Gå till innehåll

[sportsbetting db] jaroiten leker expert


Recommended Posts

Hejsan, jag har härjat här på forumet ett tag och har haft en poker dagbok och en poker/sportsbetting dagbok förrut, så nu är det alltså dags att starta en sportsbetting dagbok.

 

Jag har varit intresserad av sport och betting enda sedan tidiga tonåren, men då blev det mest en R7 stryktips rad och någon tia på lången per vecka. Men tidigare i år så pröva jag på att sportsbetta rätt så aktivt med en BR på €2000 och 1-3% bets, det gick rätt så hyfsat och jag hade ett ROI på cirka 110% efter 200 vad om jag inte minns fel. Men det tog allt för mycket tid och man fick slita som ett djur för att hitta värdebets. Så nu ska jag göra en nystart och försöka att inte lira lika många vad men kanske bättre vad istället, även fast jag tvivlar på att jag kommer nå en ROI på 110% igen.

 

Mitt mål är att nå en ROI på minst 105% och försöka att undvika att spela på lag hjärtat klappar för (FF Jaro, Liverpool FC, Djurgården) även fast det nog blir rätt oundvikligt..

 

Jag kommer huvudsakligen spela på betfair.com, redbet.com, parbet.com, mansion.com och nordicbet.com, och så här ser rullen ut nu vid start:

 

TOTAL BR: €1192.24 + $400 (~€1500)

Nordicbet: €200

Redbet: €200

Parbet: €201.08

Betfair: €591.16

Mansion: $400

 

Jag kommer huvudsakligen försöka hålla mig till 1% av totala BR:en per bet, men det kan hända att jag höjer insatsen till 2% eller 3% ifall jag anser att värdet är speciellt stort på just det objektet.

 

Jag har inga speciella restriktioner på vilka sporter jag spelar, utan jag kan spela lite vad som helst som finns i utbudet på det sajter jag har konto på. Jag ska försöka publicera varje bet här så fort som möjligt med en kommentar så att det är möjligt för folk att rygga ifall de känner för det.

 

FORZA LFC!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 108
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SPEL 1

Objekt: Lazio - Palermo

Vad: Över 2.5 mål

Odds: 1.95

Bookie: Mansion

Insats: 2% ($38)

Mansions betting exchange ligger bra mycket högre än övriga marknaden och Scania tycker att det finns värde redan på bet365:s 1.90, och hans analys låter rätt så bra, och det är hans ROI så här långt också. Därav borde det vara fint värde på 1.95.

Det är två offensiva lag som möts på söndag och det märks inte minst när man ser de fyra inbördes mötena under de två åren Palermo spelat i Serie A. Ifjol blev det 4-2 i Rom samt 3-1 i Palermo med hemmalagen som segrare medan mötena 2004/05 slutade 3-3 på Sicilien samt bortaseger för Palermo med 3-1. Palermos försvar såg darrigt ut och även Lazio fick kritik för sin defensiv i premiären. Båda lagen har dessutom målfarliga anfallare som är kapabla att utnyttja försvarsluckorna som lär uppstå.

 

Bet365 har 1.90 på ö 2.5 och det spelas med 3% i fonden. Spelbar ned till 1.85 enligt mig och de flesta bolag ligger däromkring.

 

Gamebookers 1.87

Expekt 1.87

Centrebet 1.86

Pinnacle 1.86

Betsafe 1.85

Sportingbet 1.85

Ladbrokes 1.84

Unibet 1.80

Nordicbet 1.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer olalun, Storbacka lirar fortfarande kvar i Jaro. Han har väl varit en rätt så central figur de senaste säsongerna på den defensiva delen av mittfältet. Han har återigen fått mycket speltid i år, en del fans tycker dock att just detta är en av anledningar till att det gått så dåligt för Jaro iår (sist i tabellen för tillfället.) Så frågan är ifall han orkar spela kvar ifall Jaro trillar ner, eller ifall han verkligen får förtroendet som starter iframtiden ifall han ens skulle välja att spela kvar. Nåja, han har i alla fall gjort ett fint jobb tidigare säsonger! :)

SPEL 2

Objekt: Everton - Wigan

Vad: Everton

Odds: 1.75

Bookie: Nordicbet

Insats: 1% (€15)

Everton har inlett säsongen över förväntan och har redan 10 av 12 möjliga poäng. Man har dessutom redan besegrat tippade topplag som Liverpool och Tottenham på imponerande sett. Spurs slog man, trots en tidig utvisning vid 0-0, med 0-2. Liverpool gick på pumpen med 3-0 i merseyside-derbyt förra veckan, visserligen skapad LFC också en del och siffrorna blev väl aningen stora. Men Evertons anfall med herr Andrew Johnson i spetsen ser väldigt intressant ut.

 

Wigan å andra sidan har inlett rätt så svagt och har hittils endast lyckats ta 3 poäng, i en hemmamatch mot nykomlingarna Reading. Utöver det så har man förluster mot Pompey såväl som Newcastle.

SPEL 3

Objekt: Sunderland(-0.75) - Leicester

Vad: Sunderland

Odds: 1.89

Bookie: Betfair

Insats: 1% (€15)

Roy Keane och hans nyförvärv har verkligen givit Sunderland en injektion. Från att ha varit EPLs slagpåse förra säsongen gick man in och inledde The Championship minst lika dåligt och hade fyra raka förluster efter fyra matcher. Men då tog Keane över, och efter det har man 3 raka vinster (Wes Brom, Derby och Leeds.) Leicester står på 7 poäng och har två raka förluster (Wes Brom och Hull.)

 

Sunderland känns helt enkelt som ett nytt lag efter att Keane tog över och köpte in en rad med nya spelare, och med en klassspelare som Tobbe Hysen på bänken så får man inte förlora... :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL 4

Objekt: Mathieu - Melzer

Vad: Melzer

Odds: 2.75

Bookie: Nordicbet

Insats: 1% (€15)

Kan inte allt för mycket om tennis, men jag ryggar en expert ifrån oddsnet.com som tror på Melzer. Visserligen hann han lira honom till 2.85, men det borde fortfarande finnas ett visst värde.

SPEL 5

Objekt: Bolton v Middlesbrough(+0.75)

Vad: Middlesbrough

Odds: 1.68

Bookie: Betfair

Insats: 1% (€15)

Jag har läst rätt så många analyser som går på Bolton, men jag hoppas de har fel. :twisted: Boro har ändå inlett rätt så okej, först tappa man lite oturligt en tidig 2-0 ledning på bortaplan mot Reading till 2-3. Men sen skrällde man rätt så rejält genom att klå Chelsea med 2-1, efter det var det dock dags för ett rejält bottennapp med 0-4 hemma mot Pompey. I senaste omgången revanscherade man sig dock och fick 1-1 borta mot Arsenal efter att ha tagit ledning och Henry kvitterat på straff. Bolton har hittils (B 2-0 Spurs, Fulham 1-1 B, Charlton 2-0 B, B 1-0 Watford.) De har alltså lyckats ta 7 poäng, men har också mött ett lättare motstånd och haft problem med t.ex. Watford där vinstmålet in kom förräns i absoluta slutet. Bettet sitter ifall det blir X2, halva insatsen fås tillbaka vid ett måls vinst för Bolton, bettet är förlorat vid flermålsvinst för Bolton.

 

 

För övrigt så har Evertons odds gått upp till nästan 1.9 på betfair under natten. :x *fingers crossed*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget +EV med stryktipset precis, men alltid kul att slänga in en liten rad.. :)

Malmö - Djurgården X2

Gefle - Elfsborg X2

Bolton - Middlesbrough X

 

Everton - Wigan X2

Shefield U - Reading 2

Watford - Villa 2

 

Birmingham - Ipswich X

Coventry - Leeds 2

Norwich - Crystal P 1X

 

Sunderland - Leicester 1

West Brom - Southend X

Stoke - Burnley 2

Barnsley - Wolverhampton 1

Tippat på en hel del outsiders för att få jackpott ifall man nu skulle få något. Inge kul att ha 13 rätt och få 1000 kr liksom. :roll:

 

Ångrar för övrigt mitt Everton spel som ni kanske ser på mitt stryktips, så ta inte en sista sekunden rygg på den i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA!! JESS! Satte just ett livebet på Djurgårn 1% gånger 20.

