Gå till innehåll

Jacken - siktar på NL200 till sommaren.


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 336
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, så har vi varit 10st ÖPS-maffioser som spelat Uppsala Open.

2000 SEK i inköp och fina 47K SEK i första pris.

76 deltagare varav de flesta verkar vara av relativt hög klass.

Vi hade våra förhoppningar om minst en ÖPS på finalbordet. Men det brast då Nyman åkte på 11e plats.

 

För min egen del då; hamnade (som vanligt) på ett i mina ögon vasst bord.

Lindgren mitt emot mig var den enda jag kände igen, han blev nummer två att lämna bordet. Först av oss ÖPSare.

Första handen jag spelar är en 53 i spader från SB. 6 limpare och BB sätter sig och steker på om han ska höja eller inte. (BB verkar i mina ögon vara ganska ovan vid live-spel).

 

En stor jugge har limpat UTG och ser enormt ivrig ut när BB steker, jag tänker direkt att han har limpat något stort. KK eller AA.

Så kommer floppen 353 två klöver. Wow tänker jag, knack knack fram till UTG som bombar en femhundring på den 300 stora potten. Okej, synar väl den.

Turn kommer K, AJ. Där satt den för honom. Jag knackar igen, han bettar 1200. Jag slår upp den i 2500 och han synar direkt.

Va faan, har han KK eller? J på river. Funderar ett tag på att knacka över den men tänkte att om jag läst honom helt jävla fel så kan han ha typ A3 eller så och då gäller det att få ut max. Så bettar 4000 på den typ 7K stora potten. ALL IN skriker juggen och det betyder ca 3000 till. Svårt att lägga nu och jag får för mig att jag är ute mot hans KK. Nej han har helt enkelt varken kunnat lägga AA eller sätta mig på något som slår AA. Mkt skumt.

 

Uppe på 20k, sitter ett tag och får för mig att limpa 44 UTG efter enorm korttorka. 5 limpar fram till BB som verkar vara en riktig highroller. han slår upp den i 8 BB och jag inbillar mig att det är ett move. Är det stål så är det bara AA han inte kommer kunna lägga eftersom jag kommer spela den så att han borde fatta att jag har honom slagen.

Floppen kommer 585 vilket är bra om han har typ KK, QQ eller JJ.

Han bettar ut svagt och jag slår upp den tre gånger hans bet. Stek stek stek, SYN. Hmm.. Skulle han verkligen göra detta med ovan nämda händer? Hur som helst har jag lagt i 3000 i potten nu, fi har ca 5500 kvar. Han blixtcheckar turn och jag blir tvungen att ställa in honom. Självklart blixtsynar han med AA och jag är nere på startstacken 10K. Väldigt snyggt spelad AA från fi, han gav mig nu en väl önskad tomtestatus på detta bord. Nu gäller bara att hitta lite löv så blir det BRA betalt!

 

Men korttorkan blir helt jävla enorm, tar halva Linkans stack med en tiltad tvågators syn med AQ på en ofarlig bräda med A i topp, sätter Linkan på AK eller AQ och tur för mig så gjorde han ett lika pissigt spel som mig och var nästan helt tom.

 

Sitter sen och kastar kort i all jävla framtid känns det som. Efter lunch har jag skapliga 15K och tänker att detta kanske kan gå vägen ändå?

Synar en raise mellan två av de klart bästa på bordet. Potten är ca 4k när jag hittar ett öppet stegdrag med 54, floppen 76A två klöver gör mig inte helt nöjd.

Killen som höjt tidigt bettar ut 3400, fi på SB som är den klart bästa på bordet kallsynar och jag sätter han på klöverdraget då han verkade lite på tilt och framförallt ville han sätta dit en av sina polare.

 

Inbillar mig att jag kan trycka ut snubben som höjde eller SB genom att ställa och sen ha relativt många outs. Min analys verkar helt slut när man tänker på det i efterhand. Eftersom jag sätter han som höjde på AJ-AT nånstans borde jag tro att han viker, däremot lämnar det tillräckligt med döda pengar i potten för att SB ska ha sjukt fina odds på sitt färgdrag som han troligtvis redan leder mot mig på. Så i efterhand ett sjukt dåligt spel även om jag analyserade den rätt bra.

 

Hur som helst trycker jag med mina 12k och det visar sig vara världsrekord i dålig tajming. Visst, bägge fi sätter mig nog på stålet tack vare min tajta image. Däremot har fi ur tidig position hittat tvåparet med sin 67s och SB floppat TP med A4 i klöver och har alltså också nötfärgdraget. Okej tänkte jag, en 8 som inte är klöver så är vi hemma. Med ÖPS-mått är ju detta ungefär en coinflip mot två så starka motståndare. Men ingen klonk och jag är ute.

 

Kändes enormt stressat när jag hade åkt ut, min stack hade räckt i säkert 5-6 perioder till utan att bli jätteshort. Hur som helst läste jag situationen relativt bra och tänkte bara på att bygga en stor stack snabbt. Jag ville inte bubbla, jag ville vinna. Därav stressen.

