MajkTheBike Postad 9 Oktober , 2006 Rapport Postad 9 Oktober , 2006 Visa henne att du tjänar mer på pokern än vad hon gör på sitt jobb! Bevisa för henne att du är en vinnande spelare! frågan är bara hur länge..... 1 månd, 2 år. 5 år.... Du ska väl leva längre än så. Kan ju alltid falla tillbacka på MacDonalds och vända hamburgare Citera
gräset Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 det enda du kan göra om du har en "trångsynt" mor är att visa upp resultat, på lång sikt. let the money talk! Citera
TEMP Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Om du inte kan acceptera att ge upp så försök med någon stor gest, typ betala hennes lån eller nåt, sen säga att ni är square. Citera
emil_c Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Är 19 år och har flyttat hemifrån (till viss del pga pokertjatet) och lever på pokern. Jag tjänar ca 10 ggr mer på pokern än jag gjort om jag skulle jobbat och det på mindre tid än jag skulle lagt ner på jobb. Min gode mor verkar ha fått för sig att pokern är djävulens påfund. Varje jäkla gång jag träffar henne är det tjat om att hon tror jag är spelberoende och att jag måste sluta med poker och skaffa ett jobb. Jag anser mig inte ha några spelproblem alls. Har aldrig sökt några kickar utan grindat upp från grunden och spelar nu med överdriven bankroll 6 bord, ca 5h per dag. Morsan menar att eftersom jag spelar så mycket _måste_ jag vara spelberoende och hon verkar se det som sin plikt att sätta stopp för det hela. Jag har tänkt leva på poker nått år innan jag pluggar vidare och under tiden leva gott (dyrt) och samtidigt samla på mig pengar för framtiden. Utöver pokern jobbar jag som personlig assistent några timmar i månaden (För att ha nått på cv) och läser upp några kurser på komvux för att få 20,0 (varför vet jag inte). Argumentet att jag tjänar mkt mer på pokern än att jobba biter inte ett dugg. Gör som alla andra, jobba! Pokern ska inte ersätta ett jobb. Poker är farligt. Se bara på allt som står i medierna! Hur övertyga mor min att jag inte är spelberoende och att poker just nu är ett mycket bättre alternativ än att jobba? Som det är nu säger jag väl typ att det är mitt liv och jag måste få bestämma själv vad jag vill göra, men vore ruggigt skönt att få slut på tjatet. Någon som har nån bra idé hur? "you gonna take your momma out tonight and show her what its all about!" Ta med din mamma hem, sätt dig och spela (kanske inte fyra bord då detta kan ses som överdrivet och förvirrande) och visa henne hur det funkar så kanske hon får lite förståelse.. Citera
Dahlberg Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Citera
ematic Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Du är en väldigt sorglig människa. Citera
eyedol Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Haha, du gjorde en Crippoli Citera
o_x_e_n Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Skönaste jag hört=) Citera
Jake Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem haha Citera
sorenj Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Min morsa är exakt likdan. Det man ska göra för att få henne att hålla tyst är att ignorera henne, vissa nol intresse för hennes motargument och svara korthugget. Det får henne defenitivt att hålla tyst. Citera
toyzar Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 men hallå tjänar du 10 ggr mer på poker än ett jobb så är du ju rätt loaded och hon borde redan insett. Alla morsor är väl emot poker.. Det är ju "turspel". Sen är det inte väldigt många "proffs" som är spelberoende. Sen att dem är bra på det är en annan sak. Citera
rickie Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Wtf Låter rätt lågt. Citera
Waggho Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Min morsa var likadan ett tag, sen samlade jag ihop 30 lax i 1000 lappar gick in på hennes rum och slängde det på henne och frågade vad hon tjänade i månaden. Sen dess har det inte vart några större problem Wtf Låter rätt lågt. Det beror på vilken read du har på fi och din egen bordsimage. Om morsan har humor och man gör det med glimten i ögat och det tas på rätt sätt låter det väl som en kul grej. Kanske. Citera
Waggho Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Min morsa är exakt likdan. Det man ska göra för att få henne att hålla tyst är att ignorera henne, vissa nol intresse för hennes motargument och svara korthugget. Det får henne defenitivt att hålla tyst. En kommunikationens mästare har talat! Citera
