Bjorn_ Postad 14 Januari , 2005 Rapport Postad 14 Januari , 2005 Efter att ha kontrollerat och generaliserat min uträkning i följande post http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=6333 Har jag räknat fram följande tabell för chansen att floppa TPTK med diverse Ess-händer i hold'em. (Egentligen chansen att floppen kommer X y z där X är ditt ickeess och y<X och z<X, tvåpar där det lägre paret ligger på bordet räknas altså också med men inte tvåpar med det högre paret på bordet eller med båda dina hålkort.) Hand Chans Odds AQ__ 11,9% 1-7½ AJ____9,6% 1-9½ AT____7,6% 1-12 A9____5,8% 1-16 A8____4,2% 1-23 Givetvis kan man generalisera till ännu sämre ess men det är rätt ointressant. Hoppas det kan bringa någon nytta till någon. /Bjorn * RP - QoS * Citera
Bjorn_ Postad 14 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 14 Januari , 2005 Efter att ha klurat några minuter till kom jag på hur man får bort X y y flopparna ur sannolikheten. Då får man följande tabell för enbart chansen att floppa TPTK. Hand Chans Odds AQ__ 11,0% 1-8 AJ____8,8% 1-10½ AT____6,9% 1-13½ A9____5,2% 1-18 A8____3,6% 1-27 /Bjorn Citera
Strixx Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Intressant!!! Jag älskar statestik och att räkna på det.... Skulle du kunna bjuda på hur du räknat ut det?? Jag orkar inte tänka själv nu... så här mitt i natten... Men hade det inte varit mer intressant att räkna med två paren också.. och till och med trissar och kåkar... Alltså alla möjliga förbättringar av ditt Ax?? Citera
Hjort Postad 15 Januari , 2005 Rapport Postad 15 Januari , 2005 Jo sånt här är kul. Gärna mer beräkningar, jag ska försöka bidra med något sen. Citera
Recommended Posts