Gå till innehåll

NLT - JJ mot konstigt FI hur agera?

Recommended Posts

Postad

Ingen read alls på denna snubbe mer än att han är lite små fiskig.

Raisar som vanligt upp med JJ, brukar ofta va ngn idiot floppar set när dom checkminiraisar.

Men väljer syn för att se vad snubben kmr att göra på turn,

men så checkar han, då blir jag fundersam. slowspelar han ngt här, eller försökte han bluffa?

Dom svarta J J

1: Kan väl inte folda floppen?

2: Ingen ide att re raisa på floppen? känns inte som man vinner på det, finns en del där ute.

3: Hur agera på turn?

4: Hittar jag syn på rivern?

Skriv gärna nivå ni är stabila på, funderat på hur analyserna skiljer sig

på dom olika nivåerna.

Seat 1: Bleaze87 ($21.50 in chips)

Seat 3: HERO ($256.45 in chips)

Seat 4: northsaile ($32.50 in chips)

Seat 5: allinartist ($98.50 in chips)

Seat 6: wishbone12 ($223.45 in chips)

Seat 7: .pneumokogge ($113.90 in chips)

Seat 9: -Rufsen-0 ($69.60 in chips)

Seat 10: joshyjosh ($65.50 in chips)

ANTES/BLINDS

-Rufsen-0 posts blind ($0.50), joshyjosh posts blind ($1).

PRE-FLOP

Bleaze87 folds, HERO bets $4, northsaile folds, allinartist folds, wishbone12 folds, .pneumokogge folds, -Rufsen-0 folds, joshyjosh calls $3.

FLOP [board cards 3D,6H,9D ]

joshyjosh checks, HERO bets $7, joshyjosh bets $14, HERO calls $7.

TURN [board cards 3D,6H,9D,AD ]

joshyjosh checks, HEROchecks.

RIVER [board cards 3D,6H,9D,AD,AC ]

joshyjosh bets $25, HERO?

* RP - KF *

Postad
Skulle troligen slått om på flopp igen eftersom jag tror han kan ett färgdrag elller möjligen något par, och sen betalat av om han hade set.

Säg jag slår om till runt 30d då måste jag syna/pusha oavsett turn kort om han synar flop, för han har så lite kvar i sin stack?

Postad
30 i potten efter hans mini-raise och han har drygt 40 till bakom. Jag hade ställt redan där för att slippa ett jobbigt turnbeslut och pressa dragen maximalt.

Kanske bara jag som känner att när dom checkminiraisar så har dom ofta riktigt bra hand och vill bygga pott?

Postad
30 i potten efter hans mini-raise och han har drygt 40 till bakom. Jag hade ställt redan där för att slippa ett jobbigt turnbeslut och pressa dragen maximalt.

Kanske bara jag som känner att när dom checkminiraisar så har dom ofta riktigt bra hand och vill bygga pott?

Japp, så är det! Det är bara du som känner så så tryck nu! ;)

Postad

Om det är din read på spelaren så ska du ju lägga mot hans mini-raise, och så säker är du väl knappast? Då finns det i princip bara ställ kvar som bra alternativ. Finns ju sjukt många kort du inte vill se på turn och du kan mycket väl ha bäst hand här och få syn av sämre.

Postad

Om det är din read på spelaren så ska du ju lägga mot hans mini-raise, och så säker är du väl knappast? Då finns det i princip bara ställ kvar som bra alternativ. Finns ju sjukt många kort du inte vill se på turn och du kan mycket väl ha bäst hand här och få syn av sämre.

Sant. Nej säker är jag inte alls... Bara dålig erfarenhet från checkminiraisar på turn från förr , som sitter i kanske.

Ok 2st som tycker ställ, är nog som ni säger!

weakt av mig!

tack för svaret

Postad

Vilken sämre hand synar ett ställ på floppen? TT möjligen, that's about it.

Postad

9an, flushdrag? tror det är som bäst coinflip på liknande händer

eller?

Postad

Preflop:

Rätt höjning fr tidig position. Kanske höjt till 5 dollar i o m att JJ inte är så stark ändå. Men förmodligen hade BB synat 5 dollar också om han synar 4.

Flopp:

Rätt att betta 7. Fi reraise kan betyda allt fr set, till drag till att han sätter dig på AK, AQ och inte tror att du har träffat floppen, så man ska inte dra för stora växlar på det. Helt rätt dock att syna här för att få mer information på nästa gata, och kontrollera pottstorleken. Att slå om igen känns helt fel då du comittar dig med en hand där du inte riktigt vet var du står.

Turn:

Här gör du fel som checkar.

Här tycker jag att du ska trycka in 20 dollar (fi har runt 50 kvar). Du har ju representerat en stor hand preflopp och på flopp. Genom esset kan du representera färg eller träff på AK.

