Kornone Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Hej. Jag har grindat 5dollar sng nu i nån månad. Har drygt 900st spelade och mitt ROI ligger på just nu på 15%. Jag skulle vilja veta om ni på dom här statsen ser om jag borde vinna mer helt enkelt. Jag tycker själv att mitt ROI borde vara högre, har fått för mig att 25%ROI är "normalt" för en bra spelare på denna låga nivå. Mitt självförtroende faller väldigt stadigt ner just nu. Som sagt, vill bara höra med er vad ni anser vara "normalt" att ha för stats på denna nivå. Här är en graf från sharkscope också. Hoppas ni inte tycker jag är dryg och självisk när jag frågar så här om mina resultat, vill bara veta ungeför hur jag ligger till så jag kan gå in och kolla vad jag gör för fel om resultaten är för svaga. Citera
eurythmech Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 vilken site? dvs vilken rake? Citera
dlinder Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 "Normalt" med definitionen "genomsnittligt" bör väl ligga på ca minus 10% med normal rake. Någon annan meningsfull definition på normalt kan jag inte se. Ett proffs skulle få betydligt bättre än 15% ja, och en nybörjare betydligt sämre. Däremellan finns det inget specifikt normalt. Citera
Kornone Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 vilken site?dvs vilken rake? Pokerstars, 0.5 rake. Citera
gerulatis Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Utan jätteerfarenhet av ROI så har jag kört lite 5-10 dollars SNg på Stars men jag tycker det är ett bra resultat. Hade jag varit dig så hade jag gått upp i nivå till 10 dollar och så har du den aktuella reloadbonusen att ta till. Där är ingen skillnad på nivåerna och du har visat att du är en stabil spelare. Då ökar du profiten om du kan hålla samma ROI. Citera
hang_10 Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Tjena Verkar som att man måste söka på kornone på sharkscope.com för att få fram din kurva.. Lustigt, sitter i samma båt som dig ungefär och tänkte precis skriva ett inlägg här. Tycker du ska ttesta och gå upp i nivå, din kurva ser ju relativt jämn och fin ut så! Testade gå upp från stars turbo 6,5 till 16 (vilket verkar va nästa steg??) tyckte hoppat blev lite kraftigt och fick hyffsade svängningar i kurvan så nu är jag tillbaks på 6,5 igen. Men prova! Citera
Juster Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Borde o borde. 15% ROI är mycket bra. Sen finns det säkert luckor att täppa till så du kommer över 20% på den nivån. Hur många du kör samtidigt kommer säkert oxå spela in. Citera
Cyntax Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 Dom flesta (kollade top 10) som ligger i topp på pokerprophecy's top 200 har spelat $5+1 - $10+1 och dom ligger på 52-55% ITM. Okej, det kanske är extremt, men 40% ska du klara av tycker jag? Vad din ROI kan bli då beror på dina 1'a, 2'a och 3'e platser (duh Sherlock!). Citera
Joey Postad 24 September , 2006 Rapport Postad 24 September , 2006 En ROI på 15% är inte alls dåligt, skulle tro att det är rätt normalt för en hyfsat bra spelare över längre tid. Citera
Recommended Posts