skogis_72 Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 En hand från i går kväll. Jag har inte sparat HH, så ni får ta den så här. TH NL, 8 pers vid bordet, blinds $3-$6. Min position CO, stack cirka $850 Betsekevns: UTG fold UTG+1 raise till $30 (stack cirka $380) fold fram till mig som synar med 5 5 resten fold ==> pott: $69 flop: A K 5 UTG+1 bet $32 Jag höjer till $100 Utg+1 går all in. Vad göra. Det kostar cirka $250 att syna en pott som landar på cirka $760, så jag behöevr bara vinna en gång på 3 för att motivera syn. Jag har inte suttit vid bordet länge, men det jag sett av Fi hittills så har han varit tight och passiv. Han har spelat få händer och då mestadels synat. Det här är ex-vis första handen han höjer preflop. Det gjorde att jag från början satte honom på AA-JJ (givet hans höjning ur dålig position), eller AK, men mina reads på fi är så klart högst osäkra efter mindre än 20 minuters spel. Kommentarer om att jag inte hade riktigt de implicita oddsen för att syna med ett lågt par kan vi hoppa över, det var jag väl medveten om, men hoppades på att de båda blindarna (synmuppar) skulle gå med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xlars Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Syn. Finns ju massor med händer han ställer med som du har slagna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
P_kungen Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 solklar floppsyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 solklar floppsyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psatiw Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 solklar floppsyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
anegym Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 En solklar syn. Har han färg vinner du ju en av tre... Och ibland har han sämre än så. Inget att fundera på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Brytta Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Håller inte riktigt med er andra. Som jag ser det är det omöjligt att han kan ha färgen (en tight spelare höjer väl inte QJs från så tidig position). AA och KK är mycket troliga händer. Den enda hand han slår är väl egentligen AK, ev AQ med nötfärgdrag, men han får ju som sagt fina pottodds. Mycket svårt, väldigt marginellt läge. EV relativt nära 0 på vad han än gör som jag ser det, hade nog kunnat hitta folden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Mycket svårt, väldigt marginellt läge. EV relativt nära 0 på vad han än gör som jag ser det, hade nog kunnat hitta folden. Board: Ac Kc 5c Dead: equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 51.2222 % 48.95% 02.27% { 5h5s } Hand 2: 48.7778 % 46.51% 02.27% { KK+, AKs, AKo } Case closed. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Beef__Cake Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 Att alla är så synbenägna här förstår jag inte. Du säger att det du sett av Fi så är han tight och har limpat alla händer före. Att han nu skulle raisa med säg QJs 67s ur den pos och träffat färg är inte rimligt för mig. Men ok, för mig finns det 4 händer Fi kan ha här, AA, KK, AK, AxQc, som jag tolkar hans hårda spel. Tror risken är stor att du ligger under rätt hårt mot högre set dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cOP Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 equity (%) win (%) tie (%) Hand 1: 51.2222 % 48.95% 02.27% { 5h5s } Hand 2: 48.7778 % 46.51% 02.27% { KK+, AKs, AKo } Case closed. Även om ev är nära 0 lär syn vara bättre för imagen. Hade kunnat hitta folden mot fullstack, men inte här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 27 September , 2006 Rapport Share Postad 27 September , 2006 http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=24068 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts