Hajzy Postad 11 September , 2006 Rapport Postad 11 September , 2006 Inte någon speciell read på FI. Vet bara att han kan överbetta ofta. Och att han tycker om att syna mig på floppen. NL $100 Texas Hold'em (No Limit) 5 seats max, Real money Seat 1 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1 Seat 0 (playing) : Player 0, amount $108,01 Seat 1 (playing) : HERO, amount $109,80 Seat 2 (playing) : Player 2, amount $182,62 Seat 3 (playing) : Player 3, amount $123,32 Seat 4 (playing) : Player 4, amount $51,25 Player 2: Small Blind ($0,50) Player 3: Big Blind ($1) Player 0: Big Blind ($1) ** Dealing Down Cards ** Dealt to HERO: [Ad, 9d] Player 4: Fold Player 0: Raise ($2) HERO: Raise ($8) Player 2: Fold Player 3: Call ($7) Player 0: Call ($6) ** Dealing Flop ** Community cards: [2s, 6h, 9h] Player 3: Check ($0) Player 0: Check ($0) HERO: Bet ($20) Player 3: Fold Player 0: Call ($20) Jag vet att det finns många händer han synar med här, har sett hur många gånger som helst att han synar en $20 bet här med middle pair eller top pair, låg pocket.... Han verkar aldrig vilja tro att jag sitter på hög pocket eller liknande. ** Dealing Turn ** Community cards: [6c] Player 0: Check ($0) HERO: Hur tycker ni jag ska spela på turn? Händer som jag tror att han har är 9X, 6X, 87,77-88, 55-22. Tror inte att han spelar TT så här. hans read på mig är nog att jag höjer med ganska många händer, och det är väl därför han tycker om att syna mig på flopp eftersom han ofta tror att jag är tom. Citera
Emilio Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 beta typ 70% av pott eller något Citera
Jeppann Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Ja ös på. Dock måste du ju lägga dig mot omslag. Citera
Hajzy Postad 12 September , 2006 Författare Rapport Postad 12 September , 2006 Potten ligger på $60 FI har $80 kvar. Kan jag lägga mig mot omslag här om jag bettar kring $40-$50? Citera
edison Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Känns inte så hett att folda för $30-40 när potten ligger på 180-190... Check känns ganska bra tycker jag, trots dragen. Du sätter uppenbarligen inte fi på färgdrag? Checka och syna ner river som inte är T eller 5 typ kanske. Citera
richardd Postad 12 September , 2006 Rapport Postad 12 September , 2006 Med den HD du har fi på är väl bet/syn ett ganska enkelt alternativ? Förstår inte varför du utesluter set och färgdrag utan någon speciell read. Mot en mer realistisk HD tycker jag att du kan checka turnen och syna dom flesta riverbetsen och värdebeta blanka rivrar lite lagom då han troligen synar dig i hopp om AK. Citera
Hajzy Postad 13 September , 2006 Författare Rapport Postad 13 September , 2006 Missade färgdraget. 100% säker på att om han har färgdrag på flopp så synar han. Check känns inte bra eftersom jag inte vill ge honom ett gratis kort. Och jag är även 80% säker på att han bettar ut på river. mest troligen ett överbet som han ofta gör vilket det blir ännu svårare för mig att syna. Det bästa här är väl att betta $50-$60 eftersom jag då inte heller kan folda om han trycker. Kanske även finns en chans att han foldar en bättre hand då, men det är väl inte så stor chans. Vad ska han folda med som är bättre än A9? Inte en chans att han foldar TT här iaf. Citera
Gyre Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Det bästa här är väl att betta $50-$60 eftersom jag då inte heller kan folda om han trycker. Kanske även finns en chans att han foldar en bättre hand då, men det är väl inte så stor chans. Vad ska han folda med som är bättre än A9? Inte en chans att han foldar TT här iaf. Framför allt, vad ska han syna med som är sämre? Känns som att du inte får syn av en enda sämre hand på turn om du bettar runt 3/4 pott eller mer, skulle väl vara 87h isf. Jag hade checkat bakom och syna de flesta riverbetts lite beroende på storlek och vilket kort som kommer. Citera
brut Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Betta. Din hand står sig bra relativt hans HD. Han kan mycket väl syna med en sämre hand(par+drag, drag med överkort, sämre 9, combodragmm) Citera
