Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är inte så bekväm med sök funktionen. Så jag tar och startar en ny tråd för jag hittade inget om det här.

Ett litet påstående. Rätta mig om jag har fel. Det är bara och skälla ut mig. Jag ska försöka att försvara mig. :D

:spade: AQo kan man i stort sett spela utan att titta på floppen. :spade:

Jag menar under vissa omständigheter.

Alltså:

Om potten inte är höjd.(om potten är höjd finns ju chansen att man är dominerad)

Om man sitter i en sen eller mittenposition.

Om det checkas fram till dig på floppen.(troligtvis vad som händer om man spelar låglimit holdem och höjer preflopp).

Undantag: Enda gången du måste hålla koll på floppen är när du floppar tvåpar på en rengbågs flopp. Då kanske det är läge och slöspela handen.

Förklaring till mitt påstående:

Om du är först in i potten eller det bara är någon som har limpat in så ska du ju självklart höja ordentligt.

Om du inte blir höjd så har du med ganska hög sannolikhet högsta handen.

Vad än som kommer på floppen så är det ett obligatoriskt bet. För att få info eller för värde.

Kommer floppen Kxx Så måste du betta för att få ut händer som K5 och liknande.

Kommer floppen xxx(löv) så måste du betta dina över kort.

Kommer floppen XXXs så måste du betta ut färgdrag eller få info om vilka som redan har en stark hand. <-- kan kanske vara läge för ett bet raise här för att inte åka på en bluff.

Sen hur du spelar framöver (postflopp) är självklart svårt att få någon slags standard på.

Annledningen till att jag skriver det här är att jag tycker det är otroligt svårt att spela AQo. Det är nog den handen jag har förlorat flest inköp med. :D Jag menar den är ju som lömsk. Det är en "stark" hand som är livsfarlig om den är dominerad. Men är den inte det och man missar floppen så kan den vara riktigt svår att spela.

Jag spelar den här handen så här och jag undrar om jag är helt ute och cycklar?

Hur förändras värdet AQo om man ser till pos? Om man sitter UTG+1 och UTG höjer. Vad göra? Eller om man sitter på knappen och är först . Vad ska man göra då?

Höjer man för att sno blindsen eller vill man ha en syn?

Ni som är nybörjare på det här med poker ta mitt påstående med en nypa salt. Jag skrev det som någon slags regel bara för att det ska verka intressant :D

* RP och flytt till THe - QoS *

Postad

Ni tycker kanske jag är fånig. Men frågan är hur man spelar AQo i allmänhet?

Eller så kan jag inte göra mig förståd... Jag kan kompletera med en handhistory om ni känner för det?

Jag tror inte jag är den enda i hela världen som inte gillar den här handen.

Postad

"Men är den inte det och man missar floppen så kan den vara riktigt svår att spela."

Förstår inte det. Missar man får man väl antingen betta för stöld eller checka och folda till bet. Eller göra tveksamt call med äss hög om man känner för det. Onödigt att bygga pot med äss hög eller två överkort som enda drag.