonemang tycker jag känns iskalla. Citera
Recommended Posts