13_Outs Postad 6 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2006 Förstår inte vad ni dillar om? 100% RB måste ju vara det bästa som dom har på WorldPX? Kanske inte är mest bor på high-limit dock har aldrig kollat /A Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Nix vi snackar NL, så det är möjligt att tjäna minst lika bra på bonusar som ett rakeback programm tror du? Det är ju bara att räkna på det. Kika på clearing rates för diverse bonusar på din nivå och jämför med hur mycket du räjkar. Förmodligen har du PT- eller PO-stats där du kan se hur mycket du betalar i räjk/h, har du sådan stats så är det bara att kolla med någon annan som har stats för din nivå. Njaa, det där stämmer inte riktigt... För det första så finns det inget som säger att PT och den enskilda siten har samma sätt att räkna ut hur mkt du rejkar. Det finns ett antal olika sätt att räkna. För det andra så beror hur mkt du rejkar (lite beroende på hur man räknar) på din spelstil. Detta gör att du inte bara kan beakta någon annans rake-siffror och anta att de gäller dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Förstår inte vad ni dillar om?100% RB måste ju vara det bästa som dom har på WorldPX? Ja, men där har man en alternativkostnad pga mindre fisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pimpout Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Alla. Diskussion stavas diskussion. Inte diskution. Det i särklass mest felstavade ordet på detta ställe. Diskutera-diskussion. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 7 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 7 Oktober , 2006 Alla. Diskussion stavas diskussion. Inte diskution. Det i särklass mest felstavade ordet på detta ställde. Diskutera-diskussion. ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Snabbt räknat: En yrkesspelare som kör SnG's på Stars blir i stort sett omedelbart Platina-VIP och troligen också snart SuperNova-VIP. Grindar man normalt på t.ex. $100+$9 så motsvarar det ca $100/h i värde vid Platina-VIP och lite mer än det dubbla vid $200+$15 som SuperNova. Har svårt att se att det skulle finnas bonusar som är så mycket värda. Vill du utveckla med vad du menar med "värde" här myssion? Förlåt om det är en dum fråga, men handlar det om $100/h i ren bonus så är det värt att veta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Värde i vip-shopen, t.ex. i form av skärmar, turneringsinköp, bilar eller deras nya "rakebackbonusar". Fast siffran jag fick fram är nog felaktig, jag räknade fel någonstans. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heimdall87 Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 Alrajt, jag fick inte ihop det heller, även om jag räknade högt och räknade in freerollsen de bjuder på och allt. Men kaffet satte jag i halsen i alla fall. Tackar för svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hkeye Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Pokerforum förnekar sig inte... stäng av mig också, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Pokerforum förnekar sig inte... stäng av mig också, tack! Bra idé. Hkeye. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hkeye Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 För den uppmärksamme som googlar på "hkeye" upptäcker ju snart att det enda jag ägnar mig åt är ju egenreklam. Man kommer då till en massa affiliatelänkar som jag tjänar grova pengar på. Till skillnad från pokerforum.nu - "den ideella föreningen" - som givetvis inte skulle kunna tänka sig att tjäna pengar på sina besökare. haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 För den uppmärksamme som googlar på "hkeye" upptäcker ju snart att det enda jag ägnar mig åt är ju egenreklam. Det, och att skriva en massa grundlös skit och vara fullkommligt obenägen att ta till dig sakliga argument. Men jag tänker inte ta en ny dikussion med dig, för du får det alltid att spåra ut. Ville bara påpeka att det där om att stänga av dig var det enda vettiga du någonsin har skrivit. Lycka till med "aftonbladet"-bloggen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Det, och att skriva en massa grundlös skit och vara fullkommligt obenägen att ta till dig sakliga argument. Vaddå grundlös skit? Att PF tjänar grova pengar på sina besökare är ingen hemlighet. 9/10 av PF:s erbjudanden är dåliga och många av dom är direkt ekonomiskt vansinne att signa upp sig för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Vaddå grundlös skit?Att PF tjänar grova pengar på sina besökare är ingen hemlighet. 