Gå till innehåll

Kryssningsfrågor


Valdin

Recommended Posts

Vi kommer att göra vissa modifieringar i blindstukturen. Det går dock inte att konstruera turneringar med många spelare som inte blir lite chansartad. Senast var det 30 min -perider och 4k i startstack vilket jag personligen tycker är helt ok i början. Däremot blev det brant senare i tävlingen. Valet står mellan att gööra det brant i början eller slutet. Alternativ 2 är att göra en shootout vilket ger mer manöverutrymme i grundomgången samt en mindre brant finalrunda.

 

Jag är intresserad av synpunkter och ideér . Har ngn en lösning på tidsdilemmat som jag ännu ej tänkt på är jag tacksam för PM. Allt tål att vändas ut och in på för att skapa bästa möjliga förutsättningar.

 

mvh

Christer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fanns det inte möjlighet att ta den tidigare färjan, börja spelet vid 10 och hålla på till småtimmarna istället för att köra spel hela natten och nästkommande dag utan paus?

 

Urk för att börja spela poker mitt i natten för att vara klar nästkommande kväll. Som gjort för att en person med vanlig tidsrytm inte kan följa... IGEN! :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju.

 

(Rent instinktivt så skulle jag vilja påstå att gambla mycket tidigt för att antingen bygga stack eller busta låter som en relativt vettig plan, att folda ner sig till 4xBB och sedan ställa på any two känns faktiskt lite sämre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju.

 

Exakt. Vi kanske får ta med dig som föreläsare , så du under tiden vi väntar på turneringsstart kan berätta hur man lirar på riktigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte alla klagomål på att det blev lottopoker, det är väl rätt klart hur spelet kommer bli med sådan struktur redan innan man börjar? Det är bara att anpassa sin strategi därefter ju.

 

Exakt. Vi kanske får ta med dig som föreläsare , så du under tiden vi väntar på turneringsstart kan berätta hur man lirar på riktigt :)

 

Ja, då kan jag även berätta om hur man spelar blockers i NLT och andra saker som jag tänkte skriva om i min kommande bok ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten..

 

Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som ger alla mer tid till spel är ju att alla börjar spela samtidigt istället för uppdelat i 2 heat, sen när ett bord blir ledigt kan det bli cashbord. Behövs iofs en massa dealers till det men det vore nog det bästa.

 

Det finns inte plats för 300 spelare på en gång.

 

Är det färre spelare så blir potten lägre och kostnaden utslagen på färre spelare gör att det blir dyrare för alla.

 

Förmiddagsavgång tycker jag är ett mycket tankvärt alternativ för kommande kryssningar, den här är ju bokad och klar redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten..

 

Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! :)

 

För att ha en rimlig kostnad på kryssningarna krävs det lite volym, sen är tanken att det blir lite mer dynamiskt cashgame(fler dealers och grytor utlovas denna gång).

 

36-timmars helsingfors kommer senare....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste det vara 300 platser då, skulle det inte funka med att ha så många spelare som det finns sittplatser, dvs 150? Så vissa slipper börja spela framåt morgonkvisten..

 

Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre, men å tredje sidan, varför inte ta det på Helsingforsbåten istället? DÅ får man ju garanterat längre tid att spela på! :)

 

För att ha en rimlig kostnad på kryssningarna krävs det lite volym, sen är tanken att det blir lite mer dynamiskt cashgame(fler dealers och grytor utlovas denna gång).

 

36-timmars helsingfors kommer senare....

 

Det var ju det jag sa ("Fast då skulle avgiften å andra sidan bli högre")..

Men bra med mer cg och sng, det kommer behövas :)

Och jag ser fram emot Helsingfors kryssningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...