Man lär av sina misstag, men jag har alltid svårt att lägga ett bra drag när jag tagit syn med en marginell hand efter en så pass kall dag som detta var kortmässigt.

 

Hur som helst drog vi hem till Henning och drog lite 1/2 fylleslask special och snittpotten landade runt 200:-

 

Lade grunden till ett fint plus där jag höjer en restradle till 28:- med T2 ruter och floppar mittenpar, bettar, turnar tvåparet och får fullt betalt av Mange som floppat TPTK och nötfärgdrag. Ingen klonk. Blev bra pröjs och början på en rush som gav 1100:- plus och räddade helgen någorlunda iaf.

 

Alltid roliga kvällar med ÖPS-maffian även om vi spelade skit i Uppsala Open.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, har tiltat lite på att Prima låg nere hela förmiddagen. Spelade lite Seven card stud och mörkpoker. Åkte som 35 av 150 i en 50:-s på SS.

 

När sidan sen kommer upp hittar jag en fin klonk, kände mig sjukt taggad och på det humör man alltid vill vara.

Detta förtogs dock då jag sprang in i AA med KK två gånger inom tio minuter. Den där jäävla riggen.

 

Hur som helst hittade jag ett plus på 90$ plus bananer.

 

Ska slaska en timme till innan jag måste åka hem till lägenheten för att använda ett Bua-begrepp; Jag har tvättstugan! :shock:

 

BR på PL: 940$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brutalt slarvigt med uppdateringar, men så går det när Glocalnets service och speed är lägre än glocalnets.. :roll:

 

Skämt åsido, fortfarande inget bredband i lägenheten och jag glider mellan att åka hem till päronen, flickvännens föräldrar och joggys lya med flickvännens laptop för att kunna spela in några bananer för November månad.

 

Spelade ett pass nu och hade galet bra klonk, plussade dock bara ett inköp under en och en halv timme och känner att jag kunde fått mer betalt vid flera tillfällen.

 

Rullen ligger iaf på 975$ nu efter att jag hittade ett litet back hos joggy i Fredags eftermiddag, var en del öl inblandat.

Inga fler kommentarer i ämnet.

 

Ska iaf bära över datorn någon dag i veckan till lägenheten så jag iaf kan börja sukta över hur det kommer se ut där jag kommer spendera en hel del tid framöver.

 

Bredbandet kommer om 2-3 veckor, nu får dom fan tamej sätta fart!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har det varit tal om storgrinden hos joggy. Har bara spelat totalt 4 timmar, inga stora bananlådor alltså. Men väl en galet skön klonk och bra betalt hela tiden.

 

Backade min rulle ner till 1109$ första passet (den oväntade ökningen är antagligen bananleveransen, kommer dock inte åt account history osv så det lämnar jag osagt. Kanske dragit nån lyckad fylleslask eller!?)

 

Backen på första passet låg på ca 75$ vilket borde stämma med månadens bananleverans.

Hur som helst, plusset blev hur som helst upp till 1360$.

Spelade stabilt men fick framförallt betalt VARJE träff!!

 

Ett tag satt jag och räknade och hade då 14 inköp spridda över mina sex bord som jag spelar på PL. Det är hursomhelst personligt rekord, säkerligen många maratongrinders som skrattar omkull joltcolan nu. Men så är det.

 

Hem och laga lite smaskigt käk till frugan som ligger hemma sjuk.. :/

Kanske hittar lite slask ikväll här hos joggy, i så fall blir det uppdatering igen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom då beskedet om att bredbandet blivit installerat, sitter just nu hemma hos päronen och funderar på hur jag ska orka flytta dator och stol och hela paketet. Men det ska nog lösa sig.

ÄNTLIGEN HEMMAGRINDEN IGEN!

 

Spelade ÖPS igår och jag spelade så jävla dåligt så man nästan skäms, allas vår Joggy vann och tog en fin skalp, flytt upp till en slutlig tredje eller andra plats på rankingen för året är osäker där.

Grattis till en värdig ÖPS-vinnare i Nyman, helt klart imponerad över hur han lyckas dra finalbord på finalbord! Han tröck väl 5 eller 6 finalbord, själv lyckades jag med två varav jag rök direkt på det andra och det första var i Januari. Fan så man skäms. Nytt år nya tag brukar dom säga va?

 

Igår blev jag utspelad av Linkan med KT på brädan KJ4 två klöver, han spelar den jävligt snyggt, checkar turn som får mig att sätta han på draget och dubblar upp honom på en blank river mot hans JJ.

Sen var det utför och ställde till slut med A4s och fick syn av Linkans AKo ingen klonk trots hålstegar och färgdrag på turn. Hursomhelst spelade jag i övrigt riktigt uselt, gjorde ett par snygga spel men dom överskins av alla idiotmissar. Kan dock skylla på att jag var relativt kortkall. På ca 4 timmars spel lyfte jag AA på knappen och snodde blindsen, i övrigt var min bästa starthand AK som jag brände en del på mot Manges JJ där jag inte träffade flopp.

