Hjort Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Jag funderade bara lite på om man kan få ungefär lika lång tid på en turnering, men med djupare stackar, om man kör med lika stora mörkar istället för 1-2 strukturen. Tanken är att det ska gå fortare eftersom spelet bör bli mer aggressivt med extrapengar i potten och SB blir mycket mer motiverad att ta en flopp, men att det också ska kunna bli mer spel i potterna åtminstone i början. Någon som har erfarenhet/tankar om detta? Citera
Knapp_0 Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 Sist vi spelade körde vi med att dealern la en ant på lika mycket som SB. (Cash-Game) Incitamentet att stjäla ökade samtidigt som riskbedömningen fanns kvar. Det funkade bra. Jag inbillar mig att det är bättre att höja anten om man vill ha fart. Citera
quizz_kid Postad 17 Januari , 2005 Rapport Postad 17 Januari , 2005 när det vankas homegame blir det oftast 2 klonade mörkar då markerna inte räcker till 1-2-blinds... prespelet blir väl mer intensivt då mörkarna pungar ut lite extra, men annars vet jag inte. I det stora kanske strukturen får större betydelse, men i ett tomtigt 100kr-buyin-homegame har det nog ingen större inverkan på spelet. Citera
Recommended Posts