Gå till innehåll

cab - back grinding NL100/NL200


cab

Recommended Posts

Har varit & shoppat idag och blåst bort halv månadslön för många så ikväll blir det grind :)

 

Tänkte själv ta och testa WPX idag, men det står att servern ligger nere.

Har du samma problem eller är det jag som har nåt tjall i mitt system?

Lycka till!

 

Ja jag hade samma problem funkar nu iaf blev rätt tiltad igår när jag var sugen på en natt grind och det aldrig kom upp igen..

 

Spelade för övrigt en 300kr turre på ss igår men för vanlighetens skull blev mitt set utklonkat av ett överpar på river av nått pokerproffs.. Sjukt så dåliga spelare det är där synd bara att man inte fått upp en stack och kommit längre nångång. Folk synar halva stacken utg och foldar på flop eller foldar från bb som är mer än halv stacken.

 

Nu ska jag iväg och kolla på porschar och ikväll blir det nog spel om wpx ligger uppe..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nickar du Fjertleif på andra sidor?

Spelade mot en som heter så på 123Poker men det var på 0.10-0.20 nivå.

 

Kan väl inte vara du heller?

 

Nej det är inte jag, det är en annan kille här på pf som nickar så kommer inte ihåg hans nick här dock. Har lirat mot honom på NL100 på wpx iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån action på PLO 05/1 - 1/2 på WPX?

 

Nej i princip bara NL som spelas på wpx.

 

Är väl en del fixed också såg det ut som när jag kikade som hastigast?

 

Har du planer på o köpa porsche?

Bara klonka en selma på SS då ju.. :D

Helt sjukt, folk sitter och kastar kort på bubblan till de har 1/3 BB kvar, då trycker dom med två under sju typ. Katastrof.

Som du antyder, bygger man stack tidigt där kan man omöjligt missa finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nickar du Fjertleif på andra sidor?

Spelade mot en som heter så på 123Poker men det var på 0.10-0.20 nivå.

 

Kan väl inte vara du heller?

 

Nej det är inte jag, det är en annan kille här på pf som nickar så kommer inte ihåg hans nick här dock. Har lirat mot honom på NL100 på wpx iaf.

 

Oj..det var ett stort hopp om han spelade på så låg nivå som jag spelar på normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är väl en del fixed också såg det ut som när jag kikade som hastigast?

 

Har du planer på o köpa porsche?

Bara klonka en selma på SS då ju.. :D

Helt sjukt, folk sitter och kastar kort på bubblan till de har 1/3 BB kvar, då trycker dom med två under sju typ. Katastrof.

Som du antyder, bygger man stack tidigt där kan man omöjligt missa finalbord.

 

Nja inte jag, jag hjälper min far att hitta ett fin kärra, då har man ju nått att låna i sommar :)

 

Ja nivån är så sjukt lågt så man blir mörkrädd, men klonka kan dom synd att jag inte lärt mig den skillen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går tungt nu på, veckans mål är redan kört om jag inte grindar 24/7 och klonkar typ 7 inköp... som jag ligger back denna vecka :shock:

 

Började att spela dåligt då jag testade en lite mer LAG stil då jag lessna på att det var så jevla tajt. Gick bra men åkte på några bad beat och tilta lite.

 

Sen tillbaka till min mer TAG style & spelat stabilt och känner att jag spelar bättre nu än på länge men får käftsmäll på käftsmäll då alltid nån floppar nötterna eller drar ut mig och jag får aldrig klonka eller dra ut, varför får inte jag klonka från underläge?

 

Kommer lägga ner mina veckomål då det är bättre att sätta mål i timmar är pengar. Blir lätt att man förlorar mer än man plussar på slutet av veckan då man vill uppnå målet.

 

Kommer sätta upp nya mål snart för nästa vecka med förhoppningen att iaf plussa lika mycket men inte ha det som mål.

 

 

Här kommer lite färska HH:s

 

Denna mot en bra svensk spelare som hänger lite här på pf :)

Vill dölja min stryka då jag vet att jag skulle få betalt vid bra träff mot just honom. Men handen hade slutat lika iaf han hade även synat en reraise med den handen han har. Säker på att jag leder på flop även om jag har AT i bakskallen med det var nästnöten han satt med..