 

Hursomhelst spelade en timme hemma nu, iskallt och backen på ca inköpet. Får ta igen det ikväll.

 

Har iaf satt ett mål på att spela 70 timmar på Purple Lounge och har lovat mig själv att hinna med en del turneringar online också. Kanske det kan bli en klonk eller två.

Ska också lyckas hinna med lite smaskiga pass på Svenska Spel.

Nu ska jag börja bära dator och sattyg, hoppas jag finner klonken i nya lägenheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovars, första passet i nya hemmet var ganska jättekallt faktiskt.

 

Började med att jag brände stordelen av ett inköp med KK på 8 hög bräda där jag visste att jag hade fi av någon anledning. Knektåttan drog dock ut med en J på river, pengarna åkte in på flop.

 

Sen är jag bara allmänt ap-kall i typ en o en halv timme innan jag lyckas hitta några händer efter att ha suttit och gjort moves och tunnelbluffar till förjävelse. (finns det ordet)

 

Hur somhelst slutar passet 60$ back och dagen 130$ back.

Jävligt risigt, men å andra sidan känner jag inte att jag spelat dåligt. Varit rätt sliten efter en lång och seg helg så aggressiviteten kanske bättrar sig till morgondagen. Hursomhelst har inte korten varit med mig, min trötthetsoptimism har kanske gjort att det runnit iväg lite väl mkt.

Tre inköp är det värsta jag backat på riktig grind. Snackar vi Svenska Spel-slask så ligger det nog närmare 7-8 inköp.

Bara att tilta loss och komma igen imorgon!

 

BR: 1220$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapligt tiltad nu.

Spelar sjukt solid poker i en och en halv timme, tripplar med ett set i tior genom att kallsyna floppen KT7 och ser 8 på turn. Då åker degen in mot ena fi´s 87s och den andra vet jag inte vad han satt på. KT?

 

Sen limpar jag AA och får fullt betalt på en Q hög bräda.

 

Sen börjar sattyget, varför varför varför synar jag bara turn här!? Jag inbillar mig att jag kan lägga om river inte är en blank. När den nu är blank så måste jag väl ändå syna!?

Hur som helst ska väl degen in senast på turn? Jävligt uselt spelat.

 

 

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1068861977 starting - 2006-12-04 11:39:14

** Joliane [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- sishenweijia sitting in seat 1 with $41.88

- theprint sitting in seat 2 with $14.71

- layback222 sitting in seat 3 with $74.37

- Partyjack sitting in seat 4 with $45.70 [Dealer]

- KRALI23 sitting in seat 5 with $29.71

- cantona66 sitting in seat 6 with $37.97

 

KRALI23 posted the small blind - $0.25

cantona66 posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

sishenweijia folded

theprint called - $0.50

layback222 folded

Partyjack raised - $2.00

KRALI23 called - $2.00

cantona66 called - $2.00

theprint folded

 

** Dealing the flop: Queen of Hearts, 10 of Spades, King of Hearts

KRALI23 checked

cantona66 checked

Partyjack bet - $6.20

KRALI23 called - $6.20

cantona66 folded

 

** Dealing the turn: 2 of Clubs

KRALI23 bet - $4.50

Partyjack called - $4.50

 

** Dealing the river: 4 of Diamonds

KRALI23 went all-in - $17.26

Partyjack called - $17.26

KRALI23 shows: 4 of Clubs, King of Clubs

Partyjack mucks: Ace of Diamonds, Ace of Clubs

KRALI23 wins $59.42 from the main pot

 

End of game 1068861977

 

[------------------------------------------------------------------------------------------

 

Sen kommer den här klassikern. Trodde jag hade fått in all deg på floppen därav jag bara synar. Trodde helt enkelt att fi var allin, tecken på trötthet måhända!?

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1068863356 starting - 2006-12-04 11:40:57

** Flensburg [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Gravis77 sitting in seat 2 with $49.76

- dethmetal sitting in seat 3 with $59.32 [Dealer]

- filurx sitting in seat 4 with $136.16

- Partyjack sitting in seat 5 with $53.69

- elralfazoid sitting in seat 6 with $43.02

 

filurx posted the small blind - $0.25

Partyjack posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

elralfazoid folded

Gravis77 raised - $2.00

dethmetal called - $2.00

filurx folded

Partyjack raised - $6.50

Gravis77 called - $6.50

dethmetal called - $6.50

 

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 10 of Hearts, 6 of Spades

Partyjack bet - $18.80

Gravis77 folded

dethmetal raised - $37.60

Partyjack called - $37.60

 

** Dealing the turn: 10 of Diamonds

Partyjack went all-in - $10.09

dethmetal called - $10.09

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

Partyjack shows: Queen of Hearts, Queen of Diamonds

dethmetal shows: King of Spades, 10 of Clubs

dethmetal wins $113.13 from the main pot

 

End of game 1068863356

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

Hur som helst vet jag ju att fi sitter på en tia när turn kommer. Men när jag är ur position finns ju inget att göra!? Båda är ju ändå inne med alla pengar i praktiken.

