Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 130
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

jag är gul igen... spelade på fyllan... -€1000 på ca 2 h... nu vetefan vad jag skall göra... end of dagbok... tragiskt men sant... får skylla mig själv... tack & hej... :(:(:(:( det kanske blir poker nån gång i framtiden, men som det ser ut nu ligger jag lågt i några månader...

Postad
Fan vad hemskt. :(

Själv tycker jag det är ett jäkligt bra beslut att bestämma sig för att lägga ned pokern för att man lirar bort pengar på fyllan. Slutar man med det så är det ju som att tjäna stora pengar och inte sluta, fast utan att behöva jobba för det.

Postad
jag är gul igen... spelade på fyllan... -€1000 på ca 2 h... nu vetefan vad jag skall göra... end of dagbok... tragiskt men sant... får skylla mig själv... tack & hej... :(:(:(:( det kanske blir poker nån gång i framtiden, men som det ser ut nu ligger jag lågt i några månader...

Vet hur det känns. Gjorde samma sak förra helgen. Se det från den ljusa sidan. Det är bara pengar.

Postad
jo, men det är bara att ta nya tag... måste bara få lite distans först och friska upp nerverna... målet står kvar :D ...

Friska tag! Själv var jag knäckt en hel förmiddag (kan ha varit lite bakfylleångest oxå) och lirade inte på flera dagar men nu är man igång igen. :)

Postad
Fan vad hemskt. :(

Själv tycker jag det är ett jäkligt bra beslut att bestämma sig för att lägga ned pokern för att man lirar bort pengar på fyllan. Slutar man med det så är det ju som att tjäna stora pengar och inte sluta, fast utan att behöva jobba för det.

eller så kan man sluta spela på fyllan helt enkelt... även om det kan tyckas något av det svåraste i mitt fall... men ett litet avbrott får det allt bli...

Postad
jo, men det är bara att ta nya tag... måste bara få lite distans först och friska upp nerverna... målet står kvar :D ...

Friska tag! Själv var jag knäckt en hel förmiddag (kan ha varit lite bakfylleångest oxå) och lirade inte på flera dagar men nu är man igång igen. :)

jovisst blir man knäckt.. men efter alla liknande sessioner jag har härdat en aning... om det är något bra vet jag inte...

Postad
Blev det ett kort uppehåll ;) . Tyckte jag såg dig i en turnering på 24h.....

haha... där tog du mig med byxorna nere... jo, jag har en hel del vip points kvar... dessutom hittade jag €16 på kontot... så det blir lite slask ikväll ändå...

Postad

beroende?... jag???... neeeejdå!

efter gulning blev ett uppehåll i ett par måna... höhmmhhmm... timmar...

satte mig på ett PL .25/.5-bord med mina sista €16 för att pröva lyckan...

men det är inte lycka när man är AA mot A9s som klonkar färgen på river...

jaja, in med €50 dårå, nya tag för fan...

mål: €1000 innan 1/3-05

Dag 1:

efter en våldsam monolog mellan fot och byrå imorse blev det akuten...

5 timmar fick jag sitta där, innan jag fick domen lätt stukning...

måste säga att jag blev en aning besviken då jag trodde foten var bruten...

jag fick varken gips, kryckor eller glass... jag skulle bara vila foten några dagar.... så blev inge arbete idag med andra ord...

gick hem och satte mig vid ett PL-bord på 24h...

idag har vart en våldsam dag med vinster och utdragningar kring större potter...

Hand 1:

limpar med QQ i UTG...

4 spelare med på floppen som kommer J-hög utan drag...

jag bettar pott och får 1 syn..

river: Q

bettar ut pott igen, nu med nöten, och får omslag av fi... jag sätter honom på JQ eller ett slöspelat underset och ställer in... fi synar...

river: T

fi visar upp JQ och jag dubblar upp...

