Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har följt ett mindre bioteknikbolag sedan jag daytradade runt milleniumskiftet. Har snorkoll på bolaget.

Köpte en mindre post som förhållandevis är en stor post i bolaget, typ någon % av de tillgängliga aktierna då antalet aktier och omsättningen är låg.

Rekade bolaget för ett par veckor sedan på Di.

Tror ni inte aktien stack igår och gick upp 150 %.

Tilll råga på allt så läste på ett annat aktieforum i natt att någon stal hela min analys. Någon hade klippt ihop flera av mina inlägg och sammanställt det och satt sin signatur på det. Jag vet inte om det var någon känd med credit men har mycket svårt att tro det.

I morse vid öppning så tokrusade aktien typ 100 % vilket gav en total uppgång på ca 500% och jag toksålde på topp.

Alltså när psykologin spökar så kan mycket hända.

Så fascinerande. Nu har nästan hela dagens uppgång förvunnit på bara 20 minuter och euforin jag känner börjar lägga sig. Vilken rush!

P & D i sitt nötskal.

Postad
Det var bara en story. Jag tycker den är ganska sjuk så den kanske intresserar någon.

Förstår inte varför man måste var spydig för det? Låter mest som avundsjuka. Inte alla mornar man gör en hundring.

Tycker att det var en intressant historia och tycker även att aktiepsykologi ibland kan ge intressanta effekter.

Kul att du tjäna pengar på detta fenomen.

wp och nh :D

Postad
Det var bara en story. Jag tycker den är ganska sjuk så den kanske intresserar någon.

Förstår inte varför man måste var spydig för det? Låter mest som avundsjuka. Inte alla mornar man gör en hundring.

Sorry, har nog vaknat på fel sida. Tyckte (och tycker iofs) bara att tråden verkar vara väldigt mycket "ha! titta vad jag är bra!" utan att ha mer än ett väldigt litet smack med aktiepsykologi att göra. Men nä, det är en ganska kass ursäkt för spydighet.

Postad

Kan tilläga om det inte framgick att det endast handlar om psykologiska effekter här även om bolaget var lågt värderat.

Det är någon som startat en spinn off på VCW? och det fungerarade.

Exakt samma sak hände i våras i samma bolag då jag även då sålde på topp med då var uppgången bara ca 200 %.

Det sjuka är att man själv faktiskt kan påverka marknaden så att det märks i dessa små bolag. Det är ju ingen nytt men jag upphör aldrig att förvånas över hur människor fungerar. De lär sig aldrig. Finns det lite guld som glimmar så är de lättlurade.

Ta bara alla prospekt vid emissioner med lyckoprognoser som aldrig faller in. Det är ju den ekonomiske brottslingens lekpark där de kan härja helt legalt. Jag har aldrig greppat hur systemet inte förändras och självsaneras.

Postad
Så du överdrev i din analys för att skapa en psykologisk effekt?

Nej, jag är saklig. Det är lite svårt att förklara alla turer.

Jag har medvetet lite att göra med dessa effekter. Jag avskyr P & D men vad faan gör man när sånt här händer. Det är bara och surfa på vågen.

Postad

Den som tror på någonting som skrivs på DI's chat får helt klart skylla sig själv. Är ju bara egenintresse som postar där. Jobbar själv i ett o-listad företag så hade för några år sedan mycket roligt åt postare A som hyllade oss, och postare B som sågade oss. Givetvis var A lång i våra aktier, och B lång i en konkurent.

Postad
Den som tror på någonting som skrivs på DI's chat får helt klart skylla sig själv. Är ju bara egenintresse som postar där. Jobbar själv i ett o-listad företag så hade för några år sedan mycket roligt åt postare A som hyllade oss, och postare B som sågade oss. Givetvis var A lång i våra aktier, och B lång i en konkurent.

De flesta där sa faktiskt att det just var uppenbar P & D när jag sökte info om det fanns någon substans bakom uppgången. 10 % där kan något. Det är som här ungefär.

Postad
tamtaram skrev:

http://www.loparn.com/

Han skall man hålla sig borta ifrån!

Inte ett enda bolag han haussade under börspsykosen 99 har gått bra vad jag vet. Score som han rekade hårt som in i helvete under lång tid låg då i 200 kronor och kostar idag 30 öre.

Och innan dess, typ 95-99 hade han ganska många rätt... oh no, han hade både rätt och fel... konstigt...

(rätt i det avseendet att han rekade dem och de gick upp eftersom omsättnignen ökade osv)

Postad
tamtaram skrev:

http://www.loparn.com/

Han skall man hålla sig borta ifrån!

Inte ett enda bolag han haussade under börspsykosen 99 har gått bra vad jag vet. Score som han rekade hårt som in i helvete under lång tid låg då i 200 kronor och kostar idag 30 öre.

Och innan dess, typ 95-99 hade han ganska många rätt... oh no, han hade både rätt och fel... konstigt...

(rätt i det avseendet att han rekade dem och de gick upp eftersom omsättnignen ökade osv)

Gör om gör rätt, han sålde det mesta innan kraschen!

Postad

Vad spelar det för roll? Killen blåste folk och jag är förvånad att någon missanpassad inte har gett han rejält med stryk. (det har säker hänt)

Jag var en av de som ifrågasatte han analyser och hans långa svans av tomtar. Vem tror du fick rätt? Tyvärr gick det inte att blanka hans bolag så jag tjänade inget på det.

IMO så tycker jag inte är något att vara the king of P & D som löparn faktist är. Det är synd att folk som han "lyckas".

Men dagar som denna fundera man på att bara säga fuck it och köra samma race. Det är ju faan ingen annan som bryr sig om moral. Hela affärsvärlden är genomrutten IMO. Det är nästan så man vill sälla sig till vänsterpacket. 8-)

Postad

Vad spelar det för roll? Killen blåste folk och jag är förvånad att någon missanpassad inte har gett han rejält med stryk. (det har säker hänt)

Jag var en av de som ifrågasatte han analyser och hans långa svans av tomtar. Vem tror du fick rätt? Tyvärr gick det inte att blanka hans bolag så jag tjänade inget på det.

IMO så tycker jag inte är något att vara the king of P & D som löparn faktist är. Det är synd att folk som han "lyckas".

Men dagar som denna fundera man på att bara säga fuck it och köra samma race. Det är ju faan ingen annan som bryr sig om moral. Hela affärsvärlden är genomrutten IMO. Det är nästan så man vill sälla sig till vänsterpacket. 8-)

Han har inte båst nån förutom de som inte är läskunniga...

Postad
Killen blåste folk och jag är förvånad att någon missanpassad inte har gett han rejält med stryk. (det har säker hänt)

På vilket sätt blåste han folk? Satte han en pistol mot huvudet på folk och tvingade dom att köpa aktier?

Sanningen är att folk är sjukt giriga och går på allt som skrivs på olika forum och sedan lackar ur totalt när de förlorar pengar. Folk är generellt okunniga och har noll koll gällande riskhantering. Ungefär som random medlem på det här forumet alltså...

Löparn är helt uppenbart en ngt udda person men om man tagit rygg på honom med rätt tajming (gäller även att sälja i tid...) så hade man tjänat pengar. Han har dock varit oklar om när och hur mycket han har sålt etc. men han representerar ingen annan än sig själv så det är ju hans fulla rätt. Han har ju inte bara gjort bra rekommendationer före kraschen utan även legat rätt från 2003 fram till i våras har jag för mig.