LillaMy Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag skulle vilja ha hjälp med tolkning av min PT statistik från wpx. Jag har inte spelat så jätte många händer ännu, lite drygt 10k. Det som förvånar mig är hur min positions statistik ser ut, jag vinner väldigt lite från CO och från knappen. Förutsättningar: Nivå: FL fullring $5/10 Total hands: 11446 VP$IP: 16.29 folded SB to steal: 83.17 folded BB to steal: 55.08 Att. To steal: 27.07 Won $ WSF: 44.41 BB/100: 1.28 Won $ at SD: 54.36 PF raise: 10.88 Total AF: 1.96 Ni får gärna börja med att kommentera ovanstående. Sedan vad det gäller positionsspelet ser det ut så här [bb/100]: Button: 3 1: 1 2: 10 3: 8 4: 12 5: 6 6: 15 7: 2 BB: -27 SB: -7 Att jag är så mycket back i BB beror kanske på att jag försvarar för för mycket för fullring? Jag ligger ju på runt 50% åsikter? Annars är det som stör mig mest Button och CO, dessa är ju mina sämsta positioner förutom blindsen, så har det inte sett ut på någon annan nivå jag spelat. En tanke som slog mig är att jag är för tight i dessa positioner, om det är foldat fram till mig så höjer jag med: AA-22, AK-A2s, AK-A7o, KQ-K2s, KQ-K9o, QJs-Q8s, QJ-QTo, JT-J9s, JTo, T9-76s, T9o Det känns rimligt tycker jag, vill ni se fler/färre händer här? Om det är limpat fram till mig höjer jag med: AA-99, AK-A9s, AK-AJo, KQ-KJs, KQo, QJs, JTs övriga händer ovan limpar jag in med. Vill ni se fler/färre händer här? Sen kommer problemområdet och det är när någon från mellan till sen position höjt. Vid höjningar från UTG och UTG+1 är jag väldigt tight spelar bara premium händer, så vida inte många bakom höjaren har cold-callat två då plockar jag in fler händer. Jag tror dock att jag är för tight när jag har en höjare före mig, då återhöjer jag händer som: AA-99, AK-AJs, AK-AQo och om höjaren sitter sent lägger jag till: 88, AJo, KQs. och det är i stort sett det enda jag spelar, alltså blir det väldigt lätt att stjäla knappen och CO från mig. Jag spelar alltså i stort sett samma händer oavsett om höjningen kom från UTG som om den kom från mellan position och det kan ju inte vara rätt. Vilka fler händer bör jag lägga in här? Jag vill gärna ha hjälp med detta. /mvh Citera
Recommended Posts