anegym Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown BB ($46.48) Hero ($29.23) MP ($31.10) Button ($46.08) SB ($6.07) Preflop: Hero is UTG with Q, T. SB posts a blind of $0.10. Hero raises to $0.7, MP calls $0.70, 1 fold, SB (poster) calls $0.60, BB calls $0.45. Flop: ($2.80) T, J, Q(4 players) SB checks, BB bets $3, Hero calls $3, MP folds, SB folds. Turn: ($8.80) 5(2 players) BB checks, Hero bets $5, Final Pot: $13.80 Vad jag främst funderar på i den här handen är hur jag ska spela flop. BB är en hyffsat stabil spelare. Spelat mot honom ett tag, och han har inte gjort något dåligt spel. Ganska tight efter floppen, men lite lösare före. Som jag ser det finns det en mängd händer som han kan ha på floppen. Ah är troligt men en floppad färg, eller set är inte helt osannolikt. Likaså kan han ha ett par. Tror inte han är helt tom. Problemet är ju att jag har en spelare kvar att agera efter mig, som ställer till lite problem. Jag valde att bara syna för att jag inte var villig att riskera alla mina pengar på handen. Blir jag reraisad måste jag som jag ser det lägga. Dessutom har jag ju outs till kåken. Har han färg betalar de ju bra.. Det troliga är givetvis att jag leder i handen. Har han Ah eller annan hjärter borde jag givetvis raisa.... På turn bettar jag för att han visar svaghet och jag vill skydda min hand Känner mig vilse i handen. Citera
psatiw Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 BB är en hyffsat stabil spelare. Spelat mot honom ett tag, och han har inte gjort något dåligt spel. Ganska tight efter floppen, men lite lösare före. Känns ju, givet detta, som att du ganska sällan leder på floppen givet den beskrivningen. Han bettar dryg pott rakt in ett fält av fyra oop, och mot en pfr i position. Gör han verkligen det med bara det nakna esset? Men fine. Tycker ändå du resonerar ok på floppen, och ja, du får ju folda mot ett omslag, om det kommer. På turn visar han förvisso svaghet, men jag gillar nog att checka bakom där, eftersom jag inte ser vilken han du ska vinna så mycket pengar av som du slår. Citera
anegym Postad 22 September , 2006 Författare Rapport Postad 22 September , 2006 Känns ju, givet detta, som att du ganska sällan leder på floppen givet den beskrivningen. Han bettar dryg pott rakt in ett fält av fyra oop, och mot en pfr i position. Gör han verkligen det med bara det nakna esset? Men fine. Tycker ändå du resonerar ok på floppen, och ja, du får ju folda mot ett omslag, om det kommer. På turn visar han förvisso svaghet, men jag gillar nog att checka bakom där, eftersom jag inte ser vilken han du ska vinna så mycket pengar av som du slår. Jag tror faktiskt att han skulle kunna göra det med esset. Men det är klart. Hans bett på floppen tyder på styrka. Jag känner mig tveksam till att checka bakom turn. Känns som man ger bort potten allt för ofta då? Träffar man kåk och han har färg kan man förvisso tjäna en del. Men är det inte i längden mer lönsamt att ta potten på turn? Citera
psatiw Postad 23 September , 2006 Rapport Postad 23 September , 2006 Jag tror helt enkelt inte att du särskilt ofta får betalt av sämre händer om du bettar turn. OK, typ KQ kanske kan betala av dig där, men är han så tight postflop som du först skrev, och verkar duktig, så tror jag inte att du kommer tjäna särskilt mycket på ditt turnbet här. Riverspelet får du sen värdera när ni kommer dit. Citera
Recommended Posts