eurythmech Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Inte om du har någon hum om hur mycket de brukar syna Eh, så vadå, om det är 10bb som brukar krävas för att få alla att lägga sig, ska vi då ha 10bb som standardspel med TT här? I think not. Beror ju på hur snabbt blindsen ökar Precis. Jag är tämligen övertygad om att vi behöver vara TIGHTARE tidigt i turren om den är av turbo/speed-typ eftersom vi tidigare når mellanspelet, och vill spela med så lite varians som möjligt fram till dess, för att bevara FE. Angående den här handen så är det ett skämt va? Klart vi måste ställa. Citera
Gäst Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Plinga: Hur höga stakes spelar du? Och varför tycker du inte om pengar? Ber om ursäkt om jag fick det att framstå som ett personangrepp, det var inte syftet. Tycker inte du ska ge råd om du inte kan spelet. Det är vad jag menar. Citera
PaleRider Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 craigshaw10 checkraisar och committar sig från sb - det är väl de dåliga nyheterna. Men han har halverat sin stack på mindre än 20 minuter, hur gjorde han det? Synen från elliebob kan innebära vad som helst; färgdrag, toppar, tvåpar. Med mindre än 20 minuter investerade i sng'n: ställer iaf jag här. Sannolikt kommer elliebob att folda om han inte har nötfärgen och craigshaw syna. Har han färgen, bra för honom, men vi har återdrag och vid förlust har vi marker nog för att kriga oss tillbaks. Det är inte klockrent åt något håll och det vore intressant att veta hur craigshaw halverade sin stack. Citera
Plinga Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Tycker inte du ska ge råd om du inte kan spelet. Kanske läge att ransaka sig själv innan man ifråga sätter andra? Vill du veta vad jag spelar är det bara kolla min msghistory. Preflop all in har enligt min uppfattning ett cEV >+300 med liten chans att bli synad. t300 motsvarar 16% av Heros stack, vilket får anses vara en betydande del. Chansen att Hero blir synad efter att en EP(liten stack) och två LP limpar samt en syn från SB känns rätt liten. Om nu Hero synad så är det tämligen ofta av händer som han dominerar, typ Ax eller 77 (mot vilka Hero är bättre än 2:1 samt 4:1 emot). Som jag ser det är Hero potcommitad på floppen när turen kommer tillbaka till honom. Han får 1:2.45 på sina pengar på vad 'som sämst' är en 1:2 chans. Hero riskerar inte alla sina marker mot shorty (och har en spelbar stapel marker kvar även om han skulle förlora mot shorty) och kan ev få med en spelare vars troliga HD Hero har krossad. Vad har du att komma med förutom att det är svårt att spela 2nd pair ur postion mot synstationer? Citera
Gäst Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Tycker inte du ska ge råd om du inte kan spelet. Kanske läge att ransaka sig själv innan man ifråga sätter andra? Vill du veta vad jag spelar är det bara kolla min msghistory. Preflop all in har enligt min uppfattning ett cEV >+300 med liten chans att bli synad. t300 motsvarar 16% av Heros stack, vilket får anses vara en betydande del. Chansen att Hero blir synad efter att en EP(liten stack) och två LP limpar samt en syn från SB känns rätt liten. Om nu Hero synad så är det tämligen ofta av händer som han dominerar, typ Ax eller 77 (mot vilka Hero är bättre än 2:1 samt 4:1 emot). Som jag ser det är Hero potcommitad på floppen när turen kommer tillbaka till honom. Han får 1:2.45 på sina pengar på vad 'som sämst' är en 1:2 chans. Hero riskerar inte alla sina marker mot shorty (och har en spelbar stapel marker kvar även om han skulle förlora mot shorty) och kan ev få med en spelare vars troliga HD Hero har krossad. ? Jag ransakar ständigt mig själv. Tro inget annat. Jag har inte läst dina tidigare inlägg och orkar inte göra det heller. Det är mycket möjligt att du är 100ggr bättre än mig och kommit med utmärkta råd i andra trådar. Det vet jag inget om. Däremot i den här handen tycker jag dina råd är värdelösa (i min mening, kanske andra uppskattar dom). Vad har du att komma med förutom att det är svårt att spela 2nd pair ur postion mot synstationer Vad är det som är så svårt att förstå för dig egentligen? Har skrivit det flera gånger i den här tråden men folk verkar ju ha uppenbara problem att ta till sig det: JAG VILL BEVARA FE FÖR SENARE