 

Hittar trots dessa två tiltande jävla händer ett plus på 26$.

Förbannat tiltad nu så ska ta frugans hund och köpa en tidning å lite godis eller nåt annat avtiltande. Sen får vi se om jag känner mig taggad för en eftermiddagsgrind.

Så jävla psykiskt att få två såna där pungsparkar när jag ändå låg två inköp plus.

 

BR: 1246$

:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen börjar sattyget, varför varför varför synar jag bara turn här!? Jag inbillar mig att jag kan lägga om river inte är en blank. När den nu är blank så måste jag väl ändå syna!?

Hur som helst ska väl degen in senast på turn? Jävligt uselt spelat.

 

Tror tyvärr du hade fått syn iaf..

 

Självklart, men som det blev nu kan jag ju inte skylla på att jag blev utdragen i lagens rätta mening. Hade känts bättre om jag spelat den som jag ska. Det är lite av en principsak tycker jag.. :)

 

Spelar 45 minuter till, typ andra handen floppar jag QJ5 med JJ, kallsynar fi´s bet på flop och K på turn. Sätter fi på QJ elller KQ när degen åker in då han bara synat på BB. Potten landar på 110$ och han har helt enkelt dragit en gammal hålpipa på mig med AT. Att man inte duckar den när man slaskat med ÖPSmaffian hela helgen!??!

 

Självklart suspekt att hela inköpet åker in på turn, men jag kunde helt enkelt inte lägga. Att han bettade ut gjorde att jag satte han på QJ eller KQ helt enkelt.

 

Hur som helst tappade jag lite till och måste åka efter flickvännen.

BR: 1163$

Skärpning nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara jag som är kall tydligen, min förra vecka sluta -$1k :? Känner precis samma som dig att jag spelar sjukt bra poker men endå så skiter det sig hela tiden så sjukt frustrerande.. Men det släpper väl snart

Okej, de låter inte alltför smaskigt. Nej jag är inte "-$1k-kall" ännu hoppas jag iaf.. :D

 

Även om senaste passet börjar så här; Hur fan kan åttorna svika och inte antingen kvadruppla (ursäkta stavningen) eller para brädan på river? Vilken jävla svacka. Blev tyvärr lite girig på flop, åttorna går ju inte att dra ut tänkte jag, därav gav jag fi väldigt generösa odds märkte jag efteråt.

Betyder dock inte att snubben inte fick en rejäl utskällning alla Hellmuth.

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1069339182 starting - 2006-12-04 18:22:31

** Imogen [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Balzamon sitting in seat 1 with $115.59 [Dealer]

- Moberg72 sitting in seat 2 with $38.88

- Cooltrain sitting in seat 3 with $62.45

- thomas63s sitting in seat 4 with $19.40

- Partyjack sitting in seat 5 with $48.98

- ilbo sitting in seat 6 with $23.25

 

Moberg72 posted the small blind - $0.25

Cooltrain posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: 8 of Spades, 8 of Clubs

thomas63s called - $0.50

Partyjack called - $0.50

ilbo raised - $3.00

Balzamon folded

Moberg72 called - $3.00

Cooltrain folded

thomas63s folded

Partyjack called - $3.00

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 3 of Spades, 8 of Hearts

Moberg72 checked

Partyjack checked

ilbo bet - $9.50

Moberg72 called - $9.50

Partyjack raised - $28.50

ilbo went all-in - $10.75

Moberg72 called - $28.50

 

** Dealing the turn: Ace of Hearts

Moberg72 went all-in - $7.63

Partyjack called - $7.63

 

** Dealing the river: 9 of Hearts

Moberg72 shows: King of Hearts, 10 of Hearts

Partyjack mucks: 8 of Spades, 8 of Clubs

ilbo mucks: Jack of Hearts, Jack of Spades

Moberg72 wins $67.75 from the main pot

Moberg72 wins $99.51 from side pot 1

 

End of game 1069339182

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

Trots denna start plussar jag passet med 60$ tack vare denna skönhet. Så skönt att kunna knacka på river och veta att jag kommer ta allt, jag är 99% säker på att han har "nötkåken" och det lönar sig med överbetten allin.

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1069390921 starting - 2006-12-04 18:52:06

** Dillingen [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- kalapaatti sitting in seat 1 with $64.81

- Partyjack sitting in seat 2 with $62.96

- Ullemann sitting in seat 3 with $7.46

- Balzamon sitting in seat 4 with $122.40

- APT3 sitting in seat 5 with $54.67 [Dealer]

- Piiit sitting in seat 6 with $34.02

 

Piiit posted the small blind - $0.25

kalapaatti posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Partyjack raised - $2.00

Ullemann folded

Balzamon folded

APT3 called - $2.00

Piiit folded

kalapaatti folded

 

** Dealing the flop: Jack of Clubs, Queen of Hearts, Jack of Spades

Partyjack checked

APT3 checked

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

Partyjack bet - $2.27

APT3 called - $2.27

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

Partyjack checked

APT3 bet - $8.84

Partyjack went all-in - $58.69

APT3 went all-in - $41.56

APT3 shows: Ace of Hearts, 6 of Hearts

Partyjack shows: Jack of Diamonds, Jack of Hearts

Partyjack wins $107.09 from the main pot

 

End of game 1069390921

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

Spelade stabilt och förlorade inga stora potter utan att bli utdragen eller badbeatad. Gjort ett par grymma syner med tredjeparet och så vidare och ändå blivit badbeatad av bättre kicker osv.