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 64968577

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 17:54:38 13-10-2006 ET

Table 'Razz (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 1 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $131,40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $100,70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $75,40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : cab08, amount $99,90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $126,25, amount bet $0, penalty (None)

Player 2: Small Blind ($0,50)

cab08: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to cab08: [ :Ks:, :Kd:]

Player 4: Fold

Player 0: Fold

Player 1: Raise ($4)

Player 2: Fold

cab08: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [ :Qd:, :Jd:, :Kc:]

cab08: Check ($0)

Player 1: Bet ($7,50)

cab08: Raise ($18)

Player 1: Raise ($39)

cab08: Raise ($95,90)

Player 1: Raise ($96,70)

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [ :5s:]

** Dealing River **

Community cards: [ :7h:]

** End Round **

** Evaluate **

cab08: Show Cards ($0)

Player 1: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $198,30, Rake $2

Side pot #1 $0,80, Rake $0

Summary Player 1: bet $100,70, won $199,10, net $98,40, HoleCards [ :Tc:, :9c:], HiHand [a straight, nine to king] [ :Kc:, :Qd:, :Jd:, :Tc:, :9c:], won $198,30 from main pot, won $0,80 from side pot #1

Summary cab08: bet $98,90, won $0, net $-98,90

 

 

 

 

Mot samma spelare 10 händer senare han hade lovat att jag skulle få tillbaka dem sa han så att dags att jag får dra ut och få tillbaka dem men kan jag få göra det nån gång?! svar såklart nej... Hade honom på QQ med lite mer outs för mig.

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 64970435

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 18:02:08 13-10-2006 ET

Table 'Razz (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 3 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $132,90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $196,10, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $79,60, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : cab08, amount $93,80, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $126,05, amount bet $0, penalty (None)

Player 4: Small Blind ($0,50)

Player 0: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to cab08: [ :Tc:, :Jc:]

Player 1: Raise ($4)

Player 2: Call ($4)

cab08: Call ($4)

Player 4: Fold

Player 0: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [ :Td:, :3c:, :7c:]

Player 1: Bet ($9)

Player 2: Fold

cab08: Raise ($22)

Player 1: Raise ($192,10)

cab08: Call ($67,80)

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [ :2s:]

** Dealing River **

Community cards: [ :2h:]

** End Round **

** Evaluate **

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $191,10, Rake $2

Side pot #1 $102,30, Rake $0

Summary Player 1: bet $196,10, won $293,40, net $97,30, HoleCards [ :Js:, :Jh:], HiHand [two pairs, jacks and twos] [ :Js:, :Jh:, :2s:, :2h:, :Td:], won $191,10 from main pot, won $102,30 from side pot #1

Summary cab08: bet $93,80, won $0, net $-93,80

 

 

Floppade nyss topset med 88 på brädan 845 rain en kille ställer med 42 blir givetvis stege på brodet så vi splittar.. Läskiga är att jag inte ens är tiltad och spelat lungt på, jag är svår tiltad en av mina bra egenskaper :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nickar du Fjertleif på andra sidor?

Spelade mot en som heter så på 123Poker men det var på 0.10-0.20 nivå.

 

Kan väl inte vara du heller?

 

Nej det är inte jag, det är en annan kille här på pf som nickar så kommer inte ihåg hans nick här dock. Har lirat mot honom på NL100 på wpx iaf.

 

Oj..det var ett stort hopp om han spelade på så låg nivå som jag spelar på normalt.

Han heter Steffow här på pf och det är mycket troligt att det var honom du såg på NL20. Jag spelade mot honom på NL200 ena dagen och nästa dag hoppade han ner till tio gånger så låg nivå. Han har en dagbok här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nickar du Fjertleif på andra sidor?

Spelade mot en som heter så på 123Poker men det var på 0.10-0.20 nivå.

 

Kan väl inte vara du heller?

 

jag e fjerleif... men jag lirar nl20 på ipoker och stars och skottar ibland för närvarande;D..

 

 

om 123poker tillhör ipoker så ere jag... annars inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första itm på SS kom kväll! :)

 

Spelade 100+10kr Sverigerankingen 275 startande och jag lyckades ta en 7:e plats fick ca en lusenlapp för besväret. Åker short med AQ vs 55.