LEVELS! Att spela marginella händer ur position mot antagligen två spelare på tidiga levels är inget jag vill göra. Kanske är det något du tycker om, grattis i så fall. Om det vore CG så är det en helt annan sak, lägg gärna märke till det. --- Nu framgår det inte vad buy-in är men på lägre nivåer (läs: upp till $33 och till viss del $55) så kommer du bli synad på tok för ofta av exempelvis Ax, Kx osv för att spelet ska vara EV+. Antingen så spelar du mycket högre stakes än mig och där är spelarna mkt tightare på dessa tidiga levels och därmed är all-in mindre dåligt än vad det är på lägre nivåer eftersom du blir synad mer sällan. Alternativt så spelar du på lägre nivåer precis som jag och har ingen som helst uppfattning av hur spelet är på dessa nivåer. Dina postflop råd på den här brädan har jag inga problem med, jag skulle ha väldigt svåt att inte få in keramiken här. Citera
PaleRider Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Nu framgår det inte vad buy-in är Trådens namn antyder att det är en $11 sng. Citera
Gäst Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Nu framgår det inte vad buy-in är Trådens namn antyder att det är en $11 sng. oops. Citera
richardd Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Om jag har förstått situationen rätt så förespråkar vissa att i princip ge bort marker på floppen för att spela tight i början och få FE senare i en 11$ sng? Att inte trycka här är enligt mig katastrof men sen spelar jag inte så mycket SNG's heller, men det kan ju omöjligt vara rätt att släppa på den floppen i den här situationen. Citera
Gäst Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Om jag har förstått situationen rätt så förespråkar vissa att i princip ge bort marker på floppen för att spela tight i början och få FE senare i en 11$ sng? Att inte trycka här är enligt mig katastrof men sen spelar jag inte så mycket SNG's heller, men det kan ju omöjligt vara rätt att släppa på den floppen i den här situationen. Du har missförstått, jag kanske har varit otydlig. Jag pushar oxå den här floppen alla dagar i veckan. Det jag INTE tycker om är att höja upp potten preflop. Citera
emil_c Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Seat 1: JoeCrede24 (3225)Seat 2: mdpotty (1621) Seat 3: elliebob (2660) Seat 4: craigshaw10 (1190) Seat 5: HERO (1880) Seat 6: PartyPokrd (2650) Seat 7: brauns22 (1264) Seat 8: loislayne (1770) Seat 9: MEGASVANS (1970) Seat 10: alchemist722 (1770) craigshaw10 posts small blind (30) HERO posts big blind (60) ** Dealing down cards ** Dealt to HERO[ Ts, Tc ] PartyPokrd folds. brauns22 calls (60) loislayne folds. MEGASVANS folds. alchemist722 folds. JoeCrede24 calls (60) mdpotty folds. elliebob calls (60) craigshaw10 calls (30) HERO checks. ** Dealing Flop ** : [ Ah, Th, 5h ] POTT: 300 craigshaw10 checks. HERO bets (300) brauns22 folds. JoeCrede24 folds. elliebob calls (300) craigshaw10 raises (700) to 700 elliebob har varit rätt aktiv i många potter medan craigshaw varit tightare. Vad gör jag, all-in eller fold? Tryck in dege, blunda och hoppas på det bästa, Vad gör du om du kallsynar och det kommer en fjärde hjärter på turn? Känns som elliebob kallsynar 300 med något svagt ess + kanske något halvkrassligt drag, han vågar inte höja efter en bet och eftersom han sitter som skinkan på en dubbelmacka... i kläm. craigshaw ser bettet och han ser synen, skulle kunna tänka mig att han ser synen som ett drag, visst kan han ha floppat flushen men du kan också bli träffad av blixten när du går ut genom dörren nästa gång. Tryck in såsen bara.. antar att kallsynaren kommer att lägga sig och det blir en allin situation mellan dig och mr.tajt. Vad som ligger i potten nu är då : 300 preflop + 300 bet + 300 syn + 700 raise = 1600 och du sitter kvar på ca 1500.. craighshaw har typ nada kvar och kommer syna dig oavsett vad han har. Att han raisade preflop borde kunna utesluta händer såsom AK med kung i hjärter, KQ hjärter hade han nog också höjt preflop. Eftersom han bara syna kan han gärna sitta på AT eller A5? då är du ca 86% favorit (mums mums) Säg att det ligger lite värre till då är du uppe emot säg Q9 i härter.. ajaj, men du har fortfarande 35% chans att vinna potten ca 1 på 3, det kostar dig 600 att trycka in sågen vilket ger dig fina pottodds dessutom. (och detta är om du nu är slagen) Enkelt sagt och gjort, in med såsen! Citera
