Gå till innehåll

NLT - QQ i stor pott


eardy

Recommended Posts

7 spelare vid bordet, Jag sitter på Button-1.

Jag har raisat ganska mkt preflop och continubettat mkt på floppen, allt som oftast med bra starthänder.

Jag har 47$.

Jag får

 

Q :club: Q :spades:

En spelare har postat blind. Han checkar

Jag raisar till 1.5$

Button foldar

sb raisar til 3.75$

Alla foldar fram till mig.

Sb, callas Fi, har 31$

Jag har read på Fi som hyfsat kompetent, ganska tight och aggresiv, åtminstone preflop.

 

Jag reraisar till 11.5$

Fi callar

Känns som en legitim höjning

 

Floppen 10 :heart: 8 :club: K :spade:

Fi Checkar

Jag checkar

Blir lite rädd för den här floppen, vill inte ha ett stort checkraise mot mig, jag tror inte han skulle respektera ett bet från mig särskilt mkt.

 

Turn 9 :spade:

Fi Checkar

Jag bettar 10$

Tror inte Fi har särskilt bra kort, då skulle han inte släppa en så farlig bräda. Dessutom kan knekt eller dam rädda mig på turn om Fi skulle sitta på en Kung.

Fi callar

River 3 :club:

Fi checkar

Jag checkar

 

Känns inte som han callar med en sämre hand eller foldar en bättre hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sb, callas Fi, har 31$

Jag har read på Fi som hyfsat kompetent, ganska tight och aggresiv, åtminstone preflop.

Jag reraisar till 11.5$

Fi callar

Jag bettar 10$

Fi callar

 

Känns inte som han callar med en sämre hand eller foldar en bättre hand.

 

Alltså Fi har $31, investerar $11.5 pre-flop, $10 på turn. Enda handen du slår är JJ eller ett missat drag. Check på river funkar bra.

 

Så som jag ser det spelar Fi som en ubertomte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det känns inte som att han sitter på AA lr KK, för då hade nog degen åkt in innan floppen.

 

QQ känns också mindre sannolikt med tanke på vad du håller, så kvarstår väl i princip AK och JJ.

 

Om han är någorlunda kompetent så synar han väl inte en tredjedel av sin stack med JJ, frågan är om det ens är klokt att göra med AK i en CG. Kan dock vara AKs...

 

Kan hända att Fi checkar fram AK till dig för att checkrejsa dig. Men sen när du checkar och turn kommer väldigt dragvänligt så vill han dra ner kostnaden för handen o fortsätter spela passivt.

 

Om det är JJ han håller så är han inte kompetent som du antyder, utan superfisk.

 

Sen hade jag nog inte bettat turn, utan checkat och synat ner rivern pga QQ.s showdownvärde samt överkort på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar du nåt lr??????????

 

 

:roll:

 

Han har ju postat handen i "handanalys" så förmodligen vill han ha analyserat hur han spelade handen.

 

Undrade DU något eller? :roll:

 

vad jag kan minnas från tidigare handanalyser brukar trådskaparen ha nån typ av undran om något speciellt parti i handen, exempelvis kan en sådan undran belysas med ett frågetecken (?) eller något i stil med borde jag ha bettat turn etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...