Gå till innehåll

NLT - JJ mot reraise av preflophöjare på låg bräda?


Verdi

Recommended Posts

Fi verkar hyfsad. Jag borde ha en hel del respekt vid bordet.

 

Borde jag reraisa preflop? Jag gjorde inte det eftersom jag anser att jag hamnar i en väldigt konstig situation om jag får syn. Då är jag nästan garanterat slagen om det kommer överkort på floppen. Kommer floppen låg så får jag bara motstånd av händer som slår mig. Jag tappar all bluff equity och dessutom värde från alla lägre pockets.

 

 

The Village 10474796-64359 Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : na95mwn has $455.75

Seat 2 : bwd27 has $192

Seat 3 : freerolo16 has $367

Seat 4 : Temple Aces has $25

Seat 5 : theways61 has $94.25

Seat 6 : doghouse123 has $212

bwd27 is the dealer.

freerolo16 posted small blind.

Temple Aces posted big blind.

Game [64359] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : na95mwn has Jd Jh

theways61 folded.

doghouse123 called $2 and raised $4

na95mwn called $6

bwd27 called $6

freerolo16 folded.

Temple Aces folded.

Dealing flop.

Board cards [3s 7s 9c]

doghouse123 bet $8

na95mwn called $8 and raised $16

bwd27 folded.

doghouse123 called $16 and raised $32

na95mwn ???

 

Fold eller all in är väl det som jag har att välja på här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi verkar hyfsad. Jag borde ha en hel del respekt vid bordet.

 

Borde jag reraisa preflop? Jag gjorde inte det eftersom jag anser att jag hamnar i en väldigt konstig situation om jag får syn. Då är jag nästan garanterat slagen om det kommer överkort på floppen. Kommer floppen låg så får jag bara motstånd av händer som slår mig. Jag tappar all bluff equity och dessutom värde från alla lägre pockets.

 

 

The Village 10474796-64359 Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : na95mwn has $455.75

Seat 2 : bwd27 has $192

Seat 3 : freerolo16 has $367

Seat 4 : Temple Aces has $25

Seat 5 : theways61 has $94.25

Seat 6 : doghouse123 has $212

bwd27 is the dealer.

freerolo16 posted small blind.

Temple Aces posted big blind.

Game [64359] started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : na95mwn has Jd Jh

theways61 folded.

doghouse123 called $2 and raised $4

na95mwn called $6

bwd27 called $6

freerolo16 folded.

Temple Aces folded.

Dealing flop.

Board cards [3s 7s 9c]

doghouse123 bet $8

na95mwn called $8 and raised $16

bwd27 folded.

doghouse123 called $16 and raised $32

na95mwn ???

 

Fold eller all in är väl det som jag har att välja på här?

 

väldigt marginellt överpar. har han två överkort i färg ligger du under men har odds, enda överpar du slår är TT. han kan ha set. du sitter antagligen på en 2-outare, så fold.

 

 

han bettar iofs som en fisk, säker på att han är kompetent? 8$ i en pott på typ 20 och sen miniraise på din raise.

 

fold eller syna och omvärdera turn.

du kunde raisat mer på floppen.

 

allin så får du ju bara syn av bättre händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du skulle ha re-raisat pre-flop. Vilka floppar vill du spela med JJ mot fler än en spelare? Dessutom utan att ha markerat styrka?

 

Som handen är spelad nu så vet inte FI var HERO står, och HERO vet inte var FI står. På en flop som denna leder det ofta till svåra beslut då hand-rangen FI kan sitta på är stor och ditt överpar är väldigt marginellt.

 

Nej, re-raisa preflop. Vid syn betta 3/4-4/4 pott.

 

EDIT: Som handen är spelad tycker jag att fold är klokast. FI minibettar pre och leder sedan ut på flop med ytterligare ett mesbet för att re-raisa dig på en gång. Set någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant som att du är slagen. AI reraise från dig känns inte EV+ såvida du inte har en read på att han är duktig på att lägga AA/KK om det är det han har. Orkar han ej lägga så bränner du ett inköp där..

 

Borde även vara rätt möjligt att han sitter med ett set i 7or eller 9or och då är det ju som sagt en 2-outare. Så, antingen fold eller syn och hoppas på turn på J...

 

Om du viker handen på floppen efter att han rerasiat så tycker jag ändå att du spelat den ok. Alternativet hade ju som tidigare skrivet varit att reraise preflop för info men det är hugget som stucket..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga stats på killen?

 

Jag hade nog reraisat preflop. Vill sätta honom i en obekväm sits då jag har såväl position som visat styrka. Synar han preflop och checksynar/checkraisar mitt 3/4 pottbet så kommer jag förmodenligen att sakta ner såvida han inte är galen.

 

Som spelad:

Är han mupp? All-in och få syn av K9o som sätter runner-runner färg eller ett tvåpar. Förresten. Han mysbettar ganska mycket i hela handen. Släng.

 

Är han hyfsat ok, fold.

 

 

Men det beror förstås på om det är en 70/40/5 spelare eller 25/4/1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska enkelt lägg, stinker AA/KK/QQ eller set. Visst kan han ha TT/JJ eller AK men dom första alternativen är mycket troligare, har svårt och se hur denna spelare kan vara kompetent med dom betsen och raisarna.

 

Om jag skulle spela vidare så är syn det bästa alternativet då det verkligen inte känns som han lägger någonting annat en AK/TT/JJ vilket känns som otroliga händer, han kanske lägger QQ. Varför bluffa när han känns så pass stark och vår hand endå har lite showdown värde? All in känns värdelöst.

 

Tycker helt klart du ska reraisa preflop för värde, många hittar synen med lägre pockets eftersom dom tror dom har mycket implied samt att det inte finns många brädor som kommer ge din hand mycket värde från lägre pockets. Din hand är långt från död om t.ex K eller Q kommer på floppen enligt mig.

 

Edit: bara för att du reraisar preflop måste du inte potta floppen, kör på lite feeling istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...