PaleRider Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Mot en ensam fi leder man antagligen oftast här. Mot två fi, varav en har synat och en höjt (dessutom ingen höjning som skyddar handen och deniar odds, utan en höjning som bygger pott och incitament att syna) är man troligen no good, outs eller ej. Jag tycker vi ska ta det försiktigt med att tolka höjningen från craigshaw som pottbyggande. På $11-nivån är det att ge lite för mycket cred åt någon som halverat sin stack till nivå 2 (ja, jag vill fortfarande veta hur han lyckades med det). Synaren sitter med största sannolikhet på drag, AX, tvåpar eller triss. Skulle han träffat färgen hade nog han höjt. Är det EV+ eller EV- att pusha? Det går inte att avgöra, men faktum är att du har en triss, du har återdrag i värsta fall, ingen har åkt ut (alla muppar är kvar), det är låga stakes, och det är lillstacken som gör en höjning. Är du grinder foldar du, spelar du för nöje pushar du. Typ. Citera
MannenMedH Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 preflop håller jag med Conspiracy, Myssion mfl... på flopen tycker jag inte att man kan lägga handen, särskilt som craig bara har 1200 i stacken, och man har hela 35% tom mot färg! är det en helt fel tanke att det skulle kunna vara bättre att syna på floppen i hopp om att lura in lite mer pengar från elliebob? han kommer inte lägga bättre händer än triss även om vi går all in så då är det väl bättre försöka få en dålig syn av ett tvåpar eller liknande? craig har i stort sett alla pengar inne så det känns som att han är 100% committed i vilket fall. Citera
Nojjby Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Jag tycker vi ska ta det försiktigt med att tolka höjningen från craigshaw som pottbyggande. På $11-nivån är det att ge lite för mycket cred åt någon som halverat sin stack till nivå 2 (ja, jag vill fortfarande veta hur han lyckades med det). Är du grinder foldar du, spelar du för nöje pushar du. Typ. Vet faktiskt inte hur han halverat sin stack, främst för att jag multitablar så jag har inte alltid koll på alla bord. Med tanke på att jag klassade honom som tajt, så känns det lite skumt, hmm... Nöje och nöje, jag spelar både för att det är kul men också för att dryga ut studielånen, måste man välja...? Citera
Myssion Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Om jag har förstått situationen rätt så förespråkar vissa att i princip ge bort marker på floppen för att spela tight i början och få FE senare i en 11$ sng? Hmm, nej jag pratar bara om prefloppspelet. Citera
Nojjby Postad 21 September , 2006 Författare Rapport Postad 21 September , 2006 Har kollat upp i HH:n vad craigshaw tappat på. 500 förlorade han när han hade AK, träffade sitt A men fick med sig en synare hela vägen till turn där synaren fick inte sitt stegdrag. Resterande 500 försvann (förutom blindsen) från två stöldförsök postflop som uppenbarligen inte gick som de skulle mot just elliebob. Citera
Plinga Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Nu framgår det inte vad buy-in är men på lägre nivåer (läs: upp till $33 och till viss del $55) så kommer du bli synad på tok för ofta av exempelvis Ax, Kx osv för att spelet ska vara EV+. Förstår inte alls vad du syftar på. På vilket sätt skulle det vara dåligt att bli synad all in preflop av Ace-rag eller King-rag? Alternativt så spelar du på lägre nivåer precis som jag och har ingen som helst uppfattning av hur spelet är på dessa nivåer.. Tycker inte du ska ge råd om du inte kan spelet. Det är vad jag menar. Citera
Gäst Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Nu framgår det inte vad buy-in är men på lägre nivåer (läs: upp till $33 och till viss del $55) så kommer du bli synad på tok för ofta av exempelvis Ax, Kx osv för att spelet ska vara EV+. Förstår inte alls vad du syftar på. På vilket sätt skulle det vara dåligt att bli synad all in preflop av Ace-rag eller King-rag? Alternativt så spelar du på lägre nivåer precis som jag och har ingen som helst uppfattning av hur spelet är på dessa nivåer.. Tycker inte du ska ge råd om du inte kan spelet. Det är vad jag menar. Just nu är jag på tok för trött för att orka förklara och jag har egentligen ingen lust att göra det heller. Men men...Jag vill inte pusha TT mot en random hand tidigit i en SNG. I CG är det självklart att du vill pusha en hand där du är 70% favorit men inte i en SNG eftersom markerna inte har ett linjärt värde vilket de har i CG. Som sagt så orkar jag inte räkna på det nu, gör det imorgon. Citera
