chapman Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Är intresserad av boktips som ger dig en ahaupplevelse och får dig att tänka till. De som får dig att se nya saker i din omvärld/ändra världsuppfattning*. Alltså inte bara bra böcker. Jag börjar med två böcker Da Vinci-koden - Jesus som en vanlig människa med idag levande avkomma. Maria Magdalena som hans kvinna Alkemisten - Gudomliga tecken i vardagen, följa ditt livsöde * Att ändra världsuppfattning är kanske lite mycket begärt men ni förstår nog vad jag menar. Edit: glömde skriva att alla former av ironi och försök till humor undanbedes i tråden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockbole Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 "The Game" av Neill Strauss "Tärningsmannen" av Luke Rheinhardt(stavning?) "The Dirt", Motley Crues självbiografi Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Gödel, Escher, Bach: An Eternal Golden Braid av Douglas Hofstadter Nalle Puh (rubbet) av A.A. Milne Midnight Nation av Michael Straczynski Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 sex slaves - luise brown http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=1860499031&s=1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ski_punk Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Du sköna nya värld - Aldous Huxley http://www.bokus.com/b/9189538587.html?pt=search_result Kanske given, vad vet jag, klassiker hursom. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
parre Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 För att vara riktigt klyschig (och först!) så måste jag ju nämna Orwells klassiker 1984... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tamtaram Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Arne Ankas samlade verk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Ska du ha med Da Vinci koden så kräver jag in Liftarens guide till galaxen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
worim Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 <3 Ursula Le Guin - The Dispossessed http://en.wikipedia.org/wiki/The_Dispossessed Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JNL Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 "The Game" av Neill Strauss"Tärningsmannen" av Luke Rheinhardt(stavning?) "The Dirt", Motley Crues självbiografi Tärningsspelaren av Luke Rhinehart menar du väl Mörn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Betterman Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 "The Game" av Neill Strauss"Tärningsmannen" av Luke Rheinhardt(stavning?) "The Dirt", Motley Crues självbiografi Hehe - senaste boken jag läste var "The game" och i veckan som gick fick jag en leverans med böcker varav Tärningsmannen och The Dirt var med! Liksom Lemmy's White Line Fever. En bok verkligen värd att läsa är "Jonathan Livingstone Seagull" ("Måsen" på svenska) av Richard Bach. Även "Illusions", "One" och "The Bridge across forever" av samme författare är mästerverk (inte bara enligt mig). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fredyr Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Med tanke på tidigare bokförslag så måste jag väl nämna Den nionde insikten av James Redfield Men jag säger nog Focaults pendel av Umberto Eco. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 14 September , 2006 Rapport Share Postad 14 September , 2006 Livsstrategier av Dr. Phil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cafka Postad 16 September , 2006 Rapport Share Postad 16 September , 2006 Fight Club, av Chuck Palahniuck. Utkommer på svenska nu i höst också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hockbole Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Betackar mig för råd från revisorer JNL. På det här sättet kommer du aldrig få tillbaks de böcker jag lånat av dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Albert Postad 19 September , 2006 Rapport Share Postad 19 September , 2006 Freakonomics Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Esperit Postad 20 September , 2006 Rapport Share Postad 20 September , 2006 terry pratchetts night watch.. samhällsironi i dess bästa form. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts