Gå till innehåll

Nordic Poker Open, bara jag som är lite paranoid?


cyberkungen

Recommended Posts

Sinnessjukt, jag tryckte på länken och en sida öppnades, sket i den och surfade vidare i typ 1 minut. Fick sedan ett mail från dem om att jag var inbjuden till deras kryssning. Sinnes för fan hur fick dem min mail adress?

Tilten bara växer,...........

 

Mkt, skumt.

 

Jag fick också mailet från dem.

 

Och det är på den mail jag inte använder speciellt frekvent.

 

Men nån teknikkunnig kanske kan svara på hur de får mailadresser bara genom att klicka på länken.

 

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ändrade länken... luktar illa, men de somär intresserade av en kryssning mellan danmark och tyckland kan säkert gissa rätt på länken...

 

Luktar väldigt illa indeed.. fick också det där mailet hehe ..

 

Det roligaste jag läste var nog

 

Citat

 

"Rederiet är icke ansvarig för pokerturneringens korrekta avvecklande!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sinnessjukt, jag tryckte på länken och en sida öppnades, sket i den och surfade vidare i typ 1 minut. Fick sedan ett mail från dem om att jag var inbjuden till deras kryssning. Sinnes för fan hur fick dem min mail adress?

Tilten bara växer,...........

 

Mkt, skumt.

 

Jag fick också mailet från dem.

 

Och det är på den mail jag inte använder speciellt frekvent.

 

Men nån teknikkunnig kanske kan svara på hur de får mailadresser bara genom att klicka på länken.

 

Peter

 

Det kan de inte. De måste helt enkelt fått er e-postadress på annat sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som om det här är det bästa som erbjudits på länge.

 

Att åka med en fd oljetanker från 60-talets Sovietunionen och få en alldeles egen sovplats är mycket mera som jag är är van vid.

 

Sedan att de inte kan svenska eller engelska spelar väl ingen roll om man får en sådan cannonerbjudande alldeless gratis.

 

Saker jag inte riktigt förstår är dock:

- Rederiet är icke ansvarig för pokerturneringens korrekta avvecklande! (=vavavavava???!??)

 

-Kl.: 19.30 Passkontroll, boarding och inkvartering (Was, ska vi bli kidnappade & transporterade utanför Europa???)

 

 

 

Och lite onödigt info från whois sökning (publik info, inte så brottsligt av mig att publicera.....):

 

Om man kollar på telefonnumren så leder de till söder (64x xxx är södernummer) & ena kan man få namn & adress på med. Vet ej om det har samband med domänen.

 

WHOIS Record For nordicpok*CENCUR*.com

 

Certified Offer Service - Make an offer on this domain

SSL Certificates - Make this site secure

Site Confirm Seals - Become a trusted Web Site

Whois Server Version 2.0 at whois.tmagnic.net

 

Database contains ONLY .COM, .NET , .TV , .CC , .WS domains and registrars.

 

Owner Contact:

Sven Mariksson

SVTA

Kaplangatan 23

Stockholm, , 11550, SE

 

RACE Name: nordicpok*CENCUR*.com

Punycode Name: nordicpok*CENCUR*.com

Unicode Name: nordicpok*CENCUR*.com

 

Admin Contact, Technical Contact, Zone Contact

Sven Mariksson (MASVA0005)

SVTA

info@4champs.com

Kaplangatan 23

Stockholm, , 11550, SE

phone: +46.886445930

fax: +46.886445931

 

Record last updated on: 2006-09-25 20:16:43

Record expires on: 2007-08-03 07:25:34

 

Domain servers in listed order:

 

ns1.ns-serve.net 193.254.185.254

ns2.ns-serve.net 193.254.187.110

 

The previous information has been obtained either directly from the registrant or a registrar of the domain name other than Network Solutions. Network Solutions, therefore, does not guarantee its accuracy or completeness.

 

Show underlying registry data for this record

 

 

 

Current Registrar: CRONON AG BERLIN, NIEDERLASSUNG REGENSBURG

IP Address: 193.239.6.103 (ARIN & RIPE IP search)

IP Location: NL(NETHERLANDS)

Lock Status: REGISTRAR-LOCK

DMOZ no listings

Y! Directory: see listings

Data as of: 14-Jun-2005

 

 

When you register a domain name, current policies require that the contact information for your domain name registration be included in a public database known as WHOIS. To learn about actions you can take to protect your WHOIS information visit http://www.internetprivacyadvocate.org.

 

NOTICE AND TERMS OF USE: You are not authorized to access or query our WHOIS database through the use of high-volume, automated, electronic processes or for the purpose or purposes of using the data in any manner that violates these terms of use. The Data in Network Solutions' WHOIS database is provided by Network Solutions for information purposes only, and to assist persons in obtaining information about or related to a domain name registration record. Network Solutions does not guarantee its accuracy. By submitting a WHOIS query, you agree to abide by the following terms of use: You agree that you may use this Data only for lawful purposes and that under no circumstances will you use this Data to: (1) allow, enable, or otherwise support the transmission of mass unsolicited, commercial advertising or solicitations via direct mail, e-mail, telephone, or facsimile; or (2) enable high volume, automated, electronic processes that apply to Network Solutions (or its computer systems). The compilation, repackaging, dissemination or other use of this Data is expressly prohibited without the prior written consent of Network Solutions. You agree not to use high-volume, automated, electronic processes to access or query the WHOIS database. Network Solutions reserves all rights and remedies it now has or may have in the future, including, but not limited to, the right to terminate your access to the WHOIS database in its sole discretion, for any violations by you of these terms of use, including without limitation, for excessive querying of the WHOIS database or for failure to otherwise abide by these terms of use. Network Solutions reserves the right to modify these terms at any time.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad sjukt, läste precis mailet o kolla sidan. tyckte det verka lite skumt o för hopplockat samt att ingen sida el företag syns på hemsidan. tänkte skriva här om ngn visste vilka som anordna samt om det var en bluff. lutar åt bluff alltså.

 

aja, hoppas man har fel men visst ringde det både 1 o 2 klockor för attt ngt var fel med det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stor varning för hemsidan, misstänker jag fick ngt virus därifrån som mitt msn senare skickade ut.

 

omg is that you? :S

www.lollpics.net/photos.....(skriver inte exakta länken)

 

följande skicka den iväg till en del (kanske alla onlina) på min kontaktlista, efter det försökte programmet drsmartload135.exe komma ut på nätet var 5e minut. kanske inte har med den sidan att göra, men enda skumma jag kan komma på. kommer åt min msn som vanligt o såo inga pokersidor var tömda (puh).

 

//rosen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått skiten, dock ej öppnat mailet, men hur i helvete fick de tag på min adress? Har någon hackat forumet och laddat ned alla användares mail eller?

 

Fått detta till båda mailadresser som ja haft på forumet. någon som forskar i om de fått det från forumet. Mina pokervänner hemma har inte fått det och är heler inte inne på forumet/ason

 

Det sprids nog inte genom forumet här.

 

Jag har 2st reggade e-post-adresser (det här + gammalt konto som jag inte använt) & inte fåt något spam från de här skojarna.

 

Det är bara att försöka komma på någon gemensam ställe som kanske har kopplingar till poker/annat spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...