Gå till innehåll

Bra låtar med långa titlar


eurythmech

Recommended Posts

En kollega påstod sig känna till en lång låttitel - "Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave making noises", detta googlades.

Det visade sig att hon var felinformerad, och syftade på "Several Species of Small Furry Animals Gathered Together in a Cave and Grooving with a Pict" med Pink Floyd.

 

Det är okej, skratta åt henne.

Det jävla aset har med sig Jelly Beans till jobbet och har två gånger lurat i mig "Buttered Popcorn".

 

Nå, låtom oss gå vidare till saken.

Bra låtar med långa titlar var det.

 

Johnny Boy - You are the generation that bought more shoes and you get what you deserve

 

Scott McKenzie - San Francisco (Be Sure to Wear Some Flowers in Your Hair)

 

Bubblare:

 

Cardigans - I need some fine wine and you, you need to be nicer

 

Ska tänka hårt på flera.

Fyll gärna på.

Jag är en sucker för titlar och skulle kunna bli kär i en låt innan jag hört den. Även om det vore typ hårdrock.

Nej kanske inte hårdrock. Men typ...nej okej jag är för kräsen för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fall out boy är ett band som verkar gilla att sätta långa titlar på sina låtar:

 

"I Slept With Someone In Fall Out Boy and All I Got Was This Stupid Song Written About Me"

 

"I’ve Got a Dark Alley and a Bad Idea That Says You Should Shut Your Mouth (Summer Song) "

 

"Our Lawyer Made Us Change the Name of This Song So We Wouldn't Get Sued"

 

Grymt bra låtar också, särskilt den sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mesta med Sufjan Stevens från hans album Illinois. Riktigt bra skiva dessutom.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Illinois_(album)

 

T ex låt nummer 2, "The Black Hawk War, or, How to Demolish an Entire Civilization and Still Feel Good About Yourself in the Morning, or, We Apologize for the Inconvenience but You're Going to Have to Leave Now, or, 'I Have Fought the Big Knives and Will Continue to Fight Them Until They Are off Our Lands!'"

 

Han tycker om långa titlar och det kommer nog fler för han ska göra en skiva för varje delstat i USA. Än så länge har han hunnit med Illinois och Michigan har jag för mig.

 

edit: Jag får fanimej inte rätt på länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hellacopters - Hopeless case of a kid in denial

 

Seriöst, den här låten hade jag inte hört på flera år och hade helt och hållet glömt bort den. :heart:

 

Samma här... det var denna topic som fick mig att tänka på den. Vi har spelat den otaliga gånger live, och den är fan ingen lek efter 8 öl kan jag berätta :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...