Hand 2:

bara 3 spelare vid bordet... sitter med K :club: Q :club: i sb och höjer med ett pottbet, får syn av fi1 och fi2...

flopp: T :spade: J :spade: 5 :diamond:

jag bettar pott med mitt stegdrag och får syn av båda...

turn: A :heart:

jepp, där satt den, maskerad dessutom...

ingen idé att slöa nu... jag bettar ut pott för att få bort möjliga färgdrag...

fi1 lägger sig medans fi2 som har ca €20 kvar ställer in...

river: K :spade:

fi2 visar upp A :spade: Q :spade:

jaha, då blir man tagen bakifrån av monstrets monster... första gången jag sett en royal på riktigt förressten, och så är man offret... inge kul...

Hand 3:

89s i bb på floppen 7TJ... bettar nöten friskt och får syn...

turn: A

bettar pot, varpå killen ställen in... det jag kan sätta honom på nu är väl möjligen AT alt. AJ... men han är lös och spelar det mesta, så det är svårt att säga... jag synar självklart...

river: J

han visar upp AJo och tar halva min stack... trevlig runner runner...

Hand 4:

efter några tråkiga missar med AK limp/callar jag med AKs på knappen...

flopp: KKT

checkraisar men får omslag även här... känner TT-nojja, men synar...

river: 4

jag sätter fi allin och han synar

turn: 5

han visar upp KQo och jag tar hem en fin pott...

Dagens hand:

Fy fan för 24h!!!

är inne i en stor pott tillsammans med UTG, UTG+1 med KK på brädan 2QK78... UTG går in med stacken då servern bryter samman... efter 2 min är jag tillbaka... "quizz_kid folded"... UTG+1 vann potten med QQ mot UTGs 22 och jag går miste om en stooor pott... kul... speciellt när man börjat plussa lite igen...

detta har hänt förut, också den gången i en stor pott... förjääävligt...

man borde få pengarna tillbaka, men det finns väl ingen policy som säger så...

anyway, Quizz's back in business...

speltid: ca 5 h

summa: €50 + €97 = €147

kvar till mål: €853

Postad

Lider med dig quizz_kid. Har själv lirat bort en del på fyllan, dock inte i närheten av så mycket som du "slarvat" bort. Har lärt mig att ENDAST spela billiga SnG om jag nu av nån skum anledning får pokerabstinens när jag har krökat.

Men tror faktiskt du skulle tjäna grova pengar på att knäcka tagentbordet över knät när du just beställt krogtaxin och är på väg in i "dimman"... :roll:

Man kan ha kul nykter, men det är är dumt att chansa.

Jag kan iofs supa utan att ha kul oxå, men det är allt lite off topic...

Lycka till med allt iaf.

Postad

Dag 2:

inte så mycke om säga om dagens spel...

plussar lite grann på PL-borden tills denna hand utspelar sig...

limpar med 77 UTG+1, UTG+2 synar varpå mellanposs höjer pott... jag synar i hopp om en 7:a på floppen...

flop kommer 7Kx och jag checkar... mellanposs bettar pott, jag synar, UTG+1 lägger sig...

turn: Q

jag drar check/raise och stacken åker in... jag får en racersyn och mellanposs visar upp KK

kan bara tycka att synen pre var aningen tomtig kanske...

... sista pengarna rök vid andra bordet precis nu...

AA vs TT...

höjer pre, får omslag av fi, slå om igen och får syn... flopp 674... bettar pott, får syn... turn T... här går vi båda in och gul är man igen då...

ska bara slaska bort mina sista €17 först

speltid: ca 4 h

summa: €147-130 = €17

kvar till mål: €983

Postad

Läst igenom HELA tråden nu, quizz_kid jag skall börja med något liknanade. Skall sätta in imorgon kanske 200€.

Om jag ser dig så hör jag av mig vid bordet ;-)

Postad
Läst igenom HELA tråden nu, quizz_kid jag skall börja med något liknanade. Skall sätta in imorgon kanske 200€.

lycka till...

Postad

lycka till...

