Gå till innehåll

Conspiracy - $33 & $55 SnG


Gäst

Recommended Posts

Då var vi här igen. Tredje dagboken = tredje gången gillt? Har ju gått rätt bra innan så det kanske är fel att säga så. Egentligen skulle jag kunna använda min tidigare dagbok men eftersom det verkligen känns som en nystart så vill jag även börja om med en ny dagbok (DaPine knows what I'm talking about :P ).

 

Så vem är då jag? En semiutförlig presentation finns här i min gamla dagbok. För er som inte har följt mina äventyr så hade jag även en FL-dagbok i våras, den karriären lades dock på is eftersom det spelet utvecklades för att tilta människor som mig. Det i kombination med att jag var en break-even spelare som höll lågan vid liv genom bonusar fick mig att inse att FL inte var något för mig.

 

Därefter startade jag alltså upp en SNG-dagbok (se länken ovan), började då om med en rulle på $600 och grindade då $11 SNG's på Party. Efter ett tag hade rullen växt till ca $3000. Där låg den ett tag för att sedan halveras efter något som kan liknas en kombination av downstreak, MTT-slask och framförallt dålig struktur på mitt spel. Eftersom jag är en extremt känsloladdad och semilabil människa är struktur, organisation och rutiner något jag är beroende av vad jag än gör i mitt liv, även poker. Där har ni alltså huvudsyftet med dagboken.

 

Lite kort om vem jag är

Snart 21 år gammal, bor i en 3:a med flickvännen i Jönköping. Jag och tjejen är vad man skulle kunna kalla "highschool-sweethearts" eftersom vi blev tillsammans under gymnasietiden. Som tur är så är vi inte smålänningar på riktigt utan Katrineholm är staden vi kommer ifrån (egentligen kommer jag från Vingåker men det är ingen som vet var det ligger så Katrineholm låter bättre, förresten så kommer tjejen inte från Katrineholm heller utan från Rumänien men det är en helt annan historia :) ). Vi flyttade till Jönköping två dagar efter studenten med syfte att börja plugga på högskolan med en gång. Så blev det delvis, eller rättare sagt: tjejen började plugga och jag började jobba som telefonförsäljare.

 

Nu har det gått två år och även jag har tagit mitt förnuft till fånga och börjat plugga. Går Medie -och kommunikationsvetenskapliga programmet med PR-inriktning.

 

Syfte med poker

Precis som många andra här så är jag rättså spelberoende (lägg gärna märke till att jag inte är spelmissbrukare). Självklart spelar jag poker för att jag älskar det men syftet är ju att vinna så mycket pengar som möjligt. Eftersom jag pluggar så är ju alltid en extra inkomst välkommen.

 

Vad ska jag spela?

Kommer fortsätta spela SNG eftersom det är den enda form av poker jag är 100% säker på att jag är vinnande i.

 

Mål med pokern

Mitt första delmål är att vara regular på $55 SNG innan året är slut. Har i dagsläget en mental spärr för den nivån men det ska nog lösas.

 

Pokern idag

Jag kommer inleda med $22 SNG's på Party. Kör med 50 inköp på $22 och $33 nivån, på $55 kommer jag nog köra med 100 inköp. Mina största framgångar har jag haft på Partys $33's men för att bli varm i kläderna inleder jag alltså på en nivå lägre. Multitabla kommer jag göra och då är det 6 bord som gäller. Kör aldrig i "sets" eftersom det tråkar ut mig.

 

 

Hade tänkt skriva en kort sammanfattning men det blev visst rätt långt. Fyller antagligen på med mer info senare annars är det bara att fråga! ;)

 

Wish me luck!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 647
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Antar att det är sånna här som iremmats och de stora pojkarna kallar valuetown 8-)

 

NL Texas Hold'em 22 Buy-in Trny:29264122 Level:1 Blinds(20/40) - Tuesday, September 26, 19:17:44 ET 2006

Table Speed #1291041 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 10

Seat 4: DrWHO_ ( 2000 )

Seat 2: wesholla ( 2000 )

Seat 7: XxTablasxX ( 2000 )

Seat 1: Zleepwalker ( 2000 )

Seat 9: PrayForPrey ( 2000 )

Seat 6: Holy_Luck_Batman ( 2000 )

Seat 5: Jianelek ( 2000 )

Seat 10: Call_Bot ( 2000 )

Seat 3: jlf29 ( 2000 )

Seat 8: s_needles ( 2000 )

Trny:29264122 Level:1

Blinds(20/40)

** Dealing down cards **

Dealt to Zleepwalker [ Ks Ah ]

Holy_Luck_Batman folds.

>You have options at Speed #1285776 Table!.

XxTablasxX will be using his time bank for this hand.

XxTablasxX folds.

>You have options at Speed #1290862 Table!.

>You have options at Speed #1290742 Table!.

s_needles raises [120].

PrayForPrey folds.

Call_Bot folds.

Zleepwalker calls [120].

wesholla folds.

jlf29 folds.

DrWHO_ folds.

Jianelek folds.

** Dealing Flop ** [ As, Tc, 5h ]

s_needles bets [195].

Zleepwalker raises [390].

s_needles calls [195].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

s_needles checks.

Zleepwalker bets [999].

s_needles calls [999].

** Dealing River ** [ Qs ]

s_needles checks.

>You have options at Speed #1290733 Table!.

Zleepwalker is all-In [491]

s_needles is all-In [491]

s_needles shows [ Ad, 9c ] a pair of aces.

Zleepwalker shows [ Ks, Ah ] a straight, ten to ace.

Zleepwalker wins 4060 chips from the main pot with a straight, ten to ace.

s_needles finished in tenth place.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...