wingman Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Beta 40 det är ändå en hyfsad bet i förhållande till 64.50 potten samtidigt som du betar halva hans kvarvarande stack. Är han inte stark så vill han nog inte gå all-in eftersom han tänker att "det bara kostar 40 för dig att syna" 40 ger också dåliga odds för hans drag. Och som sagt slår han om så kan du folda där och sparar 40 dolares. Citera
Myssion Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Har rätt svårt att tänka mig att det är korrekt att vika efter att ha betat 40 där. Citera
wingman Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Har rätt svårt att tänka mig att det är korrekt att vika efter att ha betat 40 där. Varför det? Vad ska du slå lixom? Förstår att du tycker potten redan är så fet men jag tror (om man inte har nån grymt bra read på fi förstås) att en fold där blir +EV Citera
edison Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 handen är för marginell för att spela om hela stacken... dock fint SD-värde! Citera
Kenny_Roger Postad 13 September , 2006 Rapport Postad 13 September , 2006 Har rätt svårt att tänka mig att det är korrekt att vika efter att ha betat 40 där. Varför det? Vad ska du slå lixom? Förstår att du tycker potten redan är så fet men jag tror (om man inte har nån grymt bra read på fi förstås) att en fold där blir +EV Då kan man nog tänka sig att en bet är -EV. Bet/fold med de här stackarna känns enormt dåligt. Citera
Hajzy Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Är ganska säker på att han synar med en nia. drag vette tusan.. Bettar iaf ut $50, och finns väl ingen mening med att lägga sig efter hans all in? Community cards: [6c] Player 0: Check ($0) HERO: Bet ($50) Player 0: Raise ($80,01) HERO: Call ($30,01) ** Dealing River ** Community cards: [5s] Citera
Sansrom Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Checka turn: - pottkontroll - bluffvärde på river - showdownvärde Tror detta sammantaget uppväger det faktum att du ger gratiskort. Citera
edison Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Bettar iaf ut $50, och finns väl ingen mening med att lägga sig efter hans all in? Nej. Checka turn: - pottkontroll - bluffvärde på river - showdownvärde Tror detta sammantaget uppväger det faktum att du ger gratiskort. Bra sammanfattning på det jag har argumenterat för hela tiden Citera
Hajzy Postad 14 September , 2006 Författare Rapport Postad 14 September , 2006 Checka turn: - pottkontroll - bluffvärde på river - showdownvärde Tror detta sammantaget uppväger det faktum att du ger gratiskort. Är ganska säker på att han trycker på river om jag checkar turn. Vad ska jag göra om det kommer ett skrämsel kort? syna oavsett vilket kort som kommer? Citera
Sansrom Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Checka turn: - pottkontroll - bluffvärde på river - showdownvärde Tror detta sammantaget uppväger det faktum att du ger gratiskort. Är ganska säker på att han trycker på river om jag checkar turn. Vad ska jag göra om det kommer ett skrämsel kort? syna oavsett vilket kort som kommer? I stort sett, ja. Citera
wingman Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 I stort sett Nej! Vi snackar Full ring! Icke shorthanded Citera
edison Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 I stort sett Nej! Vi snackar Full ring! Icke shorthanded lol? Citera
Sansrom Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 I stort sett Nej! Vi snackar Full ring! Icke shorthanded För det första tycker jag ett femmannabord är shorthanded. Sen tror jag det bästa sättet att utnyttja att fi spelar som han gör är att låta honom bluffa bort sig på river. Och sen är det inte 100% att han ställer på river heller bara för att han gör det ibland, så det är inte säkert att showdown blir så dyr. Citera
wingman Postad 14 September , 2006 Rapport Postad 14 September , 2006 Nej men oj d va visst shorthanded haha ops my bad! move to strike ja nej men då kan vi väl köra din linje sansrom Citera
Recommended Posts