Plinga Postad 21 September , 2006 Rapport Postad 21 September , 2006 Men men...Jag vill inte pusha TT mot en random hand tidigit i en SNG. I CG är det självklart att du vill pusha en hand där du är 70% favorit men inte i en SNG eftersom markerna inte har ett linjärt värde vilket de har i CG. Som sagt så orkar jag inte räkna på det nu, gör det imorgon. I rest my case.... Kan du tänka dig att stoppa in markerna med AA preflop, tidigt i en SnG, mot ett par mot vilket du bara har 80% equity eller på floppen med top två mot vad som troligen är ett färgdrag, mot vilket du har 66-62% equity? Citera
Gäst Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Men men...Jag vill inte pusha TT mot en random hand tidigit i en SNG. I CG är det självklart att du vill pusha en hand där du är 70% favorit men inte i en SNG eftersom markerna inte har ett linjärt värde vilket de har i CG. Som sagt så orkar jag inte räkna på det nu, gör det imorgon. I rest my case.... Kan du tänka dig att stoppa in markerna med AA preflop, tidigt i en SnG, mot ett par mot vilket du bara har 80% equity eller på floppen med top två mot vad som troligen är ett färgdrag, mot vilket du har 66-62% equity? Jag har inte sagt att jag inte stoppar in som 70 % favorit, bara att det inte är självklart. Självklart kommer vi inte möta A-rag eller K-rag varje gång utan även AJ, KJ osv. Och JA, folk limpar med sådana häner i $11 SNG's. Älska att missuppfatta. Citera
Plinga Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Men men...Jag vill inte pusha TT mot en random hand tidigit i en SNG. Jag har inte sagt att jag inte stoppar in som 70 % favorit, bara att det inte är självklart. Jaha, hur ska man tolka dig då? Att du inte menar det du skriver utan bara det du tänker? Vilket du du inte "orka förklara" och "egentligen ingen lust att göra". Vilken limp-syn all in HD ger du 'våra' synstationer till medspelare? Citera
Gäst Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Men men...Jag vill inte pusha TT mot en random hand tidigit i en SNG. Jag har inte sagt att jag inte stoppar in som 70 % favorit, bara att det inte är självklart. Jaha, hur ska man tolka dig då? Att du inte menar det du skriver utan bara det du tänker? Vilket du du inte "orka förklara" och "egentligen ingen lust att göra". Vilken limp-syn all in HD ger du 'våra' synstationer till medspelare? Jag vill inte pusha TT tidigt i en SNG. Däremot om jag VISSTE att det var en 70/30 så är det en helt annan sak. Citera
PaleRider Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Resterande 500 försvann (förutom blindsen) från två stöldförsök postflop som uppenbarligen inte gick som de skulle mot just elliebob. Och helt plötsligt blev det en enkel push. Citera
Myssion Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Resterande 500 försvann (förutom blindsen) från två stöldförsök postflop som uppenbarligen inte gick som de skulle mot just elliebob. Och helt plötsligt blev det en enkel push. Jag tycker iofs att synaren är farligare än raisaren. Fast det beror ju på vad man har för read på limparen också. Citera
PaleRider Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Tolkar synaren som synglad lite beroende på att han synat ner craigshaws stöldförsök förr. Tycker också att det här är ett intressant exempel på hur en kontextuell analys skiljer sig från en kontextfri. Från "har inga reads på fi" till "har massa info om fi som jag missat eftersom jag multitablar". Citera
Plinga Postad 22 September , 2006 Rapport Postad 22 September , 2006 Jag vill inte pusha TT tidigt i en SNG. Däremot om jag VISSTE att det var en 70/30 så är det en helt annan sak. Nu framgår det inte vad buy-in är men på lägre nivåer (läs: upp till $33 och till viss del $55) så kommer du bli synad på tok för ofta av exempelvis Ax, Kx osv för att spelet ska vara EV+. We have come a long way.. Men vilken HD, hand distribution, ger du till 'våra' syn glada motspelare för att limp-syna all in i detta läge? Citera
Recommended Posts