gularn Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Poker: Texas Holdem NL Nivå: 0.5/1$ och 2.5/5kr - 5/10kr. Introduktion: Som smågambler under gymnasiet slaskade jag bort lite pengar på lången och grayhound. Och några år senare upptäckte jag nätpoker och slängde in en hundring då och då som jag spelade bort inom 24 timmar. Vid det senaste årskiftet bliv jag dock inspirerad av BuBBa123 här på forumet att ge pokern ett seriöst försök. 200$ åkte in på Absolute Poker och de pengarna har jag klarat mig på tills nu. Rullen e dessvärre rätt liten för tillfället (1500$ ungefär) då jag hela tiden plockat ut. Och alla mina skottningar har gått åt h*lvete. Nu har jag dock ett litet extrajobb (ja vet, varför sitta på ett kontor för att tjäna pengar när man kan va hemma? men det e faktiskt rätt skönt ibland) så jag hoppas slippa ta ut får pokern nu. Anledningen till att jag börjar skriva en dagbok här är att jag haft en 3-dagars semitilt efter några dåliga sessioner på svenska spel och som jag inte bara tror beror på otur. Gick nyligen över från FR till SH och e på tok för slaskaggro för motståndet på SS och känner att jag måste utvecklas som spelare för att inte gå under. Jag kommer i dagboken att ta upp lite situationer jag hamnat i och har funderingar över och jag kommer självklart att skriva om hur jag utvecklas. Övrigt: Är 23 år gammal och läser ekonomi i Uppsala men e uppväxt i Täby (lokalpatriot). Har en flickvän vilket tar lite tid från pokern, men men... Citera
Sladdis Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Poker: Texas Holdem NLNivå: 0.5/1$ och 2.5/5kr - 5/10kr. Introduktion: Som smågambler under gymnasiet slaskade jag bort lite pengar på lången och grayhound. Och några år senare upptäckte jag nätpoker och slängde in en hundring då och då som jag spelade bort inom 24 timmar. Vid det senaste årskiftet bliv jag dock inspirerad av BuBBa123 här på forumet att ge pokern ett seriöst försök. 200$ åkte in på Absolute Poker och de pengarna har jag klarat mig på tills nu. Rullen e dessvärre rätt liten för tillfället (1500$ ungefär) då jag hela tiden plockat ut. Och alla mina skottningar har gått åt h*lvete. Nu har jag dock ett litet extrajobb (ja vet, varför sitta på ett kontor för att tjäna pengar när man kan va hemma? men det e faktiskt rätt skönt ibland) så jag hoppas slippa ta ut får pokern nu. Anledningen till att jag börjar skriva en dagbok här är att jag haft en 3-dagars semitilt efter några dåliga sessioner på svenska spel och som jag inte bara tror beror på otur. Gick nyligen över från FR till SH och e på tok för slaskaggro för motståndet på SS och känner att jag måste utvecklas som spelare för att inte gå under. Jag kommer i dagboken att ta upp lite situationer jag hamnat i och har funderingar över och jag kommer självklart att skriva om hur jag utvecklas. Övrigt: Är 23 år gammal och läser ekonomi i Uppsala men e uppväxt i Täby (lokalpatriot). Har en flickvän vilket tar lite tid från pokern, men men... Gött de! Lycka till, kommer att titta in! Citera
Gäst Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Har en flickvän vilket tar lite tid från pokern, men men... Ska vi bilda klubb? Lycka till med liret! Citera
Dustinz Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Har en flickvän vilket tar lite tid från pokern, men men... Ska vi bilda klubb? Lycka till med liret! får jag vara med? Citera
Gäst Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 Har en flickvän vilket tar lite tid från pokern, men men... Ska vi bilda klubb? Lycka till med liret! får jag vara med? Japp, alla får vara med! Kanske ska bilda en studiegrupp där vi kan diskutera olika sätt för att få tillåtelse att pokra Citera
gularn Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 bra initiativ, jag e på! för att få ordning på pokern måste man få ordning på tjejen Citera
Dustinz Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 jag har fått mig o bli speltorsk, funkar skitbra. Citera
Bubba123 Postad 15 September , 2006 Rapport Postad 15 September , 2006 skön titel upp ur träsket nu jacke, bellagio 08 ^^ Citera
gularn Postad 15 September , 2006 Författare Rapport Postad 15 September , 2006 Igårkväll blev min första stund som en pånyttfödd spelare. Mitt första mål blev att få ordning på disciplinen och det är det jag kommer att arbeta på tillsvidare. En liten lista med saker jag ska styra upp: - Små bet på river är ofta värdebet och jag måste intala mig själv att de inte är tecken på svaghet och inte slänga in en bluffreraise - Folk bluffar sällan med 2xPot all-in och även om de gör det finns det inget större värde i att syna med toppar om man inte är riktigt säker - Spelar på tok för mycket händer och tänker för lite på position och stackdjup. Betraktar alltför många suited gap connectors som potentiella monster och synar alltför mycket på knappen. Synar också för mycket från lilla blind. Är bara dumt att träffa toppar med en dålig kicker och involvera sig själv i nåt man borde stannat utanför från. Spelet i går gick okej (+1000 på 2.5/5kr på SS på några timmar). Lyckades hålla nere slaskandet rätt bra och tyckte att jag genom att ha disciplin preflop också fick bättre disciplin postflop. Det blev liksom mer eftertanke för varje hand. Och man slapp bli tiltad för att nån annan hade bättre kicker än en själv. En kort men rätt kul händelse inträffade också: Satt en kille vid namnet Rasse1 vid bordet. Han hade uppenbarligen ingen koll på vad gul betyder i pokersammanhang utan tog mig för att va kines och skriver - Vi ska ta dig din gul*** i chatten. Två händer senare sitter jag på på 89 och flopp kommer 822. Jag bettar ut och han synar. Turn 2. Rasse1 som bluffat en del bettar hårt och jag känner att hade han suttit på en stark hand hade han slowspelat. Jag synar och river kommer 4. Han bettar ut, jag reraisar och han trycker. Var inte speciellt orolig och läget gjorde att det blev en instasyn. Rasse1 visar upp K4, blir tömd och försvinner. Poker4life! Citera
gularn Postad 24 September , 2006 Författare Rapport Postad 24 September , 2006 Börjar få ordning på disciplinen men klonken lyser i sin frånvaro och bankrullen står still.. Vinner en del småpotter och blir uttdragen på de stora. Sen saknar jag fortfarande en del disciplin på river. Bettar pot på nötsetet hela vägen till river där stegkortet kommer. Tänker att ingen kan väl vara så dum att dom synat så hårt men det är klar dom gör det. Så när dom slår om efter min värdebet synar jag så klart. Har för höga tankar om mänskligheten helt enkelt och de ska bort! Men i slutändan är man väl ändå tacksam för att så många drar så hårt på drag, måste bara sluta betala av till dem när de väl träffar. Har lite allmäna funderingar om floppad färg också, synade en raise med 89s igår och träffade färgen. PFraisaren, en idiot som bluffade mkt, bettar pot varpå jag reraisar. Då trycker han in degen och som det var på SS satt båda på dubbla inköp. Jag tänkte att han satt på ett drag då han inte borde potbetat och synade. Men inte, han satt på J7s och hade också floppad färg. Hur som helst så ofta vid liknande spel kan det ju vara ett drag som gäller också alternativt ett set. Men är det nånsin värt att riskera så mycket pengar på en relativt marginell situation? Citera
Recommended Posts