cessan Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Ok, såhär gör du... 1. Efter en lång natts grindande går du upp o sätter på kaffekokaren så hon får nybryggt kaffe på morgonen. 2. Du skjutsar henne till jobb så hon slipper åka buss. 3. Du hämtar henne efter jobb säger att du hade en bra pokernatt o ger henne lite pengar, några tusen borde räcka.. 4. Du köper nått fint till henne, en ny säng t.ex 5. Du säger till henne att du älskar henne och att inget av detta hade du kunnat göra om det inte vore för pokern.. 6. Cash is King, glöm aldrig det. Citera
Magnus89 Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Varför bryr du dej om vad hon tycker? Antingen är hon avundsjuk eller rädd om dig. Säg att du har en pakt med djävulen så kanske hon förstår att du aldrig förlorar. Citera
Stormen_Per Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Varför bryr du dej om vad hon tycker? Antingen är hon avundsjuk eller rädd om dig. Säg att du har en pakt med djävulen så kanske hon förstår att du aldrig förlorar. Alla vet att du är ett troll, lägg av. Citera
rk2005 Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Min mamma tyckte heller inte om att jag spelade först och kallade mig dagligen men sen börjde jag vinna så då tog tjatet slut Citera
Waggho Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Min mamma tyckte heller inte om att jag spelade först och kallade mig dagligen men sen börjde jag vinna så då tog tjatet slut Du menar "callade"? Citera
rk2005 Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 HAHAHAHAHAAHAH självklart Cessan my man! Jag ska gula dig imorgon på Hangover Citera
@ntonius Postad 15 December , 2007 Rapport Postad 15 December , 2007 Min mamma tycker inte heller om att jag spelar poker. Hon har till och med gått så långt att hon spottar på mig när jag sover. Citera
Nidalo Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 köp henne en fin julklapp och säg att det kommer från pokerpengarna! ;D Citera
Kape Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 köp henne en fin julklapp och säg att det kommer från pokerpengarna! ;D Nej, det är pengakåta flickvänner man smörar för med pengar. Morsor vill veta att deras barn inte råkar illa ut och då gäller bara att visa att man gör något som håller i längden. Gdailys tips om studier på halvfart finansierade av poker är klockrent. Kan OP dessutom visa på ett regelbundet sparande som garanterar en buffert så ger sig morsan så småningom. Drömmen för lilla mamma är naturligtvis att hennes älskling om 6-7 år är färdigutbildad civilingenjör eller liknande utan skulder och med 1.000.000 kr på sparkontot. Citera
tarmac Postad 17 December , 2007 Rapport Postad 17 December , 2007 Du menar "callade"? SKALLADE Citera
brut Postad 20 December , 2007 Rapport Postad 20 December , 2007 Är 19 år och har flyttat hemifrån (till viss del pga pokertjatet) och lever på pokern. Jag tjänar ca 10 ggr mer på pokern än jag gjort om jag skulle jobbat och det på mindre tid än jag skulle lagt ner på jobb. Min gode mor verkar ha fått för sig att pokern är djävulens påfund. Varje jäkla gång jag träffar henne är det tjat om att hon tror jag är spelberoende och att jag måste sluta med poker och skaffa ett jobb. Jag anser mig inte ha några spelproblem alls. Har aldrig sökt några kickar utan grindat upp från grunden och spelar nu med överdriven bankroll 6 bord, ca 5h per dag. Morsan menar att eftersom jag spelar så mycket _måste_ jag vara spelberoende och hon verkar se det som sin plikt att sätta stopp för det hela. Jag har tänkt leva på poker nått år innan jag pluggar vidare och under tiden leva gott (dyrt) och samtidigt samla på mig pengar för framtiden. Utöver pokern jobbar jag som personlig assistent några timmar i månaden (För att ha nått på cv) och läser upp några kurser på komvux för att få 20,0 (varför vet jag inte). Argumentet att jag tjänar mkt mer på pokern än att jobba biter inte ett dugg. Gör som alla andra, jobba! Pokern ska inte ersätta ett jobb. Poker är farligt. Se bara på allt som står i medierna! Hur övertyga mor min att jag inte är spelberoende och att poker just nu är ett mycket bättre alternativ än att jobba? Som det är nu säger jag väl typ att det är mitt liv och jag måste få bestämma själv vad jag vill göra, men vore ruggigt skönt att få slut på tjatet. Någon som har nån bra idé hur? Morsan kanske har rätt;-) Sämt åsido. Skaffa dig en ordentlig tjej. Lite sunda hobbys. Visa att du är lycklig (om du nu är det). Träffa mamsen ofta. Mvh Brut Citera
Recommended Posts