Klonkat den så hade jag nog iaf kunnat kommit headsup dom flesta var riktigt kassa som vanligt på ss. Men hade sjukkorttorka under hela finalbordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går tungt nu på, veckans mål är redan kört om jag inte grindar 24/7 och klonkar typ 7 inköp... som jag ligger back denna vecka :shock:

 

Började att spela dåligt då jag testade en lite mer LAG stil då jag lessna på att det var så jevla tajt. Gick bra men åkte på några bad beat och tilta lite.

 

Sen tillbaka till min mer TAG style & spelat stabilt och känner att jag spelar bättre nu än på länge men får käftsmäll på käftsmäll då alltid nån floppar nötterna eller drar ut mig och jag får aldrig klonka eller dra ut, varför får inte jag klonka från underläge?

 

Kommer lägga ner mina veckomål då det är bättre att sätta mål i timmar är pengar. Blir lätt att man förlorar mer än man plussar på slutet av veckan då man vill uppnå målet.

 

Kommer sätta upp nya mål snart för nästa vecka med förhoppningen att iaf plussa lika mycket men inte ha det som mål.

 

 

Här kommer lite färska HH:s

 

Denna mot en bra svensk spelare som hänger lite här på pf :)

Vill dölja min stryka då jag vet att jag skulle få betalt vid bra träff mot just honom. Men handen hade slutat lika iaf han hade även synat en reraise med den handen han har. Säker på att jag leder på flop även om jag har AT i bakskallen med det var nästnöten han satt med..

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 64968577

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 17:54:38 13-10-2006 ET

Table 'Razz (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 1 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $131,40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $100,70, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $75,40, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : cab08, amount $99,90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $126,25, amount bet $0, penalty (None)

Player 2: Small Blind ($0,50)

cab08: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to cab08: [ :Ks:, :Kd:]

Player 4: Fold

Player 0: Fold

Player 1: Raise ($4)

Player 2: Fold

cab08: Call ($3)

** Dealing Flop **

Community cards: [ :Qd:, :Jd:, :Kc:]

cab08: Check ($0)

Player 1: Bet ($7,50)

cab08: Raise ($18)

Player 1: Raise ($39)

cab08: Raise ($95,90)

Player 1: Raise ($96,70)

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [ :5s:]

** Dealing River **

Community cards: [ :7h:]

** End Round **

** Evaluate **

cab08: Show Cards ($0)

Player 1: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $198,30, Rake $2

Side pot #1 $0,80, Rake $0

Summary Player 1: bet $100,70, won $199,10, net $98,40, HoleCards [ :Tc:, :9c:], HiHand [a straight, nine to king] [ :Kc:, :Qd:, :Jd:, :Tc:, :9c:], won $198,30 from main pot, won $0,80 from side pot #1

Summary cab08: bet $98,90, won $0, net $-98,90

 

 

 

 

Mot samma spelare 10 händer senare han hade lovat att jag skulle få tillbaka dem sa han så att dags att jag får dra ut och få tillbaka dem men kan jag få göra det nån gång?! svar såklart nej... Hade honom på QQ med lite mer outs för mig.

 

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 64970435

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 18:02:08 13-10-2006 ET

Table 'Razz (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 3 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0, amount $132,90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1, amount $196,10, amount bet $0, penalty (None)

Seat 2 (playing) : Player 2, amount $79,60, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : cab08, amount $93,80, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4, amount $126,05, amount bet $0, penalty (None)

Player 4: Small Blind ($0,50)

Player 0: Big Blind ($1)

** Dealing Down Cards **

Dealt to cab08: [ :Tc:, :Jc:]

Player 1: Raise ($4)

Player 2: Call ($4)

cab08: Call ($4)

Player 4: Fold

Player 0: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [ :Td:, :3c:, :7c:]

Player 1: Bet ($9)

Player 2: Fold

cab08: Raise ($22)

Player 1: Raise ($192,10)

cab08: Call ($67,80)

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Dealing Turn **

Community cards: [ :2s:]

** Dealing River **

Community cards: [ :2h:]