Skulle Fi slå om eller syna så har han dig nästan alltid och du släpper handen på river eller checkar igenom den.

Men genom att checka på turn så står du inför samma kostnad på rivern, fast utan den information som du skulle fått på turn genom att betta.

Att följa den linje jag föreslår förbättrar även ditt metaspel då det gör dte väldigt svårt för din motståndare att veta när du bluffar på två gator eller spelar med en hand.

Postad
Preflop:

Rätt höjning fr tidig position. Kanske höjt till 5 dollar i o m att JJ inte är så stark ändå. Men förmodligen hade BB synat 5 dollar också om han synar 4.

Flopp:

Rätt att betta 7. Fi reraise kan betyda allt fr set, till drag till att han sätter dig på AK, AQ och inte tror att du har träffat floppen, så man ska inte dra för stora växlar på det. Helt rätt dock att syna här för att få mer information på nästa gata, och kontrollera pottstorleken. Att slå om igen känns helt fel då du comittar dig med en hand där du inte riktigt vet var du står.

Turn:

Här gör du fel som checkar.

Här tycker jag att du ska trycka in 20 dollar (gi hst tuny 50 kvar). Du har ju representerat en stor hand preflopp och på flopp. Genom esset kan du representera färg eller träff på AK.

Skulle Fi slå om eller syna så har han dig nästan alltid och du släpper handen på river eller checkar igenom den.

Men genom att checka på turn så står du inför samma kostnad på rivern, fast utan den information som du skulle fått på turn genom att betta.

Att följa den linje jag föreslår förbättrar även ditt metaspel då det gör dte väldigt svårt för din motståndare att veta när du bluffar på två gator eller spelar med en hand.

Tack så hemskt mkt för svaret!

Ja, checken på turn håller jag med dig om när jag tänker tillbaka.

Men var nog mest för att det blev 3färgat+A.

Men du har helt rätt pang på där som du säger! Så jag vet vart jag står.

Men frågan är om han bettar 9an igen på rivern eller om man är slagen.

Postad

För samma kostnad får han ju showdown, det duger väl som information?

Det är möjligt att det är rätt att beta turn ändå för att skydda handen, men information har inget med saken att göra där.

Postad

9an, flushdrag? tror det är som bäst coinflip på liknande händer

eller?

Han ska ju vara lobotomerad om han synar med 9an. Flushdrag har du som sagt oftast bara coinflip emot ändå.

Sant men hade torskat 100d innan så inte + pengar i den stacken

Spelar ingen som helst roll för ditt beslut huruvida du ska syna eller ej.

Postad
Han ska ju vara lobotomerad om han synar med 9an. Flushdrag har du som sagt oftast bara coinflip emot ändå.

Folk är ofta lobotomerade på NL100, speciellt när de sitter med runt ett halvt inköp. Jag räknar med att mot average NL100-fisk får du syn av hyffsat starka 9:or hälften av gångerna om du ställer här.

Jag gillar inte att syna floppen eftersom det finns mängder med senarion som gör att vi kanske lägger bäst hand på turn i en pott som börjar bli stor.

Alla överkort till vårt par, alla ruter samt alla 7:or, 8:or, 9:or och T:or är rätt tråkiga kort om han pottar till oss på turn. Och kommer en blank på turn och han skjuter igen vet vi lika lite om vår hand som på floppen.

In med degen!

Postad
Och kommer en blank på turn och han skjuter igen vet vi lika lite om vår hand som på floppen.

Nej, vi vet ju att han skjutit igen på en blank turn. Det gör stor skillnad.

Faktum kvarstår att vi riskerar mycket för att vinna lite om vi ställer på flopp. Och de gånger vi får syn och leder så är det ofta knappt, medan vi är helt döda vid de flesta syner.

Postad
Och kommer en blank på turn och han skjuter igen vet vi lika lite om vår hand som på floppen.

Faktum kvarstår att vi riskerar mycket för att vinna lite om vi ställer på flopp. Och de gånger vi får syn och leder så är det ofta knappt, medan vi är helt döda vid de flesta syner.

Tror på bet på turn för att försöka ta över potten, fold mot omslag.

Men ställning på floppen vettu fan.

Om han var fullstackad hur ska man spela handen då?

Postad

Gör det så stor skillnad att vi kan hitta folden? Om vi ändå synar så spelar det ju ingen roll då resultatet blir det samma.

Vi stoppar in 45 i potten för att vinna 30, så himla lite är det inte. Räkna sedan med att vi majoriteten av gångerna får syn av 9:or och TT och färgdrag (även om vårt EV mot ett färgdrag inte behöver vara så stort om han även har överkort) utav händerna vi slår. De enda händer vi behöver vara rädda för är väl 33, 66 och 99 egentligen (hur ofta slår inte QQ+ om pre?) och då håller jag med om att vi ligger rätt illa till minst sagt.