Gå till innehåll

Den perfekta handhistorien!


Hjort

Recommended Posts

Verkar som sagt smått förvirrat i denna tråd. :)

 

Det är okej att tipsa om andra sajter så länge det är seriösa tips och inte förtäckta spam eller reklam. :)

 

Och, ja, 2+2 är helt okej. ;)

 

Nog OT, fortsätt snacka om perfekta PHH i denna tråd istället. :)

 

Enjoy! :)

 

- QoS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Den här posten blir väl garanterat flyttad men jag har inte en aning om var jag skall ställa frågan.

 

Nån annan som har problem med Bisons converter för tillfället? Jag klistrar in min handhistoria från Party Poker, konverterar handen. Resultatet blir inte komplett? Det ser fint ut men det saknas massor med info kring vad olika spelare gjorde i de olika rundorna.

 

Ex. på hand jag försökt konvertera:

 

Party Poker (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, K:diamond:.

4 folds.

 

Flop: 5:club:, 4:diamond:, A:heart: [color:#0000FF](5 players)[/color]

CO folds, BB folds.

 

Turn: 6:spade: (3 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

 

River: 5:diamond: (3 players)

Hero checks.

 

Final Pot:

 

Här saknas massor med info och spelare, det är en jäkla massa saker som händer så det är som att convertern bara har tagit bort en massa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här posten blir väl garanterat flyttad men jag har inte en aning om var jag skall ställa frågan.

 

Nån annan som har problem med Bisons converter för tillfället? Jag klistrar in min handhistoria från Party Poker, konverterar handen. Resultatet blir inte komplett? Det ser fint ut men det saknas massor med info kring vad olika spelare gjorde i de olika rundorna.

 

Ex. på hand jag försökt konvertera:

 

Party Poker (9 handed) converter

 

Preflop: Hero is SB with A:club:, K:diamond:.

4 folds.

 

Flop: 5:club:, 4:diamond:, A:heart: [color:#0000FF](5 players)[/color]

CO folds, BB folds.

 

Turn: 6:spade: (3 players)

Hero checks, UTG+1 checks.

 

River: 5:diamond: (3 players)

Hero checks.

 

Final Pot:

 

Här saknas massor med info och spelare, det är en jäkla massa saker som händer så det är som att convertern bara har tagit bort en massa?

Ja det blir lika för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ni inte kunna lägga upp bisons konverterare här på forumet nu när den är under GPL? Då skulle ni tom kunna fixa så att man inte manuellt behöver ändra color: till color=. Säg till om ni behöver hjälp med den detaljen.

 

Då kan ni även passa på att applicera patchen som fixar partys nya format.

 

Cgi-scriptet finns på sourceforge, och så även patchen för nytt HH-format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Än en gång måste jag fråga om handconverters.

 

Ser ut som om den enda som det finns nån sökväg till är: http://www.selachian.com/tools/bisonconverter/hhconverter.cgi

 

Är det den enda som används? Jag kommer inte in på sidan för tillfället vilket såklart är lite irriterande. Dock ser jag nya HH's hela tiden nu, så vad använder ni? Sitter ni bara och klistrar ihop för hand eller? Eller har ni nån HH-converter lokalt på burken? HELP!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har samma problem. Det verkar som om hela siten är nedlagd eller omgjord. Jag har så många FL-HH's som jag vill ha synpunkter på, så snälla hjälp! Jag har provat att googla efter en ny konverterare men det verkar ju som om bisons var den enda på hela nätet! Måste jag redigera alla HH's manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Jag undrar vad ni tycker om följande förslag.

Den bygger på en tabellform där man lätt kan se hur en viss spelare agerat genom att titta i rätt kolumn.

 

Tolkningen är väl uppenbar, men för tydlighets skull. Preflop: UTG+1 och UTG+5 callar, CO höjer, BB callar, UTG+1 höjer, UTG+5 foldar, CO och BB callar.

