Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

SB är LAGish, typ 35/25 över ungefär 80 händer, småtrixig och reraisar troligtvis ganska light från blindsen. Jag har spelat ganska tight, 18/12 har jag för mig. Spelet görs mycket m.t.p. metagame, men kan det även vara EV+ om man bara ser till handen isolerat? Jag är inte sådär jättestor på 4-bet pf, så jag behöver input.

(Baserat på mina reads av MP och CO är jag inte överdrivet oroad att någon av dem hittar syn.)

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

saw flop|saw showdown

CO ($1017.64)

Button ($146.15)

SB ($453.20)

BB ($411.60)

Hero ($457.80)

MP ($401)

Preflop: Hero is UTG with 8club.gif, 8heart.gif. SB posts a blind of $2.

Hero raises to $16, MP calls $16, CO calls $16, 1 fold, SB (poster) raises to $82, 1 fold, Hero calls $441.80 (All-In)

Postad
vad är metagame?

Jag är för lat för att skriva en egen förklaring av begreppet, så jag klipper lite från nätet. (Google is your friend!)

Basically, controlling your image and manipulating how your opponents perceive you
the metagame is the component of poker play and strategy that goes beyond the play of any one specific hand to affect the entire session or more.
Postad

Ha ha, verkar som vår Hero har läst en massa fina ord i Gekkos dagbok om metagame osv....

Om man skriver på svenska så vill du ha svar på om det är bra att trycka all in med 88 preeflopp efter att ha blivit reraisad...

Postad
Ha ha, verkar som vår Hero har läst en massa fina ord i Gekkos dagbok om metagame osv....

Om man skriver på svenska så vill du ha svar på om det är bra att trycka all in med 88 preeflopp efter att ha blivit reraisad...

Loooool. :twisted:

Postad

UTG+1 och CO är ju tämligen ofarliga, ja.

Tycker det beror ganska mycket på exakt HUR trixig/jobbig han är. Om du bara har 80 händer med honom tycker jag spontant att det här spelet känns lite överdrivet, men visst, har han dig som tight kanske du kan få honom att folda några få av händerna i hans omslagsrange i SB efter en tight UTG-raise och två syner.

Hade han suttit på knappen hade det möjligen varit närmare till ett sånt här move, tycker jag, men även för en LAGish, som har bombat på hårt, så känns ett omslag i SB mot dig, givet din image, som en ganska stark hand, och jag undrar hur mycket FE du har här egentligen. Och när du får syn lär du ju aldrig få det mot nånting du är nån större favorit emot, och jag undrar om de döda pengarna i potten verkligen berättigar för de gånger du är uppe emot AK eller kan få TT att folda.

Postad
Nu är jag ingen NL-expert, men som squeezeplay är det där väl tämligen kasst? Känns som att den specifika handen är alldeles för stark för det.

Tror trådskaparen syftar på att SB kanske gör en squeez och att han vill stoppa det genom att trycka med sina 8:or.

Och utan att ha sett SB göra samma move med skräp tidigare tänker jag inte sätta min stack på prov med 88 på handen. Brukar han dock squeeza så gillar jag det, tror jag...

Postad
SB är LAGish, typ 35/25 över ungefär 80 händer, småtrixig och reraisar troligtvis ganska light från blindsen.

Jag har spelat ganska tight, 18/12 har jag för mig.

Hero is UTG

Postad

Tack alla (nästan) för synpunkterna. Håller med om att spelet inte är standard och möjligen överdrivet. Att han ser mig som tight ökar ju sannorlikehten för att han har en hand här, absolut. Å andra sidan ökar sannorlikheten för att han kan lägga händer som JJ/QQ/AK efter mitt omslag.

Foldar han 2/3 av alla gånger här så är vi hemma. Foldar han hälften av alla gånger är vi också hemma såtillvida att han har AK en någorlunda stor del (typ 40%?) av de gånger han synar.

Aja, resultatet FWIW: Han steker länge, skriver QQ i chatten och foldar.

Ps. HasseA << Ditt inlägg var så fånigt så det egentligen inte bör bemötas, men okej då: Det måste vara jäkligt många här i världen som tar efter Gekkos dagbok. Aningen konstigt kan tyckas, då jag antar att den är skriven på svenska... Doh! Pinsam kommentar.