Spaderknekt Postad 16 Maj , 2004 Rapport Postad 16 Maj , 2004 Ja rubriken innehåller själva frågan. Jag spelar low-limit hold'em 0.5/1$, har bara spelat några timmar om riktiga pengar. Har du läst den här boken och vad tyckte du om den? Kan den vara tillräcklig för att en ny spelare ska kunna gå plus i längden på low-limit bord om man tillgodogör sig den? * Kortar ner rubriken lite - QoS * Citera
Hjort Postad 16 Maj , 2004 Rapport Postad 16 Maj , 2004 Jag har inte läst den men den bör vara fullt tillräckligt för att gå plus på de låga limitarna. Däremot så kommer du inte i närheten av att maximera din potential om du bara läser en bok, du måste lägga mycket tid på det hela då. Notera också att det förstås inte räcker med att du läser igenom den, du måste studera det hela på samma sätt som du måste studera en matte- eller fysiktext för att dra nytta av den. Citera
danki Postad 17 Maj , 2004 Rapport Postad 17 Maj , 2004 Sedan är det viktigt att spela mycket också.. Vissa böcker kan vara ganska kluriga att sätta sakerna om man inte samtidigt spelar, sedan är det inte bara att läsa allt en gång.. Har studerat en del böcker och skulle nog rekommendera dig att läsa lee jones bok Wining limit hold em tror jag den heter.. Läsa den kombinerat med att spela, fundera när du förlorar ifall du kunde påverkat situationen osv osv osv.. Citera
ICA_KasseN Postad 18 Maj , 2004 Rapport Postad 18 Maj , 2004 Jag vet inte hur det kan komma sig att jag är den första som svarar på detta inlägg som faktiskt har läst boken i fråga, då frågan uteslutande handlar om just denna bok och ingenting annat. (!!??) Mitt råd är att köpa en annan bok av en annan författare. Jag har läst boken och den är okej, men det finns många bättre alternativ. Om den är tillräcklig för att man ska kunna gå plus på lowlimit kan jag inte svara på. Sök runt på forumet så hittar du många bra boktips. Lee Jones-boken som någon nämnde är tex ett bra mycket bättre köp än Winners Guide To Texas Hold'em. Citera
danki Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Ica påse Man kan ju ha information man litar starkt på , grunda svaret på det. Citera
Hjort Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Jag vet inte hur det kan komma sig att jag är den första som svarar på detta inlägg som faktiskt har läst boken i fråga, då frågan uteslutande handlar om just denna bok och ingenting annat. (!!??) För att resten av oss har läst ett gäng pokerböcker och spelat så pass mycket att vi med stor säkerhet kan säga att det räcker med att läsa och förstå en bok för att vinna lite grand. Men när jag tänker efter så tror jag att jag läst någon Ken Warren-bok och de är rätt kassa, dock tillräckligt bra för att vinna lite på låglimitpoker. Citera
brillman Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Jag har läst boken och ifrågasätter starkt vissa delar. Till exempel så beskriver han vilka sorts spelare du vill spela med och mot i poker. Detta avsnitt är väldigt konstigt, tycker jag. Bland annat tycker han att man ska sträva efter att spela mot spelare med tatueringar eftersom han tycker att någon dum nog att tatuera sig inte kan vara en bra pokerspelare. Man kan ju undra hur han tänker? Citera
Hjort Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Jag delar av ICA_kassens senaste inlägg och min respons, dessa skickar jag till Om POKERFORUM.nu så att vi kan ta en diskussion om vad som egentligen är lämplig ton på forumet. Citera
Nusseman Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Det finns inga Texas hold'em-böcker på marknaden som inte är tillräckligt bra för att bli en vinnare på låglimtborden, så detta är egentligen en icke-diskussion. Dock är Winners guide långt ifrån den bästa boken. Köp hellre Lee Jones bok som det tipsades om ovanför, och när du känner dig redo för högre limits kan du skaffa Matthew Hilgers bok Internet Texas Hold'em. Citera
danki Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Holdem poker for advance players är också ett alternativ som uppgraderingsbok Citera
gdaily Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Jag har läst boken och ifrågasätter starkt vissa delar. Till exempel så beskriver han vilka sorts spelare du vill spela med och mot i poker. Detta avsnitt är väldigt konstigt, tycker jag. Bland annat tycker han att man ska sträva efter att spela mot spelare med tatueringar eftersom han tycker att någon dum nog att tatuera sig inte kan vara en bra pokerspelare. Man kan ju undra hur han tänker? För det första så är detta han snott från John Fox bok "Play poker, quit job and sleep til noon", vilken är en av de bästa men samtidigt mest svårlästa böcker som någonsin skrivits. Fox har HELT rätt. Observera att boken skrevs någon gång på 70-talet, och inte nu när var och varannan människa har tatueringar. Men om du tittar på vilka äldre spelare som har synliga "gaddar" så kan jag ta gift på att dom till största delen är rökare OCH dåliga kortspelare. Jag vet personligen tre spelare som passar in fantastiskt bra i stereotypen riktiga sopor, och ingen som inte passar in. Förr i tiden var det underklassen som tatuerade sig, låg utbildningsnivå och inte det matematiska kunnandet som krävs för poker. /Ola (som själv har en ängel på bröstet) Citera
brillman Postad 19 Maj , 2004 Rapport Postad 19 Maj , 2004 Alla de spelare som jag har spelat mot som har haft tatueringar har inte varit sämre överlag än de som inte haft det. Jag tror på din beskrivning att det gälelr äldre spelare, men jag tror dock inte den stämmer så väl nu? Boken är ju ändå förhållandevis ny så, därför tycker jag han kunde skippat den detaljen. Citera
gdaily Postad 20 Maj , 2004 Rapport Postad 20 Maj , 2004 Fox har HELT rätt. Observera att boken skrevs någon gång på 70-talet, och inte nu när var och varannan människa har tatueringar. Men om du tittar på vilka äldre spelare som har synliga "gaddar" så kan jag ta gift på att dom till största delen är rökare OCH dåliga kortspelare Det framgår väl att jag menar spelare som spelade poker även på 70-talet? Citera
Recommended Posts