Om du väljer bort vissa delar av det som står skrivet i den här tråden kommer det att gå alldeles utmärkt för dig.

Postad

Har följt din dagbok sen starten. Inte trodde jag att det skulle bli jag som satte stopp men jag kunde ju inte gärna lägga mina kungar. Tycker inte heller du spelade dina 7:or speciellt tokigt quizz. Ser du bara till att bli en vinnande fylleslaskare är jag säker på att du har sjyst bankrulle rätt så snart igen.

Postad
Har följt din dagbok sen starten. Inte trodde jag att det skulle bli jag som satte stopp men jag kunde ju inte gärna lägga mina kungar. Tycker inte heller du spelade dina 7:or speciellt tokigt quizz. Ser du bara till att bli en vinnande fylleslaskare är jag säker på att du har sjyst bankrulle rätt så snart igen.

haha, där är du ju din jävel ;) ... jo, svårt att lägga 7:orna... skulle slängt dom med en gång istället... något fylleslask vill jag inte veta av nå'mer, det gynnar inte rullen precis... men det blir snart en ny rulle, jag får ta lite ur sparbössan bara... det här är ju bara början, även om det blivit en hel del "början"...

Postad

ok, så här ligger det till...

jag tror jag är en vinnande spelare så länge jag håller mig borta från fylleslask och andra dumheter... jag är nöjd med hur jag har utvecklat mitt spel under de närmsta veckorna och ser fram fortsatt utveckling...

nu tar jag nya tag, igen, och sätter in en peng på staffpoker där jag även skall ta del av min allra första signup-bonus som tillskott...

hade lite problem med registrering på sidan idag, men det ordnar sig nog imorrn...

Postad

Dag 1:

kan fortfarande inte regga mig på staffpoker, hoppas på mailsupport snarast... det får bli 24h sålänge...

ja, vad vore dagen utan utdragningar

plussar en del på PL.25/.5-borden...

vinner en hyfsat stor pott med QQ i sb på världens sämsta flopp: KJJ, där jag tar potten direkt...

AKs vs AJs där båda klonkar tvåpar på floppen...

+lite småpotter

men sen blir jag utdragen igen, på .5/1-bordet...

Game # 38741670 - Texas Hold'em Pot Limit EUR 0,00/1,00 - Table "Paris"

Game ended 2005-02-10 19:07:38 UTC

Players:

_Freddie_ (EUR 51,25 in seat 2)

Skutt (EUR 46,00 in seat 3)

caspe (EUR 18,50 in seat 5)

Fizh (EUR 54,75 in seat 6)

GitsH (EUR 153,50 in seat 7)

rolfok (EUR 19,00 in seat 8)

quizz_kid (EUR 84,50 in seat 9)

Dealer: quizz_kid

Small Blind: _Freddie_ (0,50)

Big Blind: Skutt (1,00)

quizz_kid was dealt: Ac - As

caspe Call (1,00)

Fizh Call (1,00)

GitsH Fold

rolfok Call (1,00)

quizz_kid Raise (5,00)

_Freddie_ Fold

Skutt Fold

caspe Call (4,00)

Fizh Call (4,00)

rolfok Call (4,00)

Flop 3d - Th - 9h

caspe Check

Fizh Check

rolfok Check

quizz_kid Bet (20,00)

caspe All-In (14,50)

Fizh Fold

rolfok Fold

quizz_kid Call (0,50)

Turn 3d - Th - 9h - 2d

River 3d - Th - 9h - 2d - 8d

caspe shows: Qc - Jd (a straight, queen high)

quizz_kid shows: Ac - As (a pair of aces)

caspe wins: EUR 46,50 (with a straight, queen high)

Rake: EUR 2,00

inte för att det var någon monsterutdragning, men han gamblade ganska friskt ändå... tror aldrig han synat om han inte vart lillstack och pressad allin... småstackar med tur är farliga

tid: ca 4h

summa: + €7 :(

• Skapa nytt...