 

Sjölund 1-0! :D

 

vart det 20ggr pengarna? var det något fel i systemet, eller?

Nej, Jonson blev ju utvisad i typ 60' och då sköt DIF i höjden på Betfair till runt 10 gånger medans omsättningen på Parbet var mycket låg och det var en som låg ute och erbjöd 12 gånger på DIF. Jag slängde då ner en krok och ville lira DIF till 20 han nappa, 30 sek senare satte Sjölund 1-0 typ. :lol:

 

Blev för övrigt inget lay, så €285 friska minus 2.5% kommission. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malmö - Djurgården X2

Gefle - Elfsborg X2

Bolton - Middlesbrough X

 

Everton - Wigan X2

Shefield U - Reading 2

Watford - Villa 2

 

Birmingham - Ipswich X

Coventry - Leeds 2

Norwich - Crystal P 1X

 

Sunderland - Leicester 1

West Brom - Southend X

Stoke - Burnley 2

Barnsley - Wolverhampton 1

9/12 rätt där, lite tiltande att man bommat några när man nu lyckats sätta en del skrällar DIF (18%), X i Wigan (13%), X i Ipswich (18%) X i Southend (12%) sen var det ytterligare några 20-30% som gick in. Kan alltså bli bra betalt för 13 rätt, kanske någon hundring till mig för en tia ifall Villa gör sitt jobb.

 

Var lite semi-tiltad innan DIF livebetet. Tennismatchen hade Melzer en 1-0 ledning i set innan motståndaren Mathieu avbröt, och mitt bet på nordicbet voidades. :evil: Sen visste jag i princip att Everton inte skulle klara det så fort jag lagt spelet, och visst de ledde med 1-0 och 2-1 men det sluta till slut 2-2, Hysen måla för Sunderland men det räckte bara till 1-1. Boro gjorde i alla fall sitt jobb och klara ett kryss, men det var mitt kära DIF som rädda mig! :heart:

försök undvika DIF

:heart::heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHA!! JESS! Satte just ett livebet på Djurgårn 1% gånger 20.

 

Sjölund 1-0! :D

 

vart det 20ggr pengarna? var det något fel i systemet, eller?

Nej, Jonson blev ju utvisad i typ 60' och då sköt DIF i höjden på Betfair till runt 10 gånger medans omsättningen på Parbet var mycket låg och det var en som låg ute och erbjöd 12 gånger på DIF. Jag slängde då ner en krok och ville lira DIF till 20 han nappa, 30 sek senare satte Sjölund 1-0 typ. :lol:

 

Blev för övrigt inget lay, så €285 friska minus 2.5% kommission. :)

Sånt är najjs. Men hur tänkte du? Vågade du ens hoppas på DIF i det läget?

 

Som Gnagare måste man ju säga att dagen var ok. Helst hade jag sett att MFF-DIF blev oavgjort, men nu vann iaf det lag som hade minst poäng. Gefle-IFE hade man hoppats på att Gefle skulle sätta straffen i slutet. Men 1-1 är okej.

Tips: Spela AIK imorrn ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt är najjs. Men hur tänkte du? Vågade du ens hoppas på DIF i det läget?

 

Som Gnagare måste man ju säga att dagen var ok. Helst hade jag sett att MFF-DIF blev oavgjort, men nu vann iaf det lag som hade minst poäng. Gefle-IFE hade man hoppats på att Gefle skulle sätta straffen i slutet. Men 1-1 är okej.

Tips: Spela AIK imorrn ;)

Alltså marknaden på Betfair och Parbet var helt annorlunda strax efter Jonsons utvisning. På Betfair låg oddset mellan 8 och 10. Medans omsättningen var enormt låg på Parbet och en kille erbjöd 12 gånger. Redan det var ju ett överodds, och jag var nära att lira det. Men i sista sekunden höjde jag upp det till 20 gånger, för jag gissa att han kanske skulle ta det i och med att det inte fanns några andra som ville backa hans bet. Han gjorde mycket riktigt det också.

 

För övrigt så påverka ju inte utvisningen DIFs chanser nämnvärt, nästan så att laget började spela bättre efter röda kortet och 20 gånger var ett klart överodds. Röda kort och DIF verkar ha en konstig effekt annars, man har ju varit en man mer i flera matcher utan att kunna vinna, t.ex. mot KFF och HeIF, nu när man själva åker ner till 10 så vinner man. :D

 

Men men, MFF hade ju ett par svettiga chanser där på slutet. Så jag hade en del flyt. Nåja ett ROI på 444% just nu. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt lirat med stryktipssystemet! Om Villa vinner blir det en tia och enligt prognosen blir det en finfin ROI...
Blir till och med 2 10:or. :) För jag hade 1X i Norwich matchen och det blev 2. Så jag kommer få 2 med 10 rätt. :)

 

2 x 1156 kr. Nåja, nu är det ju inte precis säkert att Villa klonkar.

 

Ah, så var det ja. Jag ryggade raden rakt av, för övrigt. Oavsett hur det går för Mellbergs gäng så spöar du min lokala spelbutiks andelsspel rejält. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SPEL 7

Objekt: Man Utd(-0.75) v Arsenal (laya Arsenal till 1.67)

Vad: Man Utd

Odds: 2.47

Bookie: Betfair

Insats: 1% (€15)

Man Utd har startat enormt starkt, hade visserligen lite problem med Celtic i UCL, med det tror jag knappast påverkar dem nämnvärt här, och de vann ju trotsallt matchen mot skottarna till slut. Arsenal å andra sidan har inlett EPL svagt (vinstfria efter 3 matcher) och en förlust här vore en mindre katastrof för londonlaget. Men det känns som att Man Utd är nummret större just nu.

 

ManU har dessutom tre raka segrar på Old Trafford med Arsenal som motståndare och är förlustfria i lagens sex senaste möten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt lirat med stryktipssystemet! Om Villa vinner blir det en tia och enligt prognosen blir det en finfin ROI...
Blir till och med 2 10:or. :) För jag hade 1X i Norwich matchen och det blev 2. Så jag kommer få 2 med 10 rätt. :)

 

2 x 1156 kr. Nåja, nu är det ju inte precis säkert att Villa klonkar.

 

Ah, så var det ja. Jag ryggade raden rakt av, för övrigt. Oavsett hur det går för Mellbergs gäng så spöar du min lokala spelbutiks andelsspel rejält. 8-)

Hehe nice. Säker på att du inte kryssa i fel i Sunderland, Norwich och Coventry matcherna? ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FT Watford - Villa 0-0

 

Ingen stryktips klonk, enbart 9r.

 

BTW, vart har alla andra bettingdagböker tagit vägen? Kommer ihåg att det var en del andra användare som skrev förrut. Varför är de inte kvar längre? Eller är det bara jag som är blind?

Tyvärr... Och synd att man kom på först i 85:e minuten i Villamatchen att man borde ha spelat tungt på 1x för att säkra vinsten...
Det kunde man iofs gjort, men nu var det dock inga enorma summor det handlade om. Hade det varit några 10k så hade jag nog surebettat hem åtminstone en liten del av vinsten. Var ju annars Coventry och Norwich matcherna som svider mest. Hade Coventry som segrar ett bra tag, men valde att lira Leeds, trots deras usla start. Sen missa man en halvgardering i Norwich och det är inte kul. Sunderland och Villa var inte mycket att göra åt imo.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...