9/10 av PF:s erbjudanden är dåliga och många av dom är direkt ekonomiskt vansinne att signa upp sig för. Det handlade inte om hans senaste inlägg, utan en massa andra. Han är en rättshaverist som snackar massa skit om allt och alla. En sån som hatar folk som kan något bättre än han själv eller har nån form av makt som inte han har. Han är även en sån som använder en serie osakliga argument, och sen när det inte funkar byter han till en annan serie osakliga argument. Sedan börjar han om från början igen. Och även när det är bevisat bortom allt rimligt tvivel att han har fel så är han fullkommligt oförmögen att inse att det är dags att lägga ned. När han blir emotsagd så förvandlas tråden till 10 sidor skit och kräk. Han har en egen blogg där han redigerar bort inlägg där han blir emotsagd. Etc etc. En patetisk människa som inte har något på detta forum att göra. Och i egen utsago så vill han inte ha något med detta forum att göra, men ändå envisas han med att komma tillbaks och spy galla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 khkeye avstängd på egen begäran Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
El Helado Patata Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 khkeye avstängd på egen begäran Hehe..... Obs - inte signupbonusar. Reloads på 5k$ i månaden? På sidor med trafik? På sidor där man kan göra table selection på medium-high stakes borden? Jag snackade inte om att skicka in papper, utan att transfera pengar (det tar säkert 15-20 minuter (med bokföring, inloggning, läsning av mailet med bonus osv osv) och då har man avsagt sig 25-30 dollar redan där (på timlönen). Jo 5k$ i månaden. Jag skulle vilja säga att FL 5/10 och NL 3/6 är gränserna där bonusjakt blir mindre intressant. På FL 5/10 är det dock gränsfall. Säg att du får 1,5 BB/100 i bonus vilket i princip är standard och du vinner med 0,5 BB/100. Du fyrdubblar du alltså din vinst med bonus. Men det jag först tänkte skriva om var din sista mening vilket jag tycker är 100% skitsnack om jag ska vara ärlig. Hör ibland spelare som säger: "oj jag orkar inte flytta över pengar och starta konto". Det du skriver in är username, lösen, namn+adress och email sen är det klart. Det tar mig personligen drygt 30 sekunder (skriver iofs snabbt men säg 60 sekunder för en ovan) och sen kanske 20 sekunder att sätta in pengar via neteller. Ta ut pengar tar runt 10 sekunder så vi snackar HELA 60 sekunder för mig att byta sida. Oj, måste räkna med lite extra tid att ladda ner programvaran. Det är där tiden verkligen sitter. Det kan ta upp till 2 minuter med bredband. 3 minuter är jobbigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 6 April , 2007 Rapport Share Postad 6 April , 2007 Va bra, för jag tycker att du snackar 85% skitsnack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
El Helado Patata Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Va bra, för jag tycker att du snackar 85% skitsnack. Sugen på att komma något riktigt argument för att motbevisa eller är du van vid att bara säga "nää du är dum i huvudet" i diskussioner? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
xlars Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Sugen på att komma något riktigt argument för att motbevisa eller är du van vid att bara säga "nää du är dum i huvudet" i diskussioner? Fördelen med att spela mycket på en sida är större tycker jag för man lär känna de regulars som finns där både de bra och dåliga. Så man vet hur man ska spela mot de bra och man vet hur man ska få ut så mycket pengar som möjligt från de dåliga. Dessutom har ju alla som brukar spela där en fördel gentimot de som kommer in och spelar ibland, kanske inte heads up mot just den spelaren men om 5 spelare kan varandra är det större chans att den 6:e nya spelaren kommer göra ett misstag mot någon av dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
El Helado Patata Postad 7 April , 2007 Rapport Share Postad 7 April , 2007 Fördelen med att spela mycket på en sida är större tycker jag för man lär känna de regulars som finns där både de bra och dåliga. Så man vet hur man ska spela mot de bra och man vet hur man ska få ut så mycket pengar som möjligt från de dåliga. Dessutom har ju alla som brukar spela där en fördel gentimot de som kommer in och spelar ibland, kanske inte heads up mot just den spelaren men om 5 spelare kan varandra är det större chans att den 6:e nya spelaren kommer göra ett misstag mot någon av dem. Jojo det vet la jag med. Det övertaget väger dock inte upp 5 BB/100 extra till din winrate. Det är det om är poängen jag försöker förmedla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts