Dildo Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Hejsan Presenterar mig som Arne "Ankan" Eriksson och har hängt runt här på pokerforum under annat nick under en lång tid och tycker att det i dagarna är dags att kasta upp en dagbok. Mest för egen del då detta förhoppningsvis ger ytterligare mening i mitt spelande. Bakgrund Som jag tidigare nämnt heter jag Arne Eriksson men kallas i folkmun för "Ankan". Bor för tillfället i norrland där jag även avslutat mina studier.18 år fyllda, nyss förlorat min kära flickvän och har därför nu ännu mer att tillföra på pokerborden. Började lira poker som så många andra (?) som underage och har gått den långa vägen från familje poker till nätpoker, lång och lång kanske den inte varit men den har kantats av misslyckanden, glädje, frustration, framgång, tårar, svett (ännu inte blod ) men allra främst har jag haft hemskt roligt under min resa. Men det har inte enbart varit en dans på rosor genom åren, mitt brinnande intresse för poker har kostat mer än ett och annat krossat tangentbord eller kastrerade möss. I mitt fall blev konsekvenserna för en tid sedan att jag och min flickvän gick skilda vägar efter ett antal år vid varandras sidor, detta till väldigt stor del p.g.a mitt poker spelande men självklart var vårt förhållande kantat av andra igenkännande tendenser som hör relationer till. Vi kan iallafall kort nöja oss med att pokern var min fristad när det varit som allra jobbigast, där jag gömde mig många gånger . Återkommer till detta under rubriken mål Sån är jag Tiltar aldrig, slår aldrig sönder någonting, går när koncentrationen sviker mig. Så räkna inte med några saftiga tilt historier på rullen Den enda typ av tilt jag möjligtvis kan ha tendens att genomföra är att börja spela allt för många händer, men jag går aldrig upp och skottar eller kastar i väg nåågra inköp bara för att spelet sviker mig, då går jag hellre ifrån datorn. Det är framförallt mitt starkaste vapen, diciplinerad och väldigt stabil, jag vet vad jag vill och jag vet även att det inte blir bättre av att spela sämre, enklare sagt än gjort va ? Men för mig funkar det! Tidagare resultat! Började tidigt spela poker, mest för att se om jag hade något där att göra, tryckte in 25$ på expekt och fick genom tur och extremt tight slyn spel upp dessa till 200$ på 0.05 - 0.10. Fortsatte att spela den nivån någon månad. när bankrullen stigit över 1.000$ kände jag att det var dags att ta nästa nivå i besiktning. Stegade med ett nervöst grepp om musen över till 0.10 - 0.20 och slynade på rätt bra under ytterligare någon månads tid. under denna tid spelade jag upp min br till 6.400$ dvs över 300 inköp knep jag på denna micro limit, resten är historia! Dagsläget I dagsläget har jag en total br att röra mig med på ungefär 8.000$ där jag pumpat in 2.000$ på PP och 2.000$ inom prima nätverket, resten finns för finansierande av spel på mitt neteller konto. Troligen kommer även 2000$ inom en snar framtid att läggas på ett sit and go projekt, dock inte klart när detta kommer att ske, uppdaterar detta fortlöpande i dagboken. Kommer att spela 0.25 - 0.50 och eventuellt även 0.5 -1 men kan även få för mig att spel en mix av dessa med inslag av 0.10 - 0.25 allt efter dag och humör. Mål 2006 Här kommer det finnas både personliga mål men naturligtvis även poker relaterade mål. ¤ spela ihop 6BB/100h ¤ Utveckla mitt spel och spela stationerat på 0.5 - 1 och 1 - 2 innan året har nått sitt slut. ¤ Spela en större Liveturnering Inom de närmaste 4 Månaderna ¤ Lägga en rulle på 2000$ och spela sit and go´s och utvecklas inom detta ¤ Fortsatt multitabla med 6 bord och åtminstonde 10.000 händer i veckan ¤ Spela ihop minst åtminstonde 200$ i veckan totalt 3200$ innan Julhelgen. ¤ Åka på semester till ett varmare land under Jul & Nyår för att sedan till våren åka och Pokra i ett asiatiskt land ¤ Åka och se Barcelona mot Real Madrig eller något övrigt stort lag ¤ Åter skaffa flickvän (icket tidsbegränsat) Titta gärna in och önska mig lycka till eller anmärk på något stav/syftningsfel i min presentation. Citera
Dustinz Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Ska bli roligt att läsa, lycka till! vem ska jag akta mig för på prima? Citera
bzkt Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 under denna tid spelade jag upp min br till 6.400$ dvs över 300 inköp Imponerade Citera
stoffe83 Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 hehe först skrev du att det gått åt ett par tangentbord och ett antal möss hade kastrerats, men sen skrev du att du aldrig slår sönder något Jag kanske bara missförstod Lycka till! Citera
Dildo Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Jag kanske bara missförstod Ja du gjorde nog det, jag menade mer att det har kostat MER än ett och annat tangentbord och kastrerade möss, uttryckte mej kanske konstigt Ska bli roligt att läsa, lycka till! vem ska jag akta mig för på prima? Akta dej för allt och Alla speciellt super fisken "Ankan" Går ut med mina Alias senare i dagboken, håll till godo så länge Citera
Juster Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Good luck! Du måste vara rikligt utrustad med tålamod för att orka grinda NL50 med $8000? Citera
Bluwajt Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 GL! Verkar bli en intressant dagbok detta att följa Citera
Dildo Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Good luck! Du måste vara rikligt utrustad med tålamod för att orka grinda NL50 med $8000? Tack Eftersom jag har rullen på två olika sajter utöver de 4000$ som jag har på neteller kontot så blir det faktiskt inte så mycket över att lira så mycket annat 2000$ av dessa kommer ju förmodligen också att gå till sit and go projektet som startas upp så småningom Och tålamod är något jag verkligen har Citera
Dildo Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Hej & tack för de lyckoönskningar som dimpt ned under dagen som gått Dagens första och förmodligen sista session (Fre) på PP har spelats, blygsamma resultat har däsvärre uppnåtts. väldigt lite action vid borde, tajt och vekt. tittar ned i etc KQs på knappen, raisar 5 bb får endast en syn med mig, flopp: 10 A 7 betar systematiskt ut och fi lägger sig! Jag har inget emot att vinna potten "här och nu". Men när fi endast synar 10% av gångerna så får jag inte heller action när jag väl hittar av. Tycker PP har blivit xtremt tajt den senaste tiden, iförsej äre ju bara kvälla ännu men jag har upplevt detta under en längre tids period. Hoppas fi som trycker med hålsteg drag återkommer inom kort har inte spelat en hand som gått allin på över 3.000 händer vilket måste sägas konstigt när det ändå rör sig om party! Gröna siffror är alltid trevligt trots att det bara var lillplusset som hittades ¤15/9 30.56$ BR: 2030.56$ Nu blir det en öl och sedan utgång Citera
Dildo Postad 16 September , 2006 Författare Rapport Postad 16 September , 2006 Blir dåligt med spel när det har blivit Lördag och de stora fotbolls ligorna är i gång, började dagen med att plöja igenom MFF - DIF (okej ingen stor liga men ändå ), känns underbart med 1-0 seger trots Malmö pressen mot slutet Sedan blev det en stunds poker för att nu men laptopen i knät följa Deportivo - villarreal. Som sagt. inte många poker händer spelade valde därför att spela lite 0.10 - 0.25 NLT på PP medan jag tittade på fotbollen plus ett inköp på ungefär 200 händer innan koncentrationen brast och fotbollen tog över. Tänkte Posta ett par HH från dagens spel men det får vänta tills i natt eller i morgon. + 27$ BR 2057$ Citera
DaPine87 Postad 16 September , 2006 Rapport Postad 16 September , 2006 Ska bli riktigt trevligt att följa Spelar också NL50 på prima Vilken sida plussar du bäst på av party och prima? Och dem där 300 inköpen du vann, hur många timmar/händer låg bakom dem? Citera
Kollikock Postad 17 September , 2006 Rapport Postad 17 September , 2006 Titta gärna in och önska mig lycka till eller anmärk på något stav/syftningsfel i min presentation. Lycka till! Jag kan inte låta bli att anmärka på att du särskriver en del och det ser taskigt ut. T ex fotbolls ligorna i ditt senaste inlägg... Men som sagt, lycka till med monsterparty! Citera
Dildo Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 Vilken sida plussar du bäst på av party och prima? Jadu, Prima är ett väldigt oprövat kort för mig. Gillar inte alls deras klient medan jag älskar party. Kommer tidigare ifrån Tain nätverket vilken jag personligen har en väldigt stor kärlek till. Men att plussa på party måste väl vara den enklaste biffen som finns, om man tål en och annan vecka av utdragningar. swingsen på party är heller inget att leka med Och dem där 300 inköpen du vann, hur många timmar/händer låg bakom dem? Jag spelade väldigt mycket under den tiden och kunde sitta och slyna 8 timmar om dagen på 6 bord vecka in & vecka ut. 3.000 händer om dagen var inte sällsynt så utan statistiskt underlag så kan vi säga 2.500 x 90 så 225.000 händer och 6 x 90 540 timmar vilket vi får till ungefär 10 dollar i timmen. skall även sägas att två turneringsvinster på 300$ respektive 900$ är inräknade. följt/följer din dagbok, lär nog dimpa ned ett antal kommentarer där också! kan inte låta bli att anmärka på att du särskriver en del och det ser taskigt ut. Tack, ska tänka på det Citera