** End Round **

** Evaluate **

Player 1: Show Cards ($0)

cab08: Show Cards ($0)

** Showdown **

Main pot $191,10, Rake $2

Side pot #1 $102,30, Rake $0

Summary Player 1: bet $196,10, won $293,40, net $97,30, HoleCards [ :Js:, :Jh:], HiHand [two pairs, jacks and twos] [ :Js:, :Jh:, :2s:, :2h:, :Td:], won $191,10 from main pot, won $102,30 from side pot #1

Summary cab08: bet $93,80, won $0, net $-93,80

 

 

Floppade nyss topset med 88 på brädan 845 rain en kille ställer med 42 blir givetvis stege på brodet så vi splittar.. Läskiga är att jag inte ens är tiltad och spelat lungt på, jag är svår tiltad en av mina bra egenskaper :D

 

 

 

Man tackar ödmjukast för dom nänliga orden... Du ska få tillbaka dina pengar, vänta bara.. Lycka till med pokern och dagboken/ En bra svensk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ny vecka och med mina nya mål som jag har ändrat på första sidan. Jag kommer inte att ha ett mål i pengar utan mål i timmar vilket känns ycket bättre då det lätt bara kan bli att man backar ist för att kunna plussa det där lilla man har kvar till målet.

 

20timmar i veckan ska jag testa med i början. Sen får jag se om jag kommer öka, har bestämt mig för att byta skola nu så fram till jul innan jag drar utomlands så kan jag i princip spela poker på heltid så finns motivationen så kommer det bli mycket poker i ett par månader :)

 

Efter en riktigt badstreak vecka så tog jag ut och började om med $1000 för att få en fräsch nystart med dom nya målen.

 

Spelade 1 timme igår och riggen var inte emot mig mina set & överpar höll!

Slutade på: +$250

 

Kommer redovisa mina veckoresultat i timmar & +/- men troligen inte dagsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite uppdateringar, spelade igår & igår natt ett pass på ca 3 timmar och det var kallt kallt, Backade kanske totalt $50 började med ett par misslyckade bluffar. Sen var det så supertajta bord så jag tror inte potterna kom över 4 dollar på 1 timme. Snodde blinds i princip hela den timmen. Fanns i princip inte en enda rolig hand att visa upp. Fick fyrtal med kungar men fick givtesvis inte betalt.

 

En glad nyhet är att det verkar kommit in lite nya stolpskott på wpx. Nu 2 dagar i rad har man fåt smaka på fina påhopp chatten :) Igår var det tydligen någon svensk som tyckte jag var en liten bortskämd snorunge som hade pappas kreditkort vet inte vart han fått det ifrån :D. Han var lika kass på som i skallen. Men lyckades inte spela så stora potter mot honom då han var super weaktajt. Visade upp några snygga moves mot honom men det hjälpte inte.

 

Spelade nyss en timme och samma där nån dum jänkare som tydligen var pokerproffs och trodde hans minirase bluff på turn skulle funka för att han representerade QQ på en låg bräda och jag skulle veta att min 99 var slagna, Sen gick chatten varm hur kass jag var. men han ville inte reloada och spela vidare utan tydligen skulle vi köra 5/10 HU. Ser ut som nån har släpp in lite nya fisk :D

 

Inatt blir det grind! och förhoppningsvis lite roliga eller klugriga händer att posta.

 

Veckomål: 6/20 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips.. hylla WPX..för vänner, folk..i forum etc.. nu när de själva inte verkar lägga ner allt för mycket på reklam måste mun mot mun metoden tillämpas..partypokers fall borde utnyttjas..verkar dock som pokerstars och fulltilt kommer bli de stora vinnarna istället.. men drömmen hade ju varit ett WPX med 10 000+ spelare online

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips.. hylla WPX..för vänner, folk..i forum etc.. nu när de själva inte verkar lägga ner allt för mycket på reklam måste mun mot mun metoden tillämpas..partypokers fall borde utnyttjas..verkar dock som pokerstars och fulltilt kommer bli de stora vinnarna istället.. men drömmen hade ju varit ett WPX med 10 000+ spelare online

 

Sant men jag tror också dock skulle det bli så stort så skulle inte dom ha kvar rakefritt.

