Gå till innehåll

NLT - Stege med fyra till stege ute. Djupt. TAG re-raisar.

Recommended Posts

Postad

5/10 på Sviten. Både jag och Fi sitter på 500BB+ när handen börjar. Fi i denna hand är Tajt-Tomas (som trisshanden) - en bra tajt spelare som är kapabel till att göra moves, men som ofta får oroväckande bra betalt för sina bra händer. Ni som läst mina förra handanalyser vet säkert resultatet redan, men det är mer en generell fråga om hur jag ska göra i sådana situationer som jag undrar över.

Hur som helst, raisad flervägspott och typ 300 i potten. Jag har Tx ur BB, Fi på knappen.

Flop:

J97, två klöver, rundcheck.

Turn:

J97 8 - två klöver fortfarande.

Jag leder ut för 200, alla foldar till Fi som slår om till 600.

Jag har nästnötstegen där en miljard scarecards kan komma om jag inte redan är slagen och där jag tror mig i de allra flesta fall som bäst ha en splitt och jag sitter ur position. Synar jag så kommer det antagligen garanterat kosta mig en lax på rivern att se hans hand, det är i alla fall det jag tror när handen utspelar sig.

Är det jättefel att passa och invänta ett bättre läge när jag antingen har position, möter en svagare spelare eller har en bättre hand?