 

På hästen igen bara.

BR: 1204$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slutat lira 2.5/5 på ss ? Hur var spelet där förresten? mkt fisk?

Hehe, jo det var rätt så fiskigt om man säger så.. haha

 

Men man blir relativt SS-skadad, man börjar spela som skit själv efter ett tag. Har kvar 20K SEK där utifall man blir sugen, men det lutar inte åt att det blir nå mycket slask där i framtiden. Men rekommenderas starkt om man söker god fisk!

 

Kvällspasset börjar trögt idag.

Två inköp på en halvtimme; Först hittar jag AKo på SB, jag brukar allt som oftast bara kallsyna mot en eller två spelare för att mörka handen lite. Nu när jag var ur ur position så bestämde jag mig för att spela den aggro, fick rereraise innan flop och fi var okänd för mig, alltså ingen tajt-varje-dag-grinder. Så degen åkte in i förhoppning om en coinflip. Hade ju redan en femtedel av stacken inne.

Det var essen....

 

Sen floppar jag tvåpar med QJ och tycker att fi spelar den som samma hand som mig eller kanske 22 som gjorde set på floppen QJ2 rainbow. Tyvärr det senare och på den där brädan kan man kanske inte göra något för att komma undan eller?!

 

Sen vänder det och jag hittar stabilitet i stackarna rakt över. Inga stora potter utan rakt igenom stabilt.

Pluset blir 60$

 

BR: 1284$

 

Nu har jag sjukt mkt grus i ögonen sedan tjejens hund väckt mig kl 8 varje morgon i snart en månad. Börjar tära på en sån som faktiskt är van att kunna sylta i sängen ett antal timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började dagens första pass förjävla uselt, brände ett inköp med AA mot QQ på Q hög bräda. Svår att komma ifrån då fi satt på BB.

Sen floppar jag nötfärgdrag med AKh och träffar K på turn och degen åker in denna gång mot AA och ingen klonk.

 

Sen sätter sig en engelsman från London bredvid mig på två bord. Och han säger att han ska spela "low stakes" idag. 40 minuter senare har jag 140$ på båda dessa bord och han har köpt in 6 gånger, tre på varje bord. Han kände väl att när det är lowstakes så måste man lira 80% av alla händer annars är man inge ball. Synd att han inte behärskade lowstakes-spelet denna gång. Sen fortsatte han mala om dessa jävla rivers som gjorde han så fattig fast det faktiskt var han som låg efter hela vägen i varje hand.

 

Nödaståten drog jag in genom att höja JJ till 8 BB efter två limpare. Han glider med och floppar tvåparet med 25. Degen åker in och 8 på river parar brädan högre och jag tömmer engelsmannen. Åtta på rivern! Äntligen börjar ÖPS-riggen infinna sig på nätet också! AMEN

 

BR: 1348$

Thank you Bill!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt kall start på nattpasset. Floppar tvåparet med QJ och bombar bombar bombar hela vägen för att se att fi drog in en låg hålstege. Heders åt det synarmovet.

Sen gick det mkt pengar i många potter innan denna:

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1071768071 starting - 2006-12-05 23:37:43

** Frankfurt [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- werty780808 sitting in seat 1 with $49.25

- deadguy sitting in seat 2 with $111.09

- BowHunterPro sitting in seat 3 with $15.00 [sitting out]

- Partyjack sitting in seat 4 with $50.25

- welshy59 sitting in seat 5 with $108.30

- Marcus85 sitting in seat 6 with $48.00 [Dealer]

 

werty780808 posted the small blind - $0.25

deadguy posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: 10 of Hearts, 10 of Diamonds

Partyjack raised - $2.00

welshy59 folded

Marcus85 folded

werty780808 called - $2.00

deadguy folded

 

** Dealing the flop: 9 of Spades, 2 of Spades, 10 of Spades

werty780808 checked

Partyjack bet - $2.15

werty780808 raised - $4.30

Partyjack raised - $12.90

werty780808 went all-in - $43.20

Partyjack called - $47.50

 

** Dealing the turn: 8 of Clubs

 

** Dealing the river: King of Spades

werty780808 shows: Ace of Spades, 9 of Clubs

Partyjack mucks: 10 of Hearts, 10 of Diamonds

werty780808 wins $97.50 from the main pot

 

End of game 1071768071

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

Inget att göra åt när man spelar den rätt. Synd bara att det är lite för tätt mellan dessa snedsteg nu.

