Gå till innehåll

NL - Table selection, NL 100, Pokerstars.


Benny_81

Recommended Posts

Hej,

 

Jag är en break-even spelare. Som är TAG och spelar på NL 100. Tycker det är lättast att vinna pengar av spelare som är lös-passiva.

 

Är det värt att byta bord och hålla på för att jaga efter dessa spelare? Eller är det så mkt dåliga spelare på den här nivån att det ska räcka på att fokusera på sitt eget spel?

 

Om jag letar efter lös-passiva motståndare. Borde borden där snittpotten är låg och många ser floppen vara bord som är bra? Eller är det mest folk som är lösa pre och tighta efter floppen som spelar där?

 

Om många ser floppen och snittpoten är hög så torde dessa bord befolkas av de betydligt svårare lös-aggri spelarna?

 

Kort sagt, är det värt att leta efter lös-passiva spelare och kan man öka sannolikheten att hitta de genom att titta på pokerstars lobby-stats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ola skrev i en artikel en gång att den enskilt viktigaste faktorn i online-poker är just "table-selection". Personligen är jag beredd att hålla med till fullo...

 

Har inte erfarenhet av NL100 på stars, däremot på Partypoker, och visst är det skillnad. I alla fall för min spelstil, men jag skulle nog vilja säga att jag är en aning LAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix, som break-even-spelare ska man hålla igen med sådana justeringar av det egna spelet. Det sista man vill göra är att i onödan minska den timlön man har. Jag tycker att du ska vara nöjd och spela mycket. Lycka till!

Ehh? Vad syftar du på? Fel tråd eller har du missuppfattade vad trådskaparen är ute efter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...