Redondo Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Börjat spela lite online med "riktiga" $. Dock bara småvalörer.. Mitt problem är att jag ofta dras ut pga jag knappt vågar spela. Spelar nästan övertajt och när min marker börjar försvinna tvingas jag till sist gå alla in vilket är oerhört chansartat att behöva göra hela tiden. Jag tror aldrig på mina kort helt enkelt. Hur ska man komma förbi detta och våga spela som jag "brukar" ? Citera
Gäst Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Spelar du cashgame kan du ju helt enkelt re-buya så du slipper sitta med jätteliten stack och tvingas gå all-in. Annars låter det som om du är för tight/passiv. Leta runt en massa på forumet efter artiklar och trådar i ämnet, och kolla framförallt HH-delen för att få ett hum om hur du kan spela. Citera
Redondo Postad 26 September , 2006 Författare Rapport Postad 26 September , 2006 Spelar nästan uteslutande turneringsspel.. Vad menar du med HH-delen ? Citera
cheunce Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Spelar nästan uteslutande turneringsspel.. Vad menar du med HH-delen ? Conspira syftar troligtvis på Handanalys En annat ställe du kan kolla in är Turneringar - MTT Lycka till Citera
Colderose Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Det är svårt att jämföra spel om låtsaspengar och spel om riktiga pengar, som du har märkt. Det är nästan som att det är två olika spel. Att tro att man kan lära sig poker genom att spela för låtsaspengar och sedan ta steget över till riktiga pengar och spela på samma sätt är nog fel. Men tiden läker alla sår och ju mer du spelar med riktiga pengar desto lättare blir anpassningen. Citera
Recommended Posts