Satt för övrigt på samma bord som legenden Parre här på PF idag. Inga intressanta dueller dock. :shock:

 

Blev inte oväntat storbacken, massa idiotiska badbeats.

BR 1235$

 

En rolig grej som bara inte får hända. Hittar inte denna i HH så får beskriva den:

 

Höjer med AQ ruter. Floppen komer QJ5 två spader och ruter J. Bettar pot. Får syn, potten ligger nu på ca 10$. Turn är ett lågt ruter, typ sexa. Bombar pott igen. Får gayraise av fi. Jag kallsynar. Sätter färgen på rivern och brädan är oparad och fin. Blixtcheckar över till fi som tvärställer med strax under pot. Och vad gör jag, jo jag lyfter AA på bordet bredvid, rycker till och viker nöten efter allt slit! TILT. 80$ i potten hade det blivit. Detta i det värsta momenten av utdragningar, lyckas själv med en utdragning också klonkar man en missclick. Inte varje dag som tur är.

 

Toktrött nu, lite frustrerande att jag känner att jag spelar bra men resultatet inte riktigt kommer. Tålamod, tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I guess if there wasn´t any luck involved I would win every pot.

 

Ett uttryck jag inte allt för ofta myntar i chatten..

 

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1072554867 starting - 2006-12-06 14:06:41

** Bournemouth [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- gorber sitting in seat 1 with $28.01

- MrDAM10 sitting in seat 2 with $58.90 [Dealer]

- storlaxen1 sitting in seat 3 with $38.00

- Partyjack sitting in seat 4 with $50.12

- darthginge sitting in seat 5 with $8.86

- smt2 sitting in seat 6 with $77.52

 

storlaxen1 posted the small blind - $0.25

Partyjack posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Jack of Diamonds, Jack of Spades

darthginge went all-in - $8.86

smt2 folded

gorber folded

MrDAM10 folded

storlaxen1 called - $8.86

Partyjack called - $8.86

 

** Dealing the flop: 9 of Clubs, 5 of Hearts, 8 of Hearts

storlaxen1 checked

Partyjack went all-in - $41.76

storlaxen1 went all-in - $29.39

 

** Dealing the turn: 10 of Clubs

 

** Dealing the river: 9 of Diamonds

storlaxen1 shows: 10 of Spades, 10 of Hearts

Partyjack mucks: Jack of Diamonds, Jack of Spades

darthginge shows: Ace of Diamonds, 2 of Clubs

storlaxen1 wins $25.26 from the main pot

storlaxen1 wins $82.36 from side pot 1

 

End of game 1072554867

 

Såna här dagar vill man knappt försöka. Man vinner en hyfsad pott och PANG så åker man på en sådan här känga. Fick in 40$ mot två spelare med AA och ena fi floppar stegen. Sådana dagar är inte roliga, nu har jag hamnat i ett helt knippe av sådana dagar verkar det som..

 

Backen på 113$, BR 1107$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte mig ner för att glo på den nya Beckfilmen på datorn, efter ett tag kom jag på att jag faktiskt skulle kunna rejka några dollar under tiden. Så jag slår upp tre bord. Tar ungefär tio minuter innan jag har hela Stacken inne med KK preflop från CU. Självklart har fi AA, hade inte varit omöjligt att slänga KK där. När jag hade rereraisat till 13$ borde jag kunna komma ifrån. Men eftersom jag har en relativt lös image kring blindarna så måste jag ta synen där för att inte bli rumpknullad varje gång. Ursäkta uttrycket!

 

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

** Game ID 1073631839 starting - 2006-12-07 00:01:45

** Dresden [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Partyjack sitting in seat 1 with $62.22

- Ichimonji sitting in seat 2 with $43.21 [Dealer]

- Zeekoe sitting in seat 3 with $21.76

- Ctonk sitting in seat 4 with $46.10

- TheBeatClub sitting in seat 5 with $59.63

- MrHoegh sitting in seat 6 with $39.64

 

Zeekoe posted the small blind - $0.25

Ctonk posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Ace of Hearts, 6 of Hearts

TheBeatClub raised - $1.00

MrHoegh folded

Partyjack called - $1.00

Ichimonji called - $1.00

Zeekoe called - $1.00

Ctonk folded

 

** Dealing the flop: 8 of Hearts, 7 of Hearts, 3 of Diamonds

Zeekoe bet - $2.15

TheBeatClub called - $2.15

Partyjack called - $2.15

Ichimonji called - $2.15

 

** Dealing the turn: King of Hearts

Zeekoe checked

TheBeatClub checked

Partyjack checked

Ichimonji bet - $3.11

Zeekoe folded

TheBeatClub raised - $6.22

Partyjack called - $6.22

Ichimonji called - $6.22

 

** Dealing the river: Jack of Clubs

TheBeatClub bet - $9.00

Partyjack went all-in - $52.85

Ichimonji folded

TheBeatClub went all-in - $41.26

TheBeatClub shows: King of Diamonds, Jack of Diamonds

Partyjack shows: Ace of Hearts, 6 of Hearts

Partyjack wins $129.28 from the main pot

 

End of game 1073631839

 

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

 

Vet inte om spelet på turn är skitdåligt. Vill bara ducka en parad bräda och få in all deg genom att få det att se ut som en bluff.

Att jag skulle få syn av "bara" topp två där hade jag aldrig ens hoppats på.

Skönt att han svalde överbetten på rivern med hull och hår. Nu slutade lilla kvällspasset 7$ plus. :twisted:

 

BR: 1114$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joggy ringde igår och frågade om jag skulle komma över och grinda tv-spel. Självklart, jag beklagade mig över att jag var så sjukt kall och blev utdragen hela tiden.

Han påpekade att det var farligt att sitta med 6 inköp (minst) i spel när man är så kall och gav mig rådet att gå ner och bara spela 4 bord ett tag.

 

Så laddade imorse med lite kaffe och såg att det skulle gå en liten 500$ freeroll av stapeln! Har inte spelat en freeroll på typ ett år och inte en turnering på över en månad nästan. Så det var klippt och klart, en freeroll och 3 cashbord får det bli!

 

Plockar AA första given i freerollen, dubblar. Plockar KK tredje handen, tar en tredjedels stack till. Plockar QQ fjärde handen och dubblar igen mot KJ som turnar färg och jag parar brädan på river. Fint.

 

Sen kommer denna:

** Game ID 1074215816 starting - 2006-12-07 11:31:35

** $500 Freeroll NL HoldEm[672469]:Table 400 [Multi Table Hold 'em] (150.00|300.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- jokerpoker67 sitting in seat 1 with $685.00

- Dragoneti sitting in seat 2 with $5687.50

- Nulli sitting in seat 3 with $6622.50

- qualitya sitting in seat 4 with $13325.00

- Partyjack sitting in seat 5 with $7385.00

- xmorganex sitting in seat 6 with $625.00

- affe_88 sitting in seat 7 with $445.00 [sitting out]

- chojotiople sitting in seat 8 with $3665.00 [Dealer]

- kallediamond sitting in seat 9 with $2135.00

- baldi88 sitting in seat 10 with $1315.00

 

kallediamond posted the small blind - $75.00

baldi88 posted the big blind - $150.00

 

** Dealing card to Partyjack: 10 of Hearts, Queen of Hearts

jokerpoker67 folded

Dragoneti folded

Nulli folded

qualitya called - $150.00

Partyjack called - $150.00

xmorganex went all-in - $625.00

affe_88 folded

chojotiople called - $625.00

kallediamond folded

baldi88 called - $625.00

qualitya folded

Partyjack called - $625.00

 

** Dealing the flop: 2 of Hearts, 7 of Hearts, 10 of Spades

baldi88 went all-in - $840.00

Partyjack called - $840.00

chojotiople called - $840.00

 

** Dealing the turn: Jack of Diamonds

Partyjack bet - $5245.00

chojotiople went all-in - $2200.00

xmorganex shows: King of Clubs, King of Spades

chojotiople shows: 2 of Diamonds, 2 of Clubs

baldi88 shows: Ace of Spades, 6 of Clubs

 

** Dealing the river: 5 of Spades

chojotiople wins $2725.00 from the main pot

chojotiople wins $5245.00 from side pot 1

chojotiople wins $9645.00 from side pot 2

 

End of game 1074215816

 

Är floppspelet helt galet? Jag kanske ska in med all deg redan där? Jag kände själv att det var läge att kallsyna för att bygga pott. Men när turn nu är halvblank så hamnar jag ju i en lite jobbig situation. Jag är nästan säker på att jag inte leder, och framförallt vet jag inte om det ens räcker att träffa ännu en tia eller en Q på river!?

Klart jävligt svårt att analysera en freeroll där det smäller satan.

Hur som helst lite kort efter den.

Sitter på ca 10 BB när 400 återstår av de startande 5500 spelarna.

 

Cashgamet knallade på skitfint och låg 30$ upp på alla tre borden när detta inträffar, har sett att denne Creation från London helt öppet donerat 200$ till spelaren strax före mig. Funderade ett tag på om det var kapat konto, heroin eller bakfylla. Hur som helst sjukt skön giv!

 

** Game ID 1074229907 starting - 2006-12-07 11:49:33

** Arminus [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- jaerbo sitting in seat 1 with $21.60

- creation71 sitting in seat 2 with $48.62

- mackem22 sitting in seat 3 with $14.15

- chodge1 sitting in seat 4 with $261.35 [Dealer]

- Mr-xx sitting in seat 5 with $35.25

- Partyjack sitting in seat 6 with $80.31

 

Mr-xx posted the small blind - $0.25

Partyjack posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

jaerbo folded

creation71 raised - $4.00

mackem22 folded

chodge1 folded

Mr-xx called - $4.00

Partyjack raised - $21.50

creation71 called - $21.50

Mr-xx folded

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, 3 of Hearts, 5 of Spades

Partyjack checked

creation71 bet - $22.32

Partyjack raised - $44.64

creation71 went all-in - $4.80

 

** Dealing the turn: 9 of Diamonds

 

** Dealing the river: 9 of Spades

creation71 shows: Jack of Diamonds, Queen of Spades

Partyjack shows: Ace of Hearts, Ace of Diamonds

Partyjack wins $98.24 from the main pot

 

End of game 1074229907

 

Thank you Thorn för alla galna engelsmän!