 

Problemet är att allt folk man känner är inte direkt dåliga spelare så det känns redan nu att det är ont om dåliga spelare så man sitter ofta och byter pengar med varandra. Ofta kan vi sitta 4 pers från pf.nu på samma bord det är -EV. Rakefritt är underbart men kommer det inte in mer fisk och det bara fortsätter att komma in bra spelare så tror jag man kan göra mer pengar på ett annat ställe där man kan ha ca 30%rb och där det finns dåliga spelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tips.. hylla WPX..för vänner, folk..i forum etc.. nu när de själva inte verkar lägga ner allt för mycket på reklam måste mun mot mun metoden tillämpas..partypokers fall borde utnyttjas..verkar dock som pokerstars och fulltilt kommer bli de stora vinnarna istället.. men drömmen hade ju varit ett WPX med 10 000+ spelare online

 

Sant men jag tror också dock skulle det bli så stort så skulle inte dom ha kvar rakefritt.

 

Problemet är att allt folk man känner är inte direkt dåliga spelare så det känns redan nu att det är ont om dåliga spelare så man sitter ofta och byter pengar med varandra. Ofta kan vi sitta 4 pers från pf.nu på samma bord det är -EV. Rakefritt är underbart men kommer det inte in mer fisk och det bara fortsätter att komma in bra spelare så tror jag man kan göra mer pengar på ett annat ställe där man kan ha ca 30%rb och där det finns dåliga spelare..

Sant så sant cab!

Har inte spelat så mkt NL100 på WPX än, mest NL50, men där ploppar det in fisk nån gång i timmen och försörjer en med marker. Så helt fiskdött är det väl inte?

Visserligen ett stort hopp till NL100 och har sett att det är mkt samma namn där hela tiden.

 

30% på tex Party eller Fulltilt känns helt klart lockande när man vet hur mkt mer fisk det finns.

Men å andra sidan gör man fina pengar på att sitta och hålla sig över nollstrecket, och det är ju trots allt inte så svårt ens mot det mest garvade motståndet!? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var ett tag sen jag skrev, då jag tog en paus från grinden. Hade tappat motivationen och fick käftsmäll på käftsmäll av pokergudrana på wpx.

 

Så cashade ut allt därifrån och lirade inget på en vecka. Så nu ska jag lira in signupbonusen på fulltilt. Ville testa deras klient slår i hop det med deras $600 bonus. Får se hur lång tid det tar för mig att lira in den. Slaskar samtidigt på SS där det flyter på bra.

 

Efter bonusen kommer jag troligtvis kanske börja lira wpx igen eller nått primaskin med fina bananer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trevligt att ha dig tillbaka. Kan rapportera lite från Wpex och Fulltilt om du vill... elle rja vare sig du vill eller inte.

Det har börjat röra sig lite på Wpex tror jag för det är fler NL100 bord uppe nu än för några veckor sedan. Hinner inte spela så mycket själv men när jag sitter där är det oftast fler bord.

Full tilts 600$ bonus är så tråkig att cleara att jag cashade ut efter 2 dagar. Borde kanske gett det mer chans då siten i sig är väldigt bra men fan det tog otroligt lång tid. bar så du vet...

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, kul att vara lite saknad :heart: hehe

 

Aleqxz: Ja du har nog rätt känns att den var bra seg. Ska iaf försöka ge den en chans kanske orkar ta halva eller nått. Spelade du NL100?

 

Kände att nybörjarriggen var med mig men sen så fick jag smaka på en annan rigg...Dessa händer exakt samtidigt och jag känner att nu blir det 2 inköp i kassan:

 

floppar set med 33 och får rikligt med action men blir tvungen att folda river då det kommer runner runner ruter och det ligger 4 färg. typ ett inköp.

 

Andra bordet floppar nötterna med KQ, flopp: 10JA då en mupp med K10 i princip ställer in på min reraise. Turn: A River: A Sweet!

 

Tar igen det direkt när jag plockar upp AA vs KK då alla pengar åker in slutar kvällen på plus.

 

 

Låter ju bra om det där om wpx kanske hittar dit igen sanrt då, med ny rigg och motivaton! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...