Gyre Postad 25 September , 2006 Rapport Postad 25 September , 2006 Eftersom jag bara ser floppen lite drygt 20% av gångerna(...) Spelar bara 6-handed. Du ser floppen drygt en gång per varv alltså? "Ser floppen" är ju iofs lite missvisande, VP$IP vore bättre. Hur som helst, att spela 20 % av händerna i shorthandedspel tror jag inte är hållbart i längden. Titta mindre på korten och mer på hur de andra spelar och vilken position du har. De flesta potter kan man vinna med en höjning preflop och ett CB på floppen. Var dock mycket tightare mot andras höjningar. Jag får känslan av att du har tagit dina starthandskrav från en bok/annan källa som handlar om fixed limit. Det är stor skillnad på hur man bör spela händerna preflop i FL respektive NL. Om jag inte mins fel så hade väl beachjohan typ 17/7 som stats för länge sedan på NL1k$ SH? Det är ju knappast optimalt men spelar man sjukt många bord kan man vinna fina pengar samt hålla variansen nere genom att spela riktigt tight. Citera
Waggho Postad 26 September , 2006 Rapport Postad 26 September , 2006 Om jag inte mins fel så hade väl beachjohan typ 17/7 som stats för länge sedan på NL1k$ SH? Är det sant? Säker på att det var SH? Citera
Reality81 Postad 3 Oktober , 2006 Rapport Postad 3 Oktober , 2006 Jag spelar inte så höga nivåer. Men kortfattat utan reads och i normalt spel cashgame. Syna bara höjningar med AQ-AK. 99-JJ. Reraisa i vissa speciella situationer med AK om många synat höjningen "Döda pengar" ELLER om preflop bettorn är commitad dra honom all in då. reraisa inte med AK om ni båda är djupa. Reraisa med QQ-AA oavsett position. Om många synat och det blir en multipottsyna höjningen med ALLA pocketpar JJ-22 spela bara vidare med triss. syna i position förusatt att det är en multiwaypott med vilka sc som helst. Spela bara vidare med starkt drag eller tvåpar NÄSTAN ALDRIG bara parträff OM du inte har en bra read på honom "Att han har höga kort och missat) Leta efter tells i hans continuation bettande på floppen. Är du först in i potten höj med alla ovan plus AJ, A10s KQ KQs KJs limpa in om andra limpat med Axs pockets 88-22 kanske Kxs men inte kicker lägre än 8. Det är väl det råd jag ger dig. Spela tightaggressivt, dvs aggressivt OM SITUATIONEN är rätt och du har träffat bra och du KÄNNER att du leder, tvekar du spela lite mer passivt. släng K10, KJ Q10 från tidig position, limpa med dom från mitten position, höj med dem från knappen eller precis innan MEN se till att Q10 är suited, det är en värdelös hand rent generellt, Limpar du med tex QJs från mittenposition och det höjs från knappen. om inte det blir en multiway pott FOLDA, spela den aldrig headsup. och när du väl spelar den glöm inte vad jag ska om att träffa bra. Du vill inte träffa ett par för att upptäcka x antal kr sen att du är uppe mot en dominerande hand. KQ KJ AQ AJ JJ QQ KK AA Alla dessa slår dig och för att någon ska höja en limper så har den antagligen en stark hand och alla dessa händer är ganska troliga. Citera
Recommended Posts