 

Anm 1: Möjligen kan man tänka sig att modifiera uppställningen så att det syns hur många bet man callar (det är ju skillnad på att calla ett eller två bet) - hur nu det skall gå till.

 

Anm 2: Det är meningen att kolumnerna göras raka med tabulator, men det orkade jag inte göra här.

 

 

 

 

*************************************

 

You are in Cut-Off with [Ad, Qd]

 

fold | call | fold | fold | fold | call | raise | fold | fold | call

- | raise| - | - | - | fold | call | - | - | call

 

Pot: 11 small bets

 

*************************************

 

Flop: [ Ac, Jh, 7s]

 

osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ett tillägg till rådande praxis som jag känner blir mer och mer relevant för varje post jag läser är:

 

Lägg till reads och hur ni/FI har spelat tidigare!

 

Man måste få en ungefärlig blick av vilken sorts spelare HERO är och vilken sorts spelare som är motståndare! Nästan alla HHs som postas är utan den informationen! Hur kan man svara på frågan "Är det rätt att syna AI där?" om man inte vet förutsättningarna? Hur många händer spelar du? Hur många har FI spelat? Spelar du/FI aggressivt/passivt? Hur ser spelet ut på bordet i allmänhet?

 

 

 

Oftast kommer bara en rad "tight bord" eller "som vanligt på den nivån". Visst. Men vad säger det egentligen om den situation vi ställs inför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Viktigast av allt tycker jag är nån form av textformattering!

 

Väldigt vanligt att folk bara kopierar rakt av från klientens HH-fil eller motsvarande. Det blir bara en lång grötig massa av text. Dessa HH:s läser jag i regel aldrig. Man ska inte behöva anstränga sig för att hänga med i texten.

 

Om man inte har tillgång till nån hand converter, så tycker jag iaf att man kan anstränga sig att redigera HH:n en smula. Jag själv brukar korta ned och snygga upp.. $-tecken bort (de gör texten onödigt grötig) och byt ut "9h" mot :9h: tex. (det senare görs genom att sätta kolon omedelbart före och efter 9h, för er som inte vet det - busenkelt!) Nytt stycke vid ny satsningsrunda. Ex:

 

[...]

 

Spelare 1 höjer 300

2 folds

spelare 4 synar

 

En kommentar skriver jag oftast kursiv i färgen mörkblå.

 

Flop: :9h::7c::8d: (Pot: 750, 2 spelare)

 

Spelare 1 satsar 750

Spelare 2 foldar

 

Det tar en minut eller två, men vips så har man förvandlat en grötig textmassa till en HH som jag kan tänka mig att läsa.

 

Här har ni ett exempel på en HH som jag själv tycker jag har gjort mycket läsbar. (Kanske dock inte världens bästa HH när det gäller själva handen, men det är en annan sak...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
Jag undrar vad ni tycker om följande förslag.

Den bygger på en tabellform där man lätt kan se hur en viss spelare agerat genom att titta i rätt kolumn.

 

Tolkningen är väl uppenbar, men för tydlighets skull. Preflop: UTG+1 och UTG+5 callar, CO höjer, BB callar, UTG+1 höjer, UTG+5 foldar, CO och BB callar.

 

Anm 1: Möjligen kan man tänka sig att modifiera uppställningen så att det syns hur många bet man callar (det är ju skillnad på att calla ett eller två bet) - hur nu det skall gå till.

 

Anm 2: Det är meningen att kolumnerna göras raka med tabulator, men det orkade jag inte göra här.

 

 

 

 

*************************************

 

You are in Cut-Off with [Ad, Qd]

 

fold | call | fold | fold | fold | call | raise | fold | fold | call

- | raise| - | - | - | fold | call | - | - | call

 

Pot: 11 small bets

 

*************************************

 

Flop: [ Ac, Jh, 7s]

 

osv osv

Har gjort ett förslag på hur det kan se ut i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...