Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är LtdRichard

***** Hand History for Game 577405976 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - TUE SEP 19 19:18:16 EDT 2006

Real Money) -- Seat 6 is the button

Seat 1: Svante ( $323.24)

Seat 2: Håkan ( $173.0)

Seat 3: Siv( $416.04)

Seat 5: LtdRichard ( $202.48)

Seat 6: Gunilla ( $194.0)

Svante posts small blind (1.0).

Håkan posts big blind (2.0).

Dealt to LtdRichard [ 5c, 4c ]

Siv raises (4.0) to 4.0

LtdRichard calls (4.0)

Gunilla folds.

Svante raises (13.0) to 14.0

Håkan folds.

Siv folds.

LtdRichard calls (10.0)

** Dealing Flop ** : [ 6c, 5s, 3c ]

Svante bets (34.0)

LtdRichard raises (188.48) to 188.48

LtdRichard is all-In.

Svante folds.

** Summary **

Main Pot: $99.0 | Rake: $3.0

Board: [ 6c 5s 3c ]

LtdRichard balance $0, bet $0, collected $253.48, net +$0 [ 5c 4c ] [ ]

Svante stekte väldigt länge innan folden och han hade pocket JJ. Jag var vänlig att berätta vad jag hade och fick en himmla massa skäll av Håkan för mitt spel, han höll på ett bra tag och tjatade. Tänkte bara höra hur ni ser på denna hand, vad hade vart det optimala, eller nära på. Jag hade en bra read på Svante och antog att han satt med ett högt PP alt. AK.

Själv hade jag vart lika nöjd med en syn som en fold.

Postad

Synen av reraisen preflop är möjligtvis lite tveksam men knappast katastrofal på något sätt då du har en marginell hand och investerat runt 7% av din stack preflop i position. Dessutom har du ju redan kastat in lite deg i potten så beslutet att syna reraisen gäller ju bara 5% av din stack.

Sedan är det ju bara att kasta in degen på floppen då du är favorit mot allt utom ett set och då är du ändå bara marginell dog. Sannolikheten bör ju också vara ganska låg att någon reraisat en raise + en syn ur position med 33, 55 eller 66.

Postad
Synen av reraisen preflop är möjligtvis lite tveksam men knappast katastrofal på något sätt då du har en marginell hand och investerat runt 7% av din stack preflop i position. Dessutom har du ju redan kastat in lite deg i potten så beslutet att syna reraisen gäller ju bara 5% av din stack.

Sedan är det ju bara att kasta in degen på floppen då du är favorit mot allt utom ett set och då är du ändå bara marginell dog. Sannolikheten bör ju också vara ganska låg att någon reraisat en raise + en syn ur position med 33, 55 eller 66.

Jo jag var lite tveksam till synen först, men eftersom jag redan hade pengar investerat + positionen så valde jag andå att hitta synen tillslut.

Nejdå jag coachade inte bordet utan sa bara att jag tyckte jag spelat bra, vilket fick honom att gå på ännu mer.