Gå till innehåll

Snälla sluta ge fiskar lektioner!


babydre

Recommended Posts

Så trött på när medelgoda pokerspelare tvunget MÅSTE ge fiskar löpande snabblektioner i chatten... typscenariot är att fisken just synat helt vilt, utan att ens ha i potten att göra till att börja med, men trots det lyckats vinna på en tung suckout. Istället för att bara kallt konstatera att detta också tillhör poker; att även den sämre spelaren ibland vinner en hand, så måste den som förlorade allt för ofta gå på tilt och utbilda fisken i allting som den gjorde fel. "Hur kunde du syna med XX? Du hade bara X % att vinna där!" etc etc.. ännu värre är det när en bystander som inte ens var aktiv i handen ska lägga sig och mästra med sina begränsade kunskaper...

 

Jag säger snälla: sluta utbilda de dåliga spelare som finns kvar, vi lever på dem och är beroende av att de förblir usla eller åtminstone att vi saktar ner deras process i att bli åtminstone decent. Lå dem tro att de spelar grymt, det gynnar oss alla i slutändan.

 

Därmed inte sagt att jag aldrig chat-tiltar själv, men ett enkelt "fisk" eller "nolla" räcker gott och väl, man behöver inte gå in på detaljer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så trött på när medelgoda pokerspelare tvunget MÅSTE ge fiskar löpande snabblektioner i chatten... typscenariot är att fisken just synat helt vilt, utan att ens ha i potten att göra till att börja med, men trots det lyckats vinna på en tung suckout. Istället för att bara kallt konstatera att detta också tillhör poker; att även den sämre spelaren ibland vinner en hand, så måste den som förlorade allt för ofta gå på tilt och utbilda fisken i allting som den gjorde fel. "Hur kunde du syna med XX? Du hade bara X % att vinna där!" etc etc.. ännu värre är det när en bystander som inte ens var aktiv i handen ska lägga sig och mästra med sina begränsade kunskaper...

 

Jag säger snälla: sluta utbilda de dåliga spelare som finns kvar, vi lever på dem och är beroende av att de förblir usla eller åtminstone att vi saktar ner deras process i att bli åtminstone decent. Lå dem tro att de spelar grymt, det gynnar oss alla i slutändan.

 

Därmed inte sagt att jag aldrig chat-tiltar själv, men ett enkelt "fisk" eller "nolla" räcker gott och väl, man behöver inte gå in på detaljer...

 

Hur många duktiga spelare gör det tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så trött på när medelgoda pokerspelare tvunget MÅSTE ge fiskar löpande snabblektioner i chatten... typscenariot är att fisken just synat helt vilt, utan att ens ha i potten att göra till att börja med, men trots det lyckats vinna på en tung suckout. Istället för att bara kallt konstatera att detta också tillhör poker; att även den sämre spelaren ibland vinner en hand, så måste den som förlorade allt för ofta gå på tilt och utbilda fisken i allting som den gjorde fel. "Hur kunde du syna med XX? Du hade bara X % att vinna där!" etc etc.. ännu värre är det när en bystander som inte ens var aktiv i handen ska lägga sig och mästra med sina begränsade kunskaper...

 

Jag säger snälla: sluta utbilda de dåliga spelare som finns kvar, vi lever på dem och är beroende av att de förblir usla eller åtminstone att vi saktar ner deras process i att bli åtminstone decent. Lå dem tro att de spelar grymt, det gynnar oss alla i slutändan.

 

Därmed inte sagt att jag aldrig chat-tiltar själv, men ett enkelt "fisk" eller "nolla" räcker gott och väl, man behöver inte gå in på detaljer...

 

Hur många duktiga spelare gör det tror du?

 

Jag ser mig själv som en duktig nl 100 spelare och jag har gjort det ett par gånger då jag tiltat sönder. Dock tror jag inte de tar till sig något direkt, eftersom de vann handen = de spelade rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag kokar som mest inombords brukar jag dra till med "nh wp", "nice call" eller något liknande. När sedan idioten svarar "ty" eller ännu värre skriver en utläggning och vilken hand han satte mig på osv exploderar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De roligaste med hela den här grejen är att när jag spelade på NL50/NL100 då satt de hur mycket "pokerproffs" som helst vid borden, som gav varandra lektioner fram och tillbaka. Om vem som gjorde rätt och fel, etc.

 

När man väl började "klättra" på inköpsskalan så försvann de här mer och mer. Där jag spelar nu, så är de enda man kan se är typ, nh, wp, FU fish, etc.

 

Vet inte hur de kommer sig att alla low-limit grinders måste hålla på att hävda sig mot varandra (det ser man faktiskt här också), men jag tycker iaf iaktagelsen är rätt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja dom här tendenserna finns mest på låglimit - medellimit NL har jag noterat. Det är för många personer som tror att dom är Daniel Negreanu eller Phil Ivey, lite roligt faktist som sagt. Förekommer möjligen "I see you are a texas player" I omaha, men det är typ allt där för dom dryga "pålästa" idioterna som egentligen itne förstår sig på helheten håller sig till texas eftersom det är den pokerlitteraturen dom har typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då en riktigt sucker tar hem potter på horriblet spel så slänger jag ofta ut mig kommentaren nh. Om dem tackar kan man skatta sig lycklig att han/hon kommer göra om samma misstag och man själv har fått en fisk på buddylist.

 

Jag tror faktiskt generellt sätt inte att det spelar någon roll, vare sig om man förklara vilka chanser och hur fel han/hon eg spelade så kommer dem ändå aldrig klara att applicera det på sitt spel, de vann potten och det är det enda dem kommer komma ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör skaran som gör sånt ibland...

 

Antingen eftersom jag har klonkat hem en jävlamassa den kvällen, isf ser jag det som en liten donation :P

 

Eller så är det för att en fisk gjort nån kollosal utdragning och jag bara måste får ur mig det innan jag tok-tiltar.

 

Tror knappast fisken bryr sig dock. Dom som fakitskt vill lära sig grunderna i hold em, lär sig själva på nån timme från nätet, dom som inte orkar ens det kommer aldrig lära sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De roligaste med hela den här grejen är att när jag spelade på NL50/NL100 då satt de hur mycket "pokerproffs" som helst vid borden, som gav varandra lektioner fram och tillbaka. Om vem som gjorde rätt och fel, etc.

När man väl började "klättra" på inköpsskalan så försvann de här mer och mer. Där jag spelar nu, så är de enda man kan se är typ, nh, wp, FU fish, etc.

 

Ja, så är det verkligen! Grindade nyligen 0.5/1 åt en kompis och jag har aldrig blivit så uppläxad förut. Jag fick så mycket skit för att jag raisade 97s och re-raisade med mittenpar och bla bla bla. Åtminstone nittio procent av spelarna var fullblodsproffs och visste allt om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då en riktigt sucker tar hem potter på horriblet spel så slänger jag ofta ut mig kommentaren nh.

Det är A) riktigt jäkla tråkigt, B) visar att du är tiltad och C) inte en jävel tror på det. Lägg bara ned den sortens verbala ticks.

 

När man väl började "klättra" på inköpsskalan så försvann de här mer och mer. Där jag spelar nu, så är de enda man kan se är typ, nh, wp, FU fish, etc.

Ibland händer det att jag broderar ut lite på det alltid så populära "fag"-temat. Inte för att jag är det minsta homofobisk, utan för att det får väldigt bra effekt på många jänkare. Alternativt håller en lång monolog om varför människor från land X är gravt inavlade eller något liknande. Förkortningarna kör jag inte alls på faktiskt.

 

Men mestadels håller jag helt enkelt käft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker absolut de värsta tomtarna ska utbildas så man har em aning om vad de synar mina 10BB preflop med. I dagsläget är det är det allt från 25o till AA så det är helt omöjligt att ens ha en susning om vad de har träffat på floppen....

Sannolikheten är hög att du suger. Jag rekommenderar att du slutar med det istället för att telepatiskt försöka få dina motståndare att bete sig annorlunda. Bara ett tips...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man väl började "klättra" på inköpsskalan så försvann de här mer och mer. Där jag spelar nu, så är de enda man kan se är typ, nh, wp, FU fish, etc.

Ibland händer det att jag broderar ut lite på det alltid så populära "fag"-temat. Inte för att jag är det minsta homofobisk, utan för att det får väldigt bra effekt på många jänkare. Alternativt håller en lång monolog om varför människor från land X är gravt inavlade eller något liknande. Förkortningarna kör jag inte alls på faktiskt.

 

Men mestadels håller jag helt enkelt käft.

 

Har inte varit inne på de spåret så mycket, men där fick man ju ett tips ;)

 

Min absoluta favorit är dock när någon donk gör en mastodont utdragning eller bara rent allmänt spelar sin hand som en donk, då kommer det alltid en liten snygg diskret wp. Det roligaste (läs. tilt-framkallande) är när dom då replikerar med ty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det mest tiltframkallande är när någon skriver "ty" när de vunnit en stor pott av en utan att man sagt något.

 

Gällande allmänt ordbajs i chatten så får man ju ha lite talang för det också. Förklara att man kan se att någon är homesexuell pga avatar, bettakt eller annat, hålla långa utläggningar om variga sår på ens kön, tala om jesus, att ens mamma nyligen dött i cancer etc visar alla på en viss kreativitet. Saker i stil med "du är ju dålig" eller "fish" är ju bara töntig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...