Dildo Postad 17 September , 2006 Författare Rapport Postad 17 September , 2006 Här kommer en HH ifrån gårdagens harvande på NLT25. $25 NL Texas Hold'em - Saturday, September 16, 16:25:21 ET 2006 Table Table 108098 (Real Money) Seat 6 is the button Total number of players : 6 Seat 1: goosegoss ( $9.73 ) Seat 3: jdjwright ( $12.05 ) Seat 4: michaelsy ( $10.95 ) Seat 6: swashim ( $28.20 ) Seat 2: Hero ( $24.30 ) Seat 5: ALLINCONNER ( $24.40 ) goosegoss posts small blind [$0.10]. Hero posts big blind [$0.25]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ ] jdjwright calls [$0.25]. michaelsy raises [$0.50]. ALLINCONNER folds. swashim folds. goosegoss calls [$0.40]. Hero calls [$0.25]. jdjwright calls [$0.25]. ** Dealing Flop ** [ , , ] goosegoss checks. hero checks. Check raise planer föds (perfekt position) jdjwright bets [$0.25]. michaelsy calls [$0.25]. goosegoss raises [$1]. Hero calls [$1]. bestämmer mig för att syna för att markera på turn jdjwright folds. michaelsy folds. ** Dealing Turn ** [ ] goosegoss bets [$1]. Hero raises [$3.5]. Raisar, men ser gärna att han går för en hålstege goosegoss calls [$2.5]. ** Dealing River ** [ ] goosegoss checks. Hero bets [$4]. betar ut hoppas få betalt av etc J10 goosegoss folds. Hero does not show cards. Hero wins $15 personer med erfarenhet från dessa låga nivåer vet att fi älskar att gå för drag. Nå vad tycker ni spelar jag handen helt cp?, kommentarer uppskattas. Citera
Kollikock Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 personer med erfarenhet från dessa låga nivåer vet att fi älskar att gå för drag. Nå vad tycker ni spelar jag handen helt cp?, kommentarer uppskattas. Varför inte låta honom betala för draget redan på floppen då? Då vinner du ju mer pengar. Och bottentvåpar är ju ingen höjdarhand direkt. Särskilt inte som det redan kan finnas en stege på bordet och ni är fyra som ser floppen. Höj på floppen säger jag, men var beredd på att släppa ifall det blir för mycket action. Citera
DaPine87 Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Jag tycker definitivt du ska höja direkt på floppen, det finns 11 kort i leken som är riiiktigt jobbiga, lika bra att låta dem betala om dem vill dra för hålpipan... Sen tycker jag att du ska betta lite mer på turnen, nu bettar du typ 1/2 pott, betta 2/3 eller helpott. Citera
Dildo Postad 18 September , 2006 Författare Rapport Postad 18 September , 2006 Höj på floppen säger jag, men var beredd på att släppa ifall det blir för mycket action. Sant, funderade på omslaget redan där och inser att jag även borde gjort så. i normala fall är jag en ytterst aggresiv spelare efter flopp och vinner många händer där. Jag tycker definitivt du ska höja direkt på floppen, det finns 11 kort i leken som är riiiktigt jobbiga, lika bra att låta dem betala om dem vill dra för hålpipan... Sen tycker jag att du ska betta lite mer på turnen, nu bettar du typ 1/2 pott, betta 2/3 eller helpott. Det första du skriver är jag beredd att hålla med dig om, det andra håller jag både med dig om men ändå inte. efter hans bet på 1$ blir potten 5.5$ jag betar därefter 3.5$ vilket inte är halv pott utan snarare just 2/3 av potten. (3.6$ är 2/3) men jag förstår poängen och vill gärna ha potten just där! Tack för kommentarerna! Citera
DaPine87 Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 efter hans bet på 1$ blir potten 5.5$ jag betar därefter 3.5$ vilket inte är halv pott utan snarare just 2/3 av potten. (3.6$ är 2/3) men jag förstår poängen och vill gärna ha potten just där! Efter hans 1$ bet är potten 5.5$, men sen bettar du ju inte 3.5$, utan du bettar upp till 3.5$ vilket är 2.5$ över hans bet, alltså 2.5$ i en 5.5$ pott Citera
garpen Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Varför ska du spela en stor och dyr(?) liveturnering? Känns som ett dåligt sätt att bränna pengar på om du inte kan spela turneringar. Citera
DaPine87 Postad 18 September , 2006 Rapport Postad 18 September , 2006 Varför ska du spela en stor och dyr(?) liveturnering? Känns som ett dåligt sätt att bränna pengar på om du inte kan spela turneringar. Håller med, satsa istället på några turneringar på nån pokerklubb i närheten, sattelitar du däremot in dig i nån stor liveturre så är det ju bara att spela på Citera
Recommended Posts