Juzam Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 ** Game ID 948754161 starting - 2006-09-21 00:35:12 ** French Buttercup [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - LIF sitting in seat 1 with $416.35 [sitting out] - Blodbadet sitting in seat 3 with $618.11 - sir_gul sitting in seat 5 with $181.28 - Varmpannan sitting in seat 6 with $606.25 [Dealer] Blodbadet posted the small blind - $1.00 sir_gul posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Blodbadet: A A Varmpannan called - $2.00 Blodbadet raised - $14.00 sir_gul folded Varmpannan raised - $86.00 Blodbadet raised - $230.00 Varmpannan went all-in - $520.25 Blodbadet called - $606.25 ** Dealing the flop: A , J , 8 ** Dealing the turn: 4 ** Dealing the river: 10 Varmpannan shows: K , K Blodbadet shows: A , A Blodbadet wins $1213.50 from the main pot End of game 948754161 I särklass största potten jag plockat heads up. Har heller inte sett nån större, för den delen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaroiten Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Nhwp! Måste vara skönt att se A på floppen. Dels så kan han ju inte ha AA också, och så förminskas utdragningschansen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 21 September , 2006 Det var skönt, jodu. =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddelino Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 nh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Schysst att det var mot en annan bigstack och som inte fattade efter din senaste höjning. Där hoppas jag att jag skulle kunna lägga KK. Jag spammar med en annan helt ok AA-hand. AA vs KK vs AK. Hyfsad favorit på den. KK-mannen har ju typ en out och AK-mannen är hänvisad till stege eller fyra hjärter. Surt om en fjärde lirare synat med 72o eller nåt och vunnit med kåk. Any 2 can win. Totalt blev potten $479.50. Synd att vi inte hade större stackar. GI Samurai 10474880-70611 Holdem No Limit $1/$2 Hand Start. Seat 1 : mr.black83 has $103.50 Seat 2 : twww has $106.49 Seat 3 : Drag0nSlayr has $212.39 Seat 4 : Jormson has $188 Seat 5 : scoby4 has $148.02 Seat 6 : IGrindOnU2 has $215.50 IGrindOnU2 is the dealer. mr.black83 posted small blind. Drag0nSlayr refused to post big blind. Jormson posted big blind. Game [70611] started with 4 players. Dealing Hole Cards. Seat 6 : IGrindOnU2 has Ac Ad scoby4 called $2 IGrindOnU2 called $2 and raised $8 mr.black83 called $9 Jormson called $8 and raised $15 scoby4 folded. IGrindOnU2 called $15 mr.black83 called $15 and raised $78.50 and is All-in Jormson called $78.50 and raised $84.50 and is All-in IGrindOnU2 called $163 Showdown! Seat 6 : IGrindOnU2 has Ac Ad Seat 1 : mr.black83 has Kc Ah Seat 4 : Jormson has Kh Kd Seat 6 : IGrindOnU2 has Ac Ad Board cards [7d Jc 7s Qc 2s] Seat 4 : Jormson has Kh Kd Jormson has Two Pair: Kings and 7s Seat 6 : IGrindOnU2 has Ac Ad IGrindOnU2 has Two Pair: Aces and 7s IGrindOnU2 wins $168.30 with Two Pair: Aces and 7s Seat 4 : Jormson has Kh Kd Jormson has Two Pair: Kings and 7s Seat 6 : IGrindOnU2 has Ac Ad IGrindOnU2 has Two Pair: Aces and 7s Seat 1 : mr.black83 has Kc Ah mr.black83 has Pair: 7s IGrindOnU2 wins $311.20 with Two Pair: Aces and 7s scoby4 : NICE Hand is over. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Macroman Postad 21 September , 2006 Rapport Share Postad 21 September , 2006 Jag hade foldat KK efter din raise till 230 med så djupa stackar. Given fold på denna nivå!? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juzam Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jag hade byggt upp en väldigt aggressiv image. Gillar att re-raise före floppen med en massa olika händer. Men vad han ska uppnå genom att peta in en 300bb stack förstår jag inte. Tror han att jag ska syna med AK eller QQ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Nhwp! Måste vara skönt att se A på floppen. Dels så kan han ju inte ha AA också, och så förminskas utdragningschansen. nej men just det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jo, men det där var ju bara tur. Vem fan sitter och foldar KK preflop heads-up?. Chansen är väl typ 1 på 30 000 att den andra ska ha AA när man har KK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gummo Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jo, men det där var ju bara tur. ..... Vad menar du? Är det ngn som sagt ngt annat? Tror du postaren inte är nöjd med den största pott han vunnit pga att det var tur inblandat? Jag fattar inte vad du menar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jeneqvist Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 ** Game ID 948754161 starting - 2006-09-21 00:35:12** French Buttercup [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money - LIF sitting in seat 1 with $416.35 [sitting out] - Blodbadet sitting in seat 3 with $618.11 - sir_gul sitting in seat 5 with $181.28 - Varmpannan sitting in seat 6 with $606.25 [Dealer] Blodbadet posted the small blind - $1.00 sir_gul posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Blodbadet: A A Varmpannan called - $2.00 Blodbadet raised - $14.00 sir_gul folded Varmpannan raised - $86.00 Blodbadet raised - $230.00 Varmpannan went all-in - $520.25 Blodbadet called - $606.25 ** Dealing the flop: A , J , 8 ** Dealing the turn: 4 ** Dealing the river: 10 Varmpannan shows: K , K Blodbadet shows: A , A Blodbadet wins $1213.50 from the main pot End of game 948754161 I särklass största potten jag plockat heads up. Har heller inte sett nån större, för den delen. skönt pundhuvud å dega in preflop med 300BBstackar med KK, undrar mest hur faan han fick tag på 3 inköp itfp... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aglo Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 skönt pundhuvud å dega in preflop med 300BBstackar med KK, undrar mest hur faan han fick tag på 3 inköp itfp... Nyligen såg jag tre pers bli all in på flop med totalt 7 inköp. En har överpar med AA, en har Q hög färgdrag och en har 8 hög färgdrag. Färgen fylls inte men JQs-killen drar runner runner triss. Det är humor. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jo, men det där var ju bara tur. ..... Vad menar du? Är det ngn som sagt ngt annat? Tror du postaren inte är nöjd med den största pott han vunnit pga att det var tur inblandat? Jag fattar inte vad du menar? Tycker mig se flera i den här tråden som menar att fi gjort ett grovt fel. I andra trädar här på pf finns det inte ens i folks vildaste fantasi att folda KK preflop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Woxxo Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Håller helt klart med DrRoland... vem foldar KK där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lost Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 vissa foldar KK men inte alla vilket är helt normalt enl. mig.. hur kan du dumförklara honom för att gå allin med KK där? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 1 på 204 att den andra har AA när jag har KK heads-up och sannolikheten 1 på 45000 att AA ska möta KK heads-up. Har jag räknat rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
andpet Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jag hade byggt upp en väldigt aggressiv image. Gillar att re-raise före floppen med en massa olika händer. Men vad han ska uppnå genom att peta in en 300bb stack förstår jag inte. Tror han att jag ska syna med AK eller QQ? Att du hade byggt upp en väldigt aggresiv image förklarar det mesta. Dock tycker jag fienden gör fel som går all in på din re-raise. För som du säger kommer du inte syna med något annat än AA och lägga alla händer som fienden slår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 1 på 204 att den andra har AA när jag har KK heads-up och sannolikheten 1 på 45000 att AA ska möta KK heads-up.Har jag räknat rätt? Och chansen att få ett pocketpar är bara 1 på 16 så i 15 fall av 16 när vi synar allin med 22 har vi en coinflip? Nä, självklart inte eftersom fis hd när han går allin inte är 100% av alla händer. Såna här uträkningar har ganska litet värde i riktiga situtationer eftersom dom ignorerar all övrig information om fis hand som vi får av hans spel. Med det sagt så är det såklart inte jättelätt att folda KK preflop 4-handat, även om det handlar om 300bb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Håller helt klart med DrRoland... vem foldar KK där? jag hoppas ni skojar... Med så djupa stackar fold alla dagar i veckan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 1 på 204 att den andra har AA när jag har KK heads-up och sannolikheten 1 på 45000 att AA ska möta KK heads-up.Har jag räknat rätt? ombytta roller, det är vi som har KK och fi har AA. Vilka händer tror du FI håller på och rereaisar så med? QQ?, det är en given fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Dock tycker jag fienden gör fel som går all in på din re-raise. För som du säger kommer du inte syna med något annat än AA och lägga alla händer som fienden slår. Synar han kommer pf kommer han ju nästan tvingas syna allin postflop ändå med så mycket av stacken instoppat. Tycker snarare att det är storleken på hans första raise som är det stora misstaget i handen. Att raisa så stort är väl bara rätt om han tror att juzam är riktigt överaggro och kommer att 4-beta stort med tex QQ,AK. Har han den readen är ju sen pushen ganska given. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garviset Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 jag hoppas ni skojar... Med så djupa stackar fold alla dagar i veckan Jag foldar alla dagar i veckan utom vissa lördagsnätter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Dock tycker jag fienden gör fel som går all in på din re-raise. För som du säger kommer du inte syna med något annat än AA och lägga alla händer som fienden slår. Synar han kommer pf kommer han ju nästan tvingas syna allin postflop ändå med så mycket av stacken instoppat. Tycker snarare att det är storleken på hans första raise som är det stora misstaget i handen. Att raisa så stort är väl bara rätt om han tror att juzam är riktigt överaggro och kommer att 4-beta stort med tex QQ,AK. Har han den readen är ju sen pushen ganska given. Varmpannan skulle alltså ha reraisat till 40-50 istället för 86$? Eller hur mycket ska han reraisa till? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hume Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Nånstans mellan 40 och 50 verkar väl rimligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Given fold? Ni kan inte mena allvar? Det är alltså trehandat. Har jag den minsta aning om att ni lägger allt utom AA för ett fyrbet där så fyrbetar jag gladeligen loss helt tom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts