ades_va Postad 4 Mars , 2005 Rapport Postad 4 Mars , 2005 Turn Jh - Qs - 2c - 2c joreng Bet (5,75) Hicklan Call (5,75) mogge_ Call (5,75) Varför raisa du inte all-in här? Då hade du sluppit fula drag, du satt ju ändå på Aces up...
heybike Postad 4 Mars , 2005 Rapport Postad 4 Mars , 2005 Din bankroll påminner väldigt mycket om en kompis till mig. Han spelar på bord som är lite för höga för hans BR. Han spelar ganska loose, vill se flop och avgöra därifrån hur han ska spela handen. (säger inte att du spelar så, har inte följt din HH). Detta har i hans fall lett till stora vinstsviter och lika stora förlussviter. Han har dock börjat att gå ut från bord när han spelat upp sig och in på nytt med lägre summa och sätta gränser för hur mycket han får förlora på en dag innan han slutar spela. Har som sagt inte följt din HH, men det kanske skulle funka för dig också.
quizz_kid Postad 4 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2005 Ett tips är att när det nu går dåligt är att du provar en annan spelform, typ omaha, alternativt byter sajt och gå ner i stakes ett tag... det har jag testat, och det spelar ingen större roll... visst sätter jag mig vid omahaborden ibland, men det resulerar ofta i ännu en förlust... kanske för att jag inte vågar sätta mig med maxinköp på ett bord där jag inte riktigt kan spelet... kanske för att jag inte riktigt vågar satsa kraft i ett spel jag kan till 50%... men jag ska lära mig lite omaha nu är det tänkt... Turn Jh - Qs - 2c - 2c joreng Bet (5,75) Hicklan Call (5,75) mogge_ Call (5,75) Varför raisa du inte all-in här? Då hade du sluppit fula drag, du satt ju ändå på Aces up... jo, inte för att jag tror att mogge skulle lagt sig, han tenderar att gå med på ALLT... men visst spelade jag handen uruselt... inte bara turnspelet, utan hela vägen från pre... Din bankroll påminner väldigt mycket om en kompis till mig. Han spelar på bord som är lite för höga för hans BR. Han spelar ganska loose, vill se flop och avgöra därifrån hur han ska spela handen. (säger inte att du spelar så, har inte följt din HH). Detta har i hans fall lett till stora vinstsviter och lika stora förlussviter. Han har dock börjat att gå ut från bord när han spelat upp sig och in på nytt med lägre summa och sätta gränser för hur mycket han får förlora på en dag innan han slutar spela. Har som sagt inte följt din HH, men det kanske skulle funka för dig också. jag spelar inte på bord min BR inte klarar av... jag har en backup-rulle som ni säkert vet/antagit vid det här laget... har fått använda mig av den några gånger under dagbokens gång då jag "gulat"... men du har lite rätt när det gäller pre/post flop-spelet... jag spelar ganska många händer, om ingenting säger annat förståss... kan lätt spela 89s i tidig pos utan problem, om jag inte vet med mig att en raise station sitter framför mig... jag limpar dessutom mycke, så länge jag inte sitter med AA/KK... sen tar jag spelet från floppen, som din kompis... det är mer än möjligt att det lett till vissa större förluster... ska tänka på det i fortsättningen... ok, here's the real deal... jag tycker dagboken börjar bli lite tragisk med förlustsession efter förlustsession... det värsta av allt är att jag postar direkt efter sessionerna... detta gör att posterna blir överdrivet sorgsna... en dagbok som handlar om piss och helvete är som en suicidal HIM-dänga en tråkig vinterdag... jag lägger ner dagboken nu... det blir en mindre sammanfatting vid månadens slut istället... målet/målen står kvar... tack ni som orkat följa quizz_kid ett längre tag... puss
richardd Postad 7 Mars , 2005 Rapport Postad 7 Mars , 2005 Hehe ok ok fast jag har faktiskt tyckt det varit rätt skönt och läsa den när man haft sämre dagar så man vet att man inte är ensam, synd att du lägger ner.
quizz_kid Postad 31 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2005 ok, nu har det snart gått en månad... kortkort sammanfattnig: det gick upp och det gick ner något längre sammanfattning: 4e till 15e mars + €2300 16e till nuläge - €1900 summa = + €400 varav 75% är bonus analys: mitt spel påverkas grymt mycket av de första 30 spelminuterna har jag plussat vid startskottet så spelar jag aggressivt, tar kommandon i många potter, fokuserar till iaf 95%, blir sällan utdragen går jag däremot minus i början pga en mastodontutdragning el. dyligt så börjar jag fega. jag drar mig ur de flesta potter så länge jag inte sitter på jesus stål. jag blir en dessutom callingstation som går på alla sorters draghänder. jag får såklart inga händer och tappar humöret. nu börjar jag slaska. tiltar bort några inköp, tappar tålamodet och sätter mig vid de högre borden för att sedan tilta bort ännu mer bla. så satte jag vid vid ett NL-€3/6 bord med mina sista €500 en kväll tittar på A K på knappen och höjer €25 sb slår om till €100, jag blixsynar flopp: Q 7 8 sb bettar ut €120 och jag ställer in med draghanden, fi synar fi sitter på AQo som håller fan va dum man är... som tur är tog pengarna slut där och jag slapp tilta bort ännu mer...
Tympanon Postad 31 Mars , 2005 Rapport Postad 31 Mars , 2005 Om du vet precis vilka fel du gör, varför fortsätter du då med dem? Skit i din stack i början, spela så aggresivt som du gör när du vinner och "tar kommandot på floppen". Det är jätteviktigt att vakta sin hand. Låtsas att du ligger plus, titta inte på din stacks storlek, och spela därifrån i början. Känns det nervöst att tänka så på högre nivåer, så spela på lägre. Använd en starthandstabell. Tilläger att du har mycket mer erfarenhet än mig i poker och att detta bara är vad jag tänker spontant. Jag kan mycket väl ha fel och har inte läst hela denna tråden. Lycka till!
Recommended Posts