BR: 1236$ (förutsatt att jag inte klonkar hem ett inköp via frirullen :lol: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaskat en timme på eftermiddagen, ska iväg på hockey om någon timme. Brynäs ska försöka köra över Frölunda och dämpa deras segersvit. :shock:

OT

 

Hur som helst, jag spelade solid och bra poker. 5 bord och plussade ett par $.

Lite roligare var ju att jag fick min bananladdning idag. Trodde ju jag hade fått det redan i förra veckan. Men det var väl någon dold startbonus. Fick iaf påfyllt på rullen som nu ligger på 1544$.

 

Ska nu pröva några pass på NL100 som ju var målet från början. Väldigt tanigt med 15 inköp när jag nu trots allt på det stora hela är lite kall.

Så jag ska smygstarta lite där och försöka bli stabil där när rullen ligger kring 2000$.

 

Hur som haver, inget mer slask idag. Hoppar in i duschen och därefter vänta på Joggy som ska komma och släcka ett par bärs innan avfärd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, gick varm igår.

Fick nog igen för alla sura utdragningar den senaste veckan.

Har valt två intressanta händer från igår kväll:

 

 

** Game ID 1076827349 starting - 2006-12-08 21:55:23

** Donetsk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- chodge1 sitting in seat 1 with $16.39

- Kiivi sitting in seat 2 with $48.45

- -Takeyacash- sitting in seat 3 with $50.95

- Partyjack sitting in seat 4 with $54.77 [Dealer]

- nutteboy sitting in seat 5 with $53.08

- 76off sitting in seat 6 with $51.42

 

nutteboy posted the small blind - $0.25

76off posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

chodge1 folded

Kiivi folded

-Takeyacash- folded

Partyjack raised - $2.00

nutteboy folded

76off called - $2.00

 

** Dealing the flop: 7 of Clubs, 2 of Spades, 9 of Diamonds

76off bet - $4.05

Partyjack called - $4.05

 

** Dealing the turn: 5 of Clubs

76off bet - $11.75

Partyjack raised - $23.50

76off called - $23.50

 

** Dealing the river: 3 of Spades

76off went all-in - $22.37

Partyjack called - $22.37

76off shows: 6 of Diamonds, 6 of Hearts

Partyjack shows: Ace of Diamonds, Ace of Hearts

Partyjack wins $101.09 from the main pot

 

End of game 1076827349

 

När han bettar ut floppen sätter jag fi på A7 eller nån annan svag träff som han vill skrämma bort mig med. När jag sen slår om turn och får syn känner jag mig nästan slagen och på river har jag väldigt svårt att tro att ett par står även om brädan är väldigt ofarlig.

Rätt eller fel spelad?

 

 

** Game ID 1076853242 starting - 2006-12-08 22:10:57

** Donetsk [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- levelup sitting in seat 2 with $49.50 [Dealer]

- -Takeyacash- sitting in seat 3 with $66.39

- Partyjack sitting in seat 4 with $88.64

- nutteboy sitting in seat 5 with $118.58

- HalvorTHEman sitting in seat 6 with $15.68

 

-Takeyacash- posted the small blind - $0.25

Partyjack posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to Partyjack: Queen of Diamonds, 8 of Diamonds

nutteboy folded

HalvorTHEman folded

levelup raised - $2.00

-Takeyacash- folded

Partyjack called - $2.00

 

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 8 of Hearts, 7 of Clubs

Partyjack checked

levelup bet - $2.02

Partyjack raised - $7.00

levelup called - $7.00

 

** Dealing the turn: King of Diamonds

Partyjack checked

levelup bet - $5.50

Partyjack folded

levelup mucks:

levelup wins $22.85 from the main pot

 

End of game 1076853242

 

Hade sett den här levelup sitta och göra tunnelbluffar tre gator och bli nedsynad med A-hög på livsfarliga brädor. Vet att det är helt jävla galet att inte CR floppen utan bara syna så som jag gör. Jag känner igen bettingmönstret - han är tom på floppen. Jag tänkte helt enkelt mjölka så vida inte en K eller A kom, får sätta honom på AK för att vara så specifik som möjligt.

När då K kommer på turn ska man väl inte vika sin teori och betala av eller? Med tanke på at han bettar ungefär samma del av potten som han gjorde när han var pisstom i övriga händer.

 

Nåja, plus två inköp ungefär.

Var på väg att bluffa mig back också. Många tunnelbluffar som fick respekt först på rivern, så det hade lätt kunnat vara plusminus istället för det